Søger gammel sang?
Fra : LO

Dato : 16-11-02 20:03

hejsa

jeg søger en gammel sang fra sidst i 70erne, hvor der bliver sunget noget i
retning af -we are the midnight dinamote?-
er der mon nogen der kan hjælpe mig?

MVH.
LO

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-11-02 20:26

LO wrote:

> hejsa
>
> jeg søger en gammel sang fra sidst i 70erne, hvor der bliver sunget noget i
> retning af -we are the midnight dinamote?-
> er der mon nogen der kan hjælpe mig?

Den er da kun et par år gammel.

Med den gruppe der var utrolig populær i et par år.
Og specielt i Fjernøsten.

Men ham den skaldede...! Jeg kan ikke lige komme på navnet.
De var 3 personer, og de 2 blev gift.

--
Mvh. Jørgen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 16-11-02 21:07

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in message

> [...]
> Og specielt i Fjernøsten.
>
> Men ham den skaldede...! Jeg kan ikke lige komme på navnet.

Ja undskyld jeg blander mig, men det lyder som om du kender svaret.. Hvad
med at fortælle ham det, istedet for at lege gætteleg?

Aqua er jo nok svaret.. Hvad sangen hedder, aner jeg ikke...

At det så nok ikke er det band der snakkes om, siden det var tilbage i
70'erne, er jo så bare ærgeligt..

Mikael

Fra : Troels

Dato : 17-11-02 00:12

> Ja undskyld jeg blander mig, men det lyder som om du kender svaret.. Hvad
> med at fortælle ham det, istedet for at lege gætteleg?
>
> Aqua er jo nok svaret.. Hvad sangen hedder, aner jeg ikke...

Chancen for det er dem er Jørgen mener er jo nok rimeligt lille, eftersom
de ikke er 3, ikke fra 70'erne og mig bekendt ikke har lavet nogen sang med
den tekst.

/Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-02 00:53

Troels wrote:

> Chancen for det er dem er Jørgen mener er jo nok rimeligt lille, eftersom
> de ikke er 3, ikke fra 70'erne og mig bekendt ikke har lavet nogen sang med
> den tekst.

Lad nu være med at være så negativ. Man skal være åben for alle
muligheder...

Hvis vi gætter på, at der ikke bliver sunget dinamote, men i stedet
dynamite, og hvis vi prøver at søge på "midnight dynamite" i Google,
resulterer det blot i et enkelt nummer fra 1985 med gruppen Kix - en
hardrock-gruppe. Jeg har ikke kunnet finde teksten nogen steder, men
hjemmesiden er her: http://www.krill.demon.co.uk/reviews/dynamite.html.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-11-02 13:52

"Mikael Schøler" wrote:

> [...]
>
> Aqua er jo nok svaret.. Hvad sangen hedder, aner jeg ikke...
>
> At det så nok ikke er det band der snakkes om, siden det var tilbage i

Undskyld.!

Nej jeg kender ikke svaret, men jeg tænkte at jeg kunnne lede spørgeren på
rette vej.
Ellers havde jeg jo skrevet det ligeud.

Men du har ret, det var Aqua jeg tænkte på.

Man kan jo tage fejl, mht. årstal, ikke...?
Det tror jeg vedkommende gør.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 17-11-02 02:48

"LO" <lo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> jeg søger en gammel sang fra sidst i 70erne, hvor der bliver sunget noget
> retning af -we are the midnight dinamote?-

Tja... Jeg fandt da følgende ved en hurtig Google søgning:

Matchbox - Midnight Dynamo's

You better beware and you better take care
When we hit the town tonight -
Kick away the blues
no time to lose honey
We can make it right
Pretty little thing
how your heart will sing
Fill it up with pure delight
In a supercharge from the gas garage
Explode like dynamite

We are the midnight dynamo's
Only come alive when the old moon shows
We are the midnight
we are the midnight
midnight dynamo's
We are the midnight
midnight dynamo's

We are the midnight dynamo's
So baby get a load of the fancy clothes
We are the midnight dynamo's.
We are the midnight
midnight...

Hurry on down pretty mama we're bound now
And we're really set to go
You've never been alive cut the fancy jive
Don't you ever tell me no
Come-acome-away hear to the hot band play
How they always steal the show
Gonna wear you out make you jump and shout
You won't have time to blow.

We are the midnight dynamo's

/Michael.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-11-02 13:32

> [...]
>
> jeg søger en gammel sang fra sidst i 70erne, hvor der bliver sunget noget
> retning af -we are the midnight dinamote?-

Hej med dig LO

Lyder til at det nok skulle kunne være Midnite Dynamos, og med gruppen
Matchbox. Tidsangivelsen lyder heller ikke helt tosset. Den findes på en
blandet cd med numre fra 1977 - 81 og hvis du vil ud og lede, så kan du
kigge efter denne.

18 Chart hits ( Volume 3 ) 1977 - 1981
Pickwick Music
PMP 110

CD'en er udgivet i 1992, så der skulle da være mulighed for at finde den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-11-02 13:32