Skærme
Fijala 3554
Samsung 172T / 152T og hardcore 3D action
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-02 19:18

Hej alle,

Anmeldelserne af ovennævnte produkt er jo ofte meget rosende, men....

Er der nogen der har erfaring med Samsung 172T / 152T i forbindelse med spil
som Quake 3, RTCW, UT2003 o.lign?

Er der tearing og ghosting - i givet fald hvor slemt er det?
Hvordan ser det ud, når man kører i ikke-native opløsning - kan man leve med
det?
Er der mulighed for at benytte sorte 'sørge-rande' således at der ikke
kommer pixel mismatch?

Mvh.

Uffe Zeuthen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-11-02 20:39

Hej Uffe

"news.inet.tele.dk" <none> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> Anmeldelserne af ovennævnte produkt er jo ofte meget rosende, men....

Ja den har fået super gode anmeldelser, og det var grunden til at jeg valgte
172T.

> Er der nogen der har erfaring med Samsung 172T / 152T i forbindelse med
spil
> som Quake 3, RTCW, UT2003 o.lign?

Jeg ikke helt vildt, men det sker jeg spiller Unreal 2003 og Delta Force.
Det klarer den faktisk rigtig flot!!
Ved ekstrem hurtige bevægelser, kan der måske måske være en smugle ghosting,
men det er bestemt ikke et problem
172T'eren har så mange andre fordele, som en amindelig crt ikke har!

Den kører i native opløsning på DVI indgangen.

> Er der tearing og ghosting - i givet fald hvor slemt er det?
> Hvordan ser det ud, når man kører i ikke-native opløsning - kan man leve
med
> det?

Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan se/mærke den store forskel... Måske lidt i
spil.

> Er der mulighed for at benytte sorte 'sørge-rande' således at der ikke
> kommer pixel mismatch?

Kan du lige uddybe hvad det bruges til?

Har flere spørgsmål til 172T, spørger du bare.

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-02 22:15

> [...]
> Det klarer den faktisk rigtig flot!!
> Ved ekstrem hurtige bevægelser, kan der måske måske være en smugle

Mener du 'rigtigt flot taget i betragtning af det er en TFT skærm' eller
mener du 'rigtig flot sammenlignet med en crt'? Det jeg fisker lidt efter
er, hvor meget man kommer til at gå på kompromis. Af en eller anden grund er
der ingen forhandlere, der rigtigt er villige til at give en demonstration
af produktet udover de sædvanlige intetsigende opstillinger.

> Kan du lige uddybe hvad det bruges til?

Jeg har set det på nogle bærbare - i stedet for at strække et 800x600
billede ud i f.eks.1280x1024 som på 172T, kan man nøjes med at bruge et
udsnit af skærmen, der svarer til de 800x600 punkter - man får et skarpere,
men selvfølgelig mindre billede. Det kan være meget rart i visse
situationer.

> Har flere spørgsmål til 172T, spørger du bare.

Hvor købte du din?
Hvis du skal sige noget negativt om skærmen, hvad kunne det så være?

Mvh.

Uffe Zeuthen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-02 19:24

Hej

<SNIP>

> [...]
> der ingen forhandlere, der rigtigt er villige til at give en demonstration
> af produktet udover de sædvanlige intetsigende opstillinger.

Jeg mener den klarer sig rigtig flot, sammenlignet med en crt. Og den har
klart skarpere billede, og renere farvher!

> [...]
skarpere,
> men selvfølgelig mindre billede. Det kan være meget rart i visse

Det tror jeg ikke den kan... Men ved det ikke med sikkerhed.

> Hvor købte du din?

Købte den hos Midtdata, som varmt kan anbefales.

> Hvis du skal sige noget negativt om skærmen, hvad kunne det så være?

Hrmm, ved det ikke helt. Jeg er fuldt ud tilfreds med den, og ved jeg aldrig
mere skal have en crt!

Mvh
Hans Mouridsen