Kan ikke komme på imternettet når jeg brug~
Fra : Finny

Dato : 16-11-02 09:47

Jeg har det problem at der lukkes af for alt kommunikation til internettet
.... undtaget VPB forbindelse ... når jeg etablerer en VPN forbindelse til
mit arbejde.
Da jeg tidligere kørte med win ME var der ikke nogen problemer, men nu hvor
jeg kører med XP pro er der altså lukket.
Er der nogen der har en løsning på dette ???

Finny

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 17-11-02 17:30

"Finny" <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> jeg kører med XP pro er der altså lukket.
> Er der nogen der har en løsning på dette ???

Ja, du kan bare fjerne krydset i "brug std.gateway på fjernnetværket" i din
vpn klient software... men er du nu også sikker på at du vil det? (overvej
selv sikkerhed....)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 17-11-02 17:30

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 17-11-02 17:32

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 17-11-02 18:01

Prøv at slå firewallen fra

Fra : Søren Rohde

Dato : 18-11-02 18:21

> [...]
> ... undtaget VPB forbindelse ... når jeg etablerer en VPN forbindelse til

Det er en sikkerhedsforanstaltning der forhindrer en hacker i at benytte din
internetforbindelse som adgang via din sikre VPN forbindelse til
virksomhedens netværk. Hvis du fjerner det bliver firmaets it chef meget,
meget sur på dig, fordi du så lukker fremmede ind på netværket.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/