mpc format
Fra : Mr.Blonde

Dato : 16-11-02 17:52

Hvilket format er mpc , og hvordan laver man det om til mp3??

Fra : Peter G

Dato : 16-11-02 22:07

"Mr.Blonde" <microswein@hotmail.com.fjern dette stykke.com> wrote:

>Hvilket format er mpc , og hvordan laver man det om til mp3??

Musepack, og det gør man ikke. Trans/re-enkoding er djævelen indenfor
anvendelsen af komprimeret musik.

Der er et link til relevante sider (Frank Klemm og Case) med dekodere i
OSS'en.
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 28-11-02 22:55

MusePack er et lille format til de ultra kræsne.
Det fylder normalt mere end MP3, men er til "tættere" på originalen mht. til
lydkvalitet.
Det er der bare ikke særlig mange der giver noget for - fordi langt de
fleste allerede opfatter MP3 som CD-kvalitet.
Hvis man skal lave et nyt codec, så skal det ikke være bedre lydkvalitet det
skal sælges på, men i stedet mindre filer.
Derfor er formater som mp3PRO og Ogg Vorbis glimrende codecs, som mange
mennesker ville have glæde af hvis de vel og mærke kendte til dem.
Specielt Ogg Vorbis er nævneværdigt. Da' det er lavet af forbrugere til
forbrugere, uden nogle lumske kommercielle industrielle bagtanker.

Med venlig hilsen
Niels Buus Christensen

"Mr.Blonde" <microswein@hotmail.com.fjern dette stykke.com> skrev i en
meddelelse news:3dd677a7$0$1575$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 28-11-02 23:49

"Niels Buus Christensen" <nbuus@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Specielt Ogg Vorbis er nævneværdigt. Da' det er lavet af forbrugere til
> forbrugere, uden nogle lumske kommercielle industrielle bagtanker.

WMA er da også ok. Højere lydkvalitet ved bedre kompression end Mp3. Kan
sagtens høre forskel på en 128kbit mp3 og en 128kbit Wma. Der er Wma klart
overlegen... Mp3 er også et gammelt system efterhånden...

Hygge

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 29-11-02 22:24

Der er jeg uenig.
Jeg synes WMA giver metalklang, og jeg synes det virker som om frekvenserne
er blevet presset igennem et filter som har snuppet halvdelen.

Prøv at tage en CD og så rippe den i WMA og OGG ved 64, 96 og 128 kbit...