Pakke-tab/fejl på lanforb.
Fra : Gokkeren

Dato : 15-11-02 22:03

Hey alle sammen.

Har eet lidt besynderligt problem som jeg håber at en rar sjæl kan hjælpe
med:

Har et mindre netværk med 5 klienter: En Win2K Backoffice (SP3), 1 XP Pro
(SP1) og 3 W98. Har problemer med at "streame" film fra serveren til XP pro.
Windows media player taber forbindelsen til netværksdrevet på tilfældige
tidspunkter!!! Bruger KUN 3COM nic's og en ProCurve switch. Ingen
hardwarefejl i controlpanel på nogen af maskinerne. Logger dog ikke på W2K
domænet da LogOn tiden for XP er urimelig lang (tabte alligevel
forbindelse!). Har endvidere skiftet kabler og prøvet andre porte på
switchen.

Findes der et værktøj man kan bruge for at skyde sig ind på hvor fejlen er?
Eller endnu bedre: En god forklaring på hvad der kan være galt!

På forhånd tak og Go' weekend.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-11-02 08:04

On Fri, 15 Nov 2002 22:02:55 +0100, "Gokkeren" <gokker@hotmail.dk>
wrote:

> [...]
>Windows media player taber forbindelsen til netværksdrevet på tilfældige
Jeg har dårlig erfaring med 3com(905), derimod Intel PRO 100 preformer
noget bedre. Så hvis du har adgang til Intel netkort er det da værd at
prøve.
>og en ProCurve switch. Ingen hardwarefejl i controlpanel på nogen af maskinerne. Logger dog ikke på W2K
>domænet da LogOn tiden for XP er urimelig lang (tabte alligevel
>forbindelse!).
Er det ikke har dit problem ligger ?
Det kunne tyde på en opsætningsfejl, enten på XP eller W2K ?
/Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-11-02 10:26

"Gokkeren" <gokker@hotmail.dk> wrote in message

> [...]
er?
> Eller endnu bedre: En god forklaring på hvad der kan være galt!

Jeg har måske en dum mistanke til de drivere XP maskinenen bruger til 3com
netkortene...

For jeg har nemlig et 3com PCMCIA netkort til min bærbare... Som har været
indstalleret med XP. Her kørte netkortet vildt dårligt. Det kunne max komme
op på ca, 30 KB/s pr. connections

Nu hvor jeg har skiftet til Windows ME, af andre årssager. Kører 3com
netkortet fuldstændigt uden problemer, og kan fint følge med mit Intel Pro
100S netkort

Måske man kunne prøve nogle andre drivere?