audio og iMac
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 15-11-02 23:15

Er der nogen der har erfaring med at hente audio ind i en fladskærm iMac
via USB. Skal man bruge en adapter eller hvad?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-11-02 00:50

In article <1flpprl.1ivqd3j16jexryN%hj.hvid@teliamail.dk>, Hans Jørgen
Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med at hente audio ind i en fladskærm iMac
> via USB. Skal man bruge en adapter eller hvad?
> Mvh
> Hans Jørgen Hvid

Ja, ved hjælp af en lille tingest der hedder iMic (kan bl.a. købes fra
Apple Store) og et sharewareprogram ved navn Audiocorder OSX (fundet på
Versiontracker). Det fungerer fortrinligt

Mvh. Ann Rudbeck

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 16-11-02 09:52

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@yahoo.com> wrote:

> [...]
> Apple Store) og et sharewareprogram ved navn Audiocorder OSX (fundet på
> Versiontracker). Det fungerer fortrinligt

Tak for hjælpen, det må jeg prøve.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 17-11-02 14:55

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med at hente audio ind i en fladskærm iMac
> via USB. Skal man bruge en adapter eller hvad?

iMac har desværre ikke nogen audio-in. Derfor skal du have et eksternt
USB soundcard. iMic er een løsning, der forhandles i
computerforretninger.

Jeg har en Roland UA-30 (med optist og coax spif, samt Mic og Guitar
input), den virker perfekt.

Edirols (Rolands computerproduktermærke) forhandles hovedsaglig via
musikerbutikker (www.roland.dk).
Midiman har også nogle USB audio tingester, der oven i købet kommer med
ASIO driver.

Mine LPer dititaliserer jeg med Amadeus, et lille fiks program, der også
kan filtrere audio uden at være overkill.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Tom

Dato : 17-11-02 16:02

Det er faktisk muligt at købe egentlige professionellle USB løsninger..
Disse kan dog sjældent sende/modtage mere en fire (mono)lydspor I 44.1 16/24
bit samtidigt.. Da kommunikationshastigheden ikke tillader mere.
Tag som eksempel apogees produkter som du kan læse om her:
http://www.arbitermt.co.uk/
Deres AP MINIME Mini-Me 2 Ch Mic Pre/AD 2 channel 24 bit 96k Mic
Pre/Convertor with AES/EBU and S/PDIF outputs and UV22 and Soft Limit
Processing £1,099.00 £1,291.33

Omvendt hvis det bot er fordi der skal overspilles nogle LP plader.. Er det
nok lige I overkanten at betale 15k for lyd ind I iMac !
Tom

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 17-11-02 19:25

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Deres AP MINIME Mini-Me 2 Ch Mic Pre/AD 2 channel 24 bit 96k Mic
> Pre/Convertor with AES/EBU and S/PDIF outputs and UV22 and Soft Limit
> Processing £1,099.00 £1,291.33
AES/EBU er ikke ligefrem standard i hjemmet. Der er 80cm og ikke 80
meter fra vores iMac til forstærkeren. Hvorfor så AES/EBU?

> Omvendt hvis det bot er fordi der skal overspilles nogle LP plader.. Er det
> nok lige I overkanten at betale 15k for lyd ind I iMac !
ACK

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark