Dog Soldiers / DVD
Fra : Beck

Dato : 16-11-02 16:19

Der er ingen grund til sætte *SPOILER* på til denne
hér halvdårlig film. For enhver idiot kan regne handling +
slutningen ud....men stop nu, da jeg afsløre slutningen !!!

Filmen fik relativ god anmeldelser da havde premiere
for par mdr. siden. Jeg syntes det er en ganske ordinær
...øhm..spændingsfilm (hader udtrykket!)

En flok soldater i bedste "Southern Comfort" stil havner
i en skov, som det hurtigt viser sig, er fyldt med vareulve..
og så går det bare derudaf...en mand+hund overlever.
Efter en helvedes bunke skyderi og afbidte legmesdele.

Det er en af den slags film hvor man kan gå ned på
den lokale og drikke sig en fadbamse og stadig kan
følge med i handlingen når man kommer tilbage
en halv time efter.

peter h.

Fra : Jan Richardy

Dato : 16-11-02 17:08

"Beck" <beck10@ofir.dk> wrote in message
> Det er en af den slags film hvor man kan gå ned på
> den lokale og drikke sig en fadbamse og stadig kan
> følge med i handlingen når man kommer tilbage
> en halv time efter.

En halv time? Det må vist være en MEGET stor fadbamse.

Jeg synes nu Dog Soldiers var ok for en engelsk-lavbudget-genrefilm.

Meget forudsigelig, men med OK humoristiske øjeblikke. Hehe, da de stoppede
Jeep'en og fik et lift væk fra slagmarken VIDSTE jeg bare at det var en
chick, som kørte den. Så var setup'et komplet. Har helt glemt om der også
var "the token black person" med?

Men jeg synes godt om, at de ikke forfaldt sig til "Brotherhood of the
Wolf"-tricket og brugte effekt-budgettet på elendige cgi-monstre, men i
stedet gik oldschool-vejen og brugte traditionelle masker/dukker og hurtige
klip.

Alt i alt en uoriginal blanding af Blair Witch, Aliens og Night of the
Living Dead .... Men ikke helt ringe ...

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Beck

Dato : 16-11-02 17:18

> En halv time? Det må vist være en MEGET stor fadbamse.

Du skal tænke på at det også tager tid at komme derned og *tilbage* igen. Så
det kan kun blive til EN fadbamse .

Fra : Morten DH

Dato : 17-11-02 13:31

"Jan Richardy" <usenet@richardy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wolf"-tricket og brugte effekt-budgettet på elendige cgi-monstre, men i
> stedet gik oldschool-vejen og brugte traditionelle masker/dukker og

Hmm hvis du ikke har en svaghed for dårlige CGI-varulve bør du nok også
undgå An American Werewolf in Paris - for det er skræmmende at de effekter
bliver brugt i en film....

Fra : Agricola

Dato : 17-11-02 17:57

> Hmm hvis du ikke har en svaghed for dårlige CGI-varulve bør du nok også
> undgå An American Werewolf in Paris - for det er skræmmende at de effekter
> bliver brugt i en film....

Bliver der brugt CGI i den??s

Fra : Morten DH

Dato : 18-11-02 17:31

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver der brugt CGI i den??s

Du så godt jeg skrev " in Paris" ik?

Den gode gamle American Werewolf in London bruger ikke CGI; men har flotte
gode gammeldags effekter...

Fra : Agricola

Dato : 19-11-02 00:06

> Du så godt jeg skrev " in Paris" ik?
>
> Den gode gamle American Werewolf in London bruger ikke CGI; men har flotte
> gode gammeldags effekter...

uuups, sorry