CBB vs. Telmore
Fra : John Doe

Dato : 15-11-02 18:09

Hej

Er der nogle grunde for at vælge det ene fra det andet?

Mvh
Mic

Fra : Leif & Susanne

Dato : 16-11-02 09:38

"John Doe" skrev
> Er der nogle grunde for at vælge det ene fra det andet?

Vi har valgt Telmore, til vore børn 12 & 14 år fordi det er muligt at
påfylde eks. 30 kr af gangen og stadig have samme lave takst.

CBB fravalgt fordi der skal indbetales mindst 199 kr af gangen for at få den
lave takst.

Leif

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-02 13:15

Leif & Susanne <Aprilia.pegaso650@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> påfylde eks. 30 kr af gangen og stadig have samme lave takst.
>
> CBB fravalgt fordi der skal indbetales mindst 199 kr af gangen for at få den
CBB melder optaget såfremt nogen ringer til din telefon, og den er
slukket, uanset om du har viderestillet den til din telefonsvarer.

vh Flemming Rubini

Fra : Zed

Dato : 16-11-02 14:32

"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
meddelelse

> CBB melder optaget såfremt nogen ringer til din telefon, og den er
> slukket, uanset om du har viderestillet den til din telefonsvarer.

Det er ikke korrekt´

-Zed

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-02 14:54

Zed <zed@ihatespam.dk> wrote:

> "Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
> meddelelse

> den
>
> Det er ikke korrekt´
Ok, det er måske min linje der ikke fungerer?

Jeg kan ikke vælge "viderestil alle opkald" til min telefonsvarer.
Indtil jeg skrev min posting, viste mit display at funktionen ikke var
understøttet. Sjhovt nok kan jeg lige nu, men den der ringer mig op får
stadig en optagettone.

Alle funktioner med viderestilling medfører optagettone for den der
ringer op, såfremt min telefon er slukket.

Har du en idé hvad der er galt og hvad jeg kan gøre?

vh Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-12-02 23:36

Zed <zed@ihatespam.dk> wrote:

> "Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
> meddelelse

> den
>
> Det er ikke korrekt´
>
> -Zed
Du tager desværre fejl.

Jeg er nu bleven oplyst om at såfremt du porterer dit nummer til CBB, så
medfører nummerporteringen, at folk får en optagettone når din telefon
er slukket. Dette problem skulle ramme alle uanset selskab, såfremt du
overdrager deres nummer til det nye.

vh Flemming Rubini

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-11-02 05:46

> [...]

>påfylde eks. 30 kr af gangen og stadig have samme lave takst.
>
>CBB fravalgt fordi der skal indbetales mindst 199 kr af gangen for at få den

Ikke sikker på om det er ændret. Ellers bliver minimumskravet fjernet
meget snart, så man også med CBB kan "sjatlade".

Peter

Fra : Fischer

Dato : 17-11-02 08:18

> Ikke sikker på om det er ændret. Ellers bliver minimumskravet
> fjernet meget snart, så man også med CBB kan "sjatlade".

Er det en info du har fra CBB?
Det ser godt nok ud til at være delvist ændret.

I deres betingelser står:
"Du kan tanke op døgnet rundt alle dage inkl. søn- og helligdage, og det
indbetalte beløb tillægges straks din saldo. Du skifter øjeblikkeligt til
den pågældende optanknings minutpris. Dette sker uafhængigt af, hvad du har
tilbage på din taletidskonto og hvilket beløb, du sidst har tanket op for".

Men i deres FAQ står også: "Hvis du køber et TANK-OP-KORT® hos en af vore
forhandlere, er prisen 2,25 kr. pr. minut, men SMS koster stadig det samme".

Det kan jo sådan set godt passe sammen, men jeg kan bare ikke se logikken i
at taletiden bliver dyrere når man køber et kort til 99,- kr. frem for at
sætte 30,- kr. ind via hjemmesiden?

--
*Fischer
Finn's brugte Ericsson telefoner: http://ringetoner.finnkrogh.dk/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-11-02 09:00

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

>Er det en info du har fra CBB?
>Det ser godt nok ud til at være delvist ændret.

Nej, jeg har det fra Mobil:
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4246&sid=1

> [...]
>at taletiden bliver dyrere når man køber et kort til 99,- kr. frem for at

Det skulle være pga omkostningerne til produktion af skrabekort.

Peter

Fra : Fischer

Dato : 17-11-02 12:42

> Ikke sikker på om det er ændret. Ellers bliver minimumskravet
> fjernet meget snart, så man også med CBB kan "sjatlade".

Nu har jeg så prøvet det:
Man kan vælge mellem: 99,- kr., 199,- kr. eller et valgfrit beløb OVER 199,-
kr.
Alle giver en minutpris på 1,10 kr.