kølepasta
Fra : Kenneth G

Dato : 16-11-02 14:50

Hej ng

jeg har lige købt nyet bundkort og cpu med køler, men hvad er teknikken med
den pasta der følger med køleren ?

Hilsen Kenneth

Fra : Thomas

Dato : 16-11-02 16:25

"Kenneth G" <kenneth@venlig.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
>
> jeg har lige købt nyet bundkort og cpu med køler, men hvad er teknikken
med
> den pasta der følger med køleren ?

Kik på artic silvers hjemmeside. der er der en udførlig guide med hensyn til
kølepasta. At den er lavet til deres egen pasta gør ikke så meget, eftersom
fremgangsmåden er ret ens med kølepasta. den eneste forskel er vel egentlig
nok, at artic silver er alm. kølepasta meget overlegent.

Venligst

Thomas

Fra : Morten L.

Dato : 16-11-02 17:51

Hmm.... det siger vist mere om det l... der sælges som "Alm. kølepasta"

Generelt med kølecompund - så lidt som muligt - og KUN der, hvor det skal
bruges
Jo tyndere lag, des bedre varmeoverførsel

Den største forskel i kølepasta'er er deres langtidsholdbarhed - meget
bliver hårdt sam daggammelt tandpasta
andet bliver bare.. ja.. stadig blødt og føjeligt.

Fra : Thomas

Dato : 16-11-02 18:21

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver hårdt sam daggammelt tandpasta
> andet bliver bare.. ja.. stadig blødt og føjeligt.

Kunne du ikke tage og svare Under det, du rent faktisk svarer på. det gør
det meget nemmere at overskue hvad du svarer på.

Venligst

Thomas

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 19-11-02 07:57

Jeg har lige et ekstra ??
Er kølepasta elektrisk ledende....
Jeg har en CPU som hav været godt dækket med pasta, altså kølepasta.
Kan det have ødelagt den...det sad helt nede mellem SMD modstandene.

mikael

Fra : Leony

Dato : 19-11-02 08:43

"Mikael Block Christensen" <mikael-block@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Er kølepasta elektrisk ledende....
> Jeg har en CPU som hav været godt dækket med pasta, altså kølepasta.
> Kan det have ødelagt den...det sad helt nede mellem SMD modstandene.

Taget fra vejledningen til Arctic Silver:
"While much safer than silver greases engineered for high electrical
conductivity, Arctic Silver thermal compound should be kept away from
electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and
could cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths."
Baseret på det, vil jeg mene at muligheden foreligger. Det kommer dog
sikkert an på kølepastaens mærke/type.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/