Lås til krog
Fra : Gjøl

Dato : 16-11-02 12:38

Hej
Jeg har en tanke kørende, måske er det allerede opfundet.

Jeg har mange gange haft brug for at låse min hund fast til "krogen" ved
slagteren.
Er der opfundet en nem lille lås som man kan låse snoren fast med.
Jeg har selv en enkelt gang prøvet med en strips, men det er jo noget bøvl
at stå med lommekniv/tang med en meget livlig hund der jo er glad for at man
er tilbage.

Er det opfundet eller hvad gør andre, jeg har en gang prøvet at komme ud til
en tom krog, hunden var godt nok ikke dognappet, men snoren hoppet af
krogen.

Bjørnehundens far

Fra : Jørgen \(2610\)

Dato : 16-11-02 15:30

Man kunne luftet hunden før og eller efter besøg hos slagteren o.l.

Jørgen

Fra : Tony Adams

Dato : 16-11-02 16:16

Godt svar Jørgen, det er jo virkelig noget manden kan bruge til noget. DOH

Fra : Jørgen \(2610\)

Dato : 16-11-02 16:56

Jeg sætter aldrig min hund uden for en forretning, for ca. 20 år side
var det ikke ualmindelig at hunde som stod uden for en forretning
blev strålet og solgt bla. til Sverige som forsøgsdyr.

derfor

Jørgen

Fra : Gjøl

Dato : 16-11-02 17:17

Jørgen (2610) wrote:
> Jeg sætter aldrig min hund uden for en forretning.

Det gør jeg jeg normalt heller aldrig, men med en med en Bjørnehund på 5
måneder, er jeg nødt til at tage hende med, også når det gælder knoglen som
vi skal hente ved slagteren.
Jeg kunne jo gå turen med hende først, gå hjem med hende, og så gå turen en
gang til for at hente et godt ben, hvor vi lige har været.

Derfor mit spørgsmål.
PS. Jeg er glad for at jeg har fået den rolige, hun er da kun aktiv i 10 -
12 timer

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 16-11-02 18:06

On Sat, 16 Nov 2002 16:56:12 +0100, Jørgen \(2610\)
<j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>var det ikke ualmindelig at hunde som stod uden for en forretning
>blev strålet og solgt bla. til Sverige som forsøgsdyr.

Det er stadig normalt med visse racer , der bliver stadig stjålet
mange hunde herhjemme ! nogle bliver stjålet af narkomaner hvor man
selv kan gætte sig til hvad de så bliver brugt til, andre af
udlændinge der spiser dem . Alt dette står i de forskellige
lokalaviser , men bliver sjældent skrevet i dagbladene da der åbenbart
ikke er så mange læsere i det .

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : nemoris

Dato : 17-11-02 09:54

"Jørgen \(2610\)" skrev d. 16-11-02 16:56 dette indlæg :
> [...]
> var det ikke ualmindelig at hunde som stod uden for en forretning
> blev strålet og solgt bla. til Sverige som forsøgsdyr.

Selv om hundene måske ikke længere stjæles og sælges (eller hvad ?) så
vil jeg heller ikke lade mine hunde stå uden opsyn ved en forretning.
Her hvor jeg bor er der problemer med børn af nydanskere der smider sten
efter hunde der står bundet ved supermarkedet. Så derfor er vi her nødt
til at holde hundeluftning og indkøb adskilt, og det uanset hvor god
krogen ved forretningen er.

Hilsen Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : BN

Dato : 16-11-02 18:07

Hejsa

Der er kommet nogle forholdsvis nye kroge på markedet, som er en slags
dobbelstkrog, hvor snoren sættes på i en ringbevægelse, således den
fastlåses omkrign et stykke metal. Hunden kan ikke hoppe op og få snoren
ned, da dette kræver at man samtidig tager snoren omkring det ekstra stykke
metal som fastholder krogen.
Du kan evt. spørge slagteren om han ikke er villig til at investere i sådan
en, da den nuværende krog ikke er god nok. Ellers så har jeg ikke hørt om en
lås.
Jeg ved ikke om du kan bruge idéen, men det kan være slagteren synes det er
i en god idé, så hunden ikke farer ind og evt. stjæler hans pølser

Hilsen BN

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 17-11-02 11:14

Hvorfor svarer i ikke manden på det spørgsmål der bliver stillet? Det er
typisk for denne gruppe!!

V.H. Thorleif.

Fra : BN

Dato : 17-11-02 16:22

Hej Thorleif

Hvis du er sa utilfreds med denne gruppe, sa find et andet sted at lase om
hunde!

Det er bare typisk at der altid er nogle som skal spiller dommer over hvad
der er rigtigt og hvad der er forkert at svare!
I ovrigt, ma man altsa ogsa gerne komme med egne meninger og ikke kun svare
pa sporgsmalet, det gor det lidt mere spandende...

det gjorde du jo ogsa selv:
> typisk for denne gruppe!!
>
> V.H. Thorleif.

Hilsen BN

Fra : nemoris

Dato : 17-11-02 16:50

Hvis man læser svarene igennem, får man det indtryk at gruppens brugere
mener at hunden ikke er godt anbragt ved en forretning, uanset hvor god
krogen er! Så svarene er skam ikke i en ond mening, men derimod en
gruppe forskellige mennesker der på en eller anden led har haft kedelige
oplevelser, eller er urolige ved at lade deres hunde stå foran en
forretning.
En supergod krog beskytter ikke hunden mod stenkastende børn. Den
beskytter heller ikke mod at hunden bliver stjålet (man kan jo bare tage
halsbåndet af). Find selv på mere!
Og så er vi tilbage ved konklusionen at det er bedre at holde
indkøbstur og hundeluftning hver for sig.

Det tager meget længere tid at komme over en stjålet eller mishandlet
hund, end en ekstra luftetur.

Kim Christensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 17-11-02 17:05

svar på spørgsmålet:

købe en krog, forære den til din slagter, den koster ikke mange kroner.
krogen skal være en hvor øjet er bunket 1½ gang rund, hvor man så kan sætte
remmen i og dreje en 1 omgang, remmen kan ikke falde af.

Jørgen

Fra : BN

Dato : 17-11-02 17:45

Hej Jørgen

God beskrivelse af den krog, som jeg også mente familien skulle købe og give
til slagteren eller anbefale ham.

Vores hund er dog heller ikke ofte med, af samme årsager som før nævnt.

Hilsen BN

Fra : BN

Dato : 17-11-02 17:59

Nej, det var ikke den alligevel

Krogen er i fire stykker, som bøger på en specielt måde. Lidt ned, såden
låser snoren fast og lidt op, så snoren ikke glider ned. Snoren skal sættes
på krogen fra begge sider og ned omkring en "dims" der går denad.
Er der nogle der kender krogens navn, dette vil jo hjælpe Gjøl yderligere på
vej?

Hilsen BN

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 18-11-02 15:27

nobody@home.com writes:
>nogle bliver stjålet af udlændinge der spiser dem .

Vandrehistorier!!

>Alt dette står i de forskellige lokalaviser, men bliver sjældent skrevet
>i dagbladene da der åbenbart
>ikke er så mange læsere i det .

Det har ikke noget med læserne at gøre, men det er simpelthen fordi, der
ikke er noget dagblad, der kan holde til at bringe sådanne vandrehistorier
til torvs uden de ret hurtige bliver betragtet som useriøse. Det er noget
andet med lokalaviser. Det er lidt mere på "amatørplan", og der tilgives
det lettere, at der ryger en finke af fadet.

Hilsen
Poul Erik Rise