Jetsmark sogn, diverse personer
Fra : Kai Mandrup

Dato : 15-11-02 20:16

Hej,

Med min søn som 1. led er jeg "gået i stå" i 7. led; jeg mangler oplysninger
på en række personer i Jetsmark sogn.

Det jeg mangler konkret er:

A. Bekræftelse af rigtigheden af allerede indhentede oplysninger
(nedenstående).

B. Manglende relevant data på personerne 1-6: Primært fødselstidspunkt
og -sted samt forældre, sekundært tidspunkt og sted for dåb, konfirmation,
giftemål, død og begravelse.

Personerne er:

1. Christen Larsen, gift med:
2. Ane Kirstine Andersdatter, født 16 december 1842 og døbt i Jetsmark
(Barn: Kirsten Marie Christensen, født 18 august 1879 og døbt i Jetsmark, og
gift i Jetsmark med Marinus Emil Christensen, født 17 juni 1881 i Biersted)

3. Christen La(u?)rsen Christensen, født ca. 1839-1840 (i Jetsmark?),
tjenestekarl på Bedholm i Jetsmark, udlagt som barnefader af:
4. Margreta Christina Clasen, født ca. 1830-1831 (i Slesvig?), husjomfru på
Bedholm
(Barnet: Karl Christian Christensen, født 4 februar 1869 og døbt i Jetsmark,
og gift i Jetsmark med nedenstående Kristine Christensen)

5. Thøger Sørensen, gift med:
6. Else Thomine Larsdatter, født ca. 1833-1834 i Jetsmark, forældre: Lars
Christian Thomassen og Johanne Micheldatter.
(Barn: Kristine Christensen, født 13 sep 1870 og døbt i Jetsmark, og gift i
Jetsmark med ovennævnte Karl Christian Christensen)

Min hustru er direkte efterkommer af disse personer, så hvis du mener at jeg
eventuel kan hjælpe dig med oplysninger, så sig blot til.

Med venlig hilsen,

Kai Mandrup
Hedevej 97
9430 Vadum
Tlf. 98269696
E-mail: mandrup@adr.dk

Fra : Hans Poulsen

Dato : 16-11-02 00:28

Kære Kai Mandrup

Mit svar til dig er God dag, mand - økseskaft, da jeg desværre ikke
kan hjælpe dig med de konkrete navne. Er du opmærksom på, at
folketællingerne i Jetsmark for 1787, 1801, 1834 og 1840 ligger på
Internettet. Maskinskrevne, og en fryd
at læse. Måske kan de gamle tællinger give dig en og anden idé til
brug for din viedere søgning. Min tipoldemor kom fra Jetsmark - døbt
andet halvår af 1777,
hvor kirkebogen desværre er gået tabt.

Venlig hilsen
Hans Poulsen

Fra : Kai Mandrup

Dato : 16-11-02 07:23

selv tak, øksekaft - ja det er jeg klar over, og der er også mere materiale
tilgængelig bl.a. afskrift af kirkebøger, mormonernes materiale og DIS -
hvilket jeg allerede har søgt i, derfor denne høflige forespørgelse.......

Hans Poulsen <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c96423a7.0211151528.35f9e2d3@posting.google.com...

Fra : agerlund

Dato : 05-05-03 06:21

"Kai Mandrup" skrev d. 15-11-02 20:16 dette indlæg :

> [...]
gift i
> Jetsmark med ovennævnte Karl Christian Christensen)

Hej Kaj.

> Else Thomine Larsdatter skal være født 12-5-1837 Jetsmark Mosehus. død
26-8-1912 Jetsmark Bedeholm 78 år, begracet Jetsmark.
gift 22-2-1858 Jetsmark med Thøger Sørensen der skal være født ca. 1831
men ikke i Jetsmark. Jeg mener at han er født i Saltum. han døde
14-1-1885 Jetsmark Kås Hede 54 år.
Folketælling 1845 Saltum.
Ane Olesdatter 56 år Jerslev enke indsidder og almisselem
Thøger sørensen 15 år Saltum barn
Jens Simon Sørensen 12 år Saltum barn
Ole Christian Sørensen 9 år Saltum barn
Kirsten Marie Sørensdatter 5 år Saltum barn døvstum.

Folketælling 1860 Jetsmark Purkjær
Thøger Sørensen 30 år Saltum gift husmand
else Larsdatter 26 år Jetsmark gift
johanne thøgersen 1 år Jetsmark
Ane Olesdatter 67 år Tolstrup enke aftægtskone
Ole christian Sørensen 24 år Saltum ugift skrædder

Folketælling 1870 Kaas Jetsmark
Thøger sørensen 39 år Saltumgift kludesamler husforpagter
else Marie Larsdatter 35 år Jetsmark gift
johanne thøgersen 8 år Jetsmark
Anton thøgersen 4 år Jetsmark
Lars christian Thøgersen 2 år Jetsmark

folketælling 1880 Kaas Jetsmark
Thøger Sørensen 49 år Saltum gift husfader og forpagter
Else thomine Larsdatter 45 år Jetsmark gift
Lars christian Thøgersen 17 år Jetsmark
Christine Thøgersen 9 år Jetsmark

Datoerne er fra en slægtstavle jeg har, der er lavet af Egon
Vestergaard.
Jeg arbejder med deres søn Lars Christian Thøgersen født 17-4-1867 i
Jetsmark
Med venlig Hilsen
Grete Skatka

http://www.kandu.dk/