MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tabte / skjulte filer
Fra : Janner

Dato : 15-11-02 21:26

Hejsa, her kommer spørgsmålet til en halv million ,

Min rare gamles faders PC med en IBM disk var begyndt at gøre lidt knuder
Det klassiske med IBM diske brænder af suuk. Nå men inden det skete helt
ville jeg så flytte dataen over på en anden disk. Dette lykkedes også mere
eller mindre bortset fra nogen skjulte filer (bl.a. mappen med Outlook PST
filen). Så nu er sagen den at disken tilsyneladende er tom ,,, altså under
stifinder (selvfølgeligt er det valgt vis skjulte filer *S*) ... men men men
der ligger stadigt ca. 900 mb på den kan man se under enskaber. Her ligger
på en eller anden snedig måde netop de filer han piver så meget over der
tilsyneladende er gået tabt. Disken er formateret i NTFS ....... Hvad findes
der er programmer der kan hente dataen ud ? Kan man evt. gøre noget i stilen
med at konvertere den tilbage til fat 32 uden data tab og bruge en gammel
kending som Norton commander eller lignende.

På forhånd tak

Jan

Fra : ferling

Dato : 15-11-02 22:39

> Kan man evt. gøre noget i stilen
> med at konvertere den tilbage til fat 32 uden data tab og bruge en
gammel
> kending som Norton commander eller lignende.

Jeg kan ikke løse dit problem, men forhindre dig i at gøre det
uløseligt. Du kan nok regne ud at du absolut IKKE må skrive til disken
overhovedet. Filsystemet friholder jo ikke området med din pst-fil for
skrivning når det ikke kan se den.

Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : René Løweneck

Dato : 16-11-02 09:20

Hej Jan !

"Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man evt. gøre noget i stilen
> med at konvertere den tilbage til fat 32 uden data tab og bruge en gammel
> kending som Norton commander eller lignende.

NTFS kan ikke konverteres tilbage til FAT. Men den "gamle kending" fås da
stadigvæk,- den hedder WinCommander. Den kan da sikkert gøre jobbet

René Løweneck
www.loweneck.dk