6.1 lydchip på bundkortet. Mulighed for at~
Fra : Insert

Dato : 15-11-02 23:13

Da det er en 6.1 lydchip på bundkortet skal der vel være mulighed på
bundkortet også at tilslutte 5.1 højtallere, ik?

Hvor tilslutter jeg 5.1 højtalersættet henne?

Jeg tror nemlig at mit bundkort kun har flg. lydudtag:
spdif, men det er vist kun en digital udgang til forstærker...tror jeg og
ellers line in og speaker.

(bundkortet er EPOX 8K5A3+)

Og et 5.1 højtalersæt kræver lidt flere udgange. Jeg tror 4 + 1 til
subwoffer.
Kan man tilslutte disse højtallere på anden vis direkte til bundkortet?

-
Insert

Fra : Insert

Dato : 18-11-02 05:24

Jeg har selv fundet svaret. Læst manualen for bundkortet igennem tredie
gang.
Hmm. Alt er ok. Det er muligt at køre 6.1 på kun de tilgængelige lydudgange.
Det sørger softwaren nemlig for. At skifte udgangene til de respektive
udgange for 6.1.
Skal lige sige, Skide smart egon!.
Så blev jeg/vi så klogere.
Altså det er efter manualen/teorien.
Jeg har ikke efterprøvet det endnu.
Skal lige købe nogle højtalere.
Men jeg er sikker på at det virker.
Over and out.
Samme meddelse sent postet til mit indlæg i news:dk.teknik.lyd.
-
Insert