Popstars - "taberne"...
Fra : Karina Hjorth

Dato : 16-11-02 20:31

Jeg mindes, at der for lidt tid siden blev diskuteret, hvem af de øvrige
popstars, der havde evner og muligheder for at "blive til noget" - samt,
hvad der i det hele taget blev af dem....

Det er nu flere steder blevet nævnt, at bl.a. Kate Hall (hende med
Asschenfeldt) er gået i studiet, og at Charly udkommer med en single den 25.
november (en blanding af Robbie Williams og Craig David - lyder spændende).
Derudover har Julie taget orlov fra medicinstudierne, så der er håb
forude...... Personligt håber jeg meget, at der kommer noget fra hende.

Just FYI!

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata/ - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 16-11-02 20:36

Personligt håber jeg bare, at de skrigeaber ville forsvinde tilbage hvor de
kom fra og at TV2 ville holde med, at ødelægge deres programudvalg med sådan
en gang medieskabt ævl. Kortere kan det vidst ikke siges...

---

Fra : Die Tur

Dato : 16-11-02 22:52

"Kian Mejdal Pedersen" <kian.mejdal@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan
> en gang medieskabt ævl. Kortere kan det vidst ikke siges...

Hørt!!
Lad sangere og musikere arbejde sig op i
bands istedet for at servere alt for dem,
gøre dem til pengemaskiner,
der skal give teenagerne en engangsfornøjelse
og så ud til højre med dem.

Musik er altså kunst ikke slik.

som Jon,men ved vi hvad han står for?
Hvad kan han på egen hånd?
Det ved jeg ikke,
og sorry,men det ødelægger alt for mig.

Mvh.
"Look to the cookie,Elaine...look to the cookie!"

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-11-02 09:39

Lad mig med det samme sige, at jeg ikke er køber til hverken Jons plade(r),
EyeQ's eller alle de andre mainstream-her-kommer-jeg-sangere.

> [...]
> bands istedet for at servere alt for dem,
> gøre dem til pengemaskiner,
> der skal give teenagerne en engangsfornøjelse

Forklar mig lige engang forskellen på:

A) 2000 unge går til audition for at blive valgt som solist
B) X unge går til audition for at få en rolle i et skuespil/film/whatever

mvh
Kim Jensen

Fra : Die Tür

Dato : 18-11-02 17:13

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse

> Forklar mig lige engang forskellen på:
>
> A) 2000 unge går til audition for at blive valgt som solist
> B) X unge går til audition for at få en rolle i et
skuespil/film/whatever

Jeg vil dog mene at der er forskel på skuespilkunst,
og gå ud og få en masse teenagere til at skrige
bare fordi man vandt popstars.
Som det allerede er blevet nævnt,
så vandt Jon,fordi han passede ind i det koncept,
som blev lagt for dagen,
ikke så meget for sin kunnen som sanger.
Jon har ikke vist evnen til at skabe noget på
egen hånd.
> Og Jon's fans,de skriger bare man har været på TV,
for så er man cool.

Fra : Kim Petersen

Dato : 18-11-02 18:20

> for så er man cool.

Jeg er i hvert fald imponeret (og faktisk også lidt skræmt) over hvor meget
skrig og gråd de kan lægge i det som for mig er et pludseligt og måske også
forbigående fænomen.

Mvh.
Kim

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-11-02 11:33

> [...]
> bare fordi man vandt popstars.
> Som det allerede er blevet nævnt,
> så vandt Jon,fordi han passede ind i det koncept,

Jeg tror du misforstår mig; jeg er skam klar over at Jon ikke vandt fordi
han var den bedste tekniske sanger, men fordi han passede ind i konceptet.

Men tilsvarende kan man jo til en film godt vælge en skuespiller på andre
kriterier end om denne mestrer skuespillerfaget eller ej. Fx om den der nu
går til en audition passer ind i det "koncept" som fx en filmrolle jo også
ofte er.

> Jon har ikke vist evnen til at skabe noget på egen hånd.

Nej, men det var jo heller ikke det hele balladen gik ud på?!

At hans plade nu bliver sablet ned af anmelderne, synes jeg blot indikerer,
at dommerholdet /producerholdet bag Popstars har spillet fallit: De havde
2.000 mennesker at vælge mellem, men kunne alligevel ikke præstere et bedre
produkt end det, der nu skal belemre os i den kommende fremtid.

mhv
Kim Jensen

Fra : Robert Piil

Dato : 19-11-02 11:46

On Tue, 19 Nov 2002 11:33:19 +0100, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

> [...]
>2.000 mennesker at vælge mellem, men kunne alligevel ikke præstere et bedre
>produkt end det, der nu skal belemre os i den kommende fremtid.

Jeg er sikker på at Simon Junkers førsteprioritet er at tjene penge. I
denne genre, er anmeldelser så godt som betydningsløse. Med det salg
der har været indtil nu, tror jeg du får svært ved at få dommerne til
at fortryde deres valg.

At projektet så er noget tvivlsomt menneskeligt såvel som musikalsk,
er da i denne sammenhæng fuldstændig ligegyldigt.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 29-11-02 21:00

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> hvad der i det hele taget blev af dem....

> og at Charly udkommer med en single den 25. november (en blanding af

Charlies single er blevet skubbet lidt... til d. 4. december, og et album
engang i Januar...

Og så skal det lige siges at Charlie selv skriver en del af sit materiale
til den kommende single, lige som han har været blandet en hel del ind i
singlen :)

> Karina

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk