MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord - win2K og WinXP
Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-11-02 15:13

Hej

Har et spørgsmål ang. fjernskrivebord mellem win2k og winXP pro, jeg har tre
maskiner, to med XP og en med 2k, og mellem de to XP kan jeg sagtens køre
fjernskrivebord, men ikke til fra 2000, vel nok fordi det ikke findes i
2000, eller hva' ?

Ved godt at jeg kan køre VNC, men jeg synes at fjernskrivebord er hurtigere
at arbejde med, så det ville være lækkert hvis, man kunne køre det på
win2000 også...

Håber der er nogen der kan hjælpe

Tak på forhånd.
--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-11-02 16:35

Hej igen

> [...]
> maskiner, to med XP og en med 2k, og mellem de to XP kan jeg sagtens køre
> fjernskrivebord, men ikke til fra 2000, vel nok fordi det ikke findes i

Ja nu har jeg fundet, to programmer på ms's side, det ene er magen til
"Fjernskrivebord" i XP, og så html baseret, så jeg kan styre XP fra 2000,
men jeg mangler stadig, så jeg kan styre 2000 fra XP.

Hvis andre er interresseret kan de to programmer hentes her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdwebconn.asp?FinishURL=%2F
downloads%2Frelease%2Easp%3FReleaseID%3D41821%26area%3Dsearch%26ordinal%3D1%
26redirect%3Dno

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 15-11-02 16:55

Christopher Tracy wrote:
> Ja nu har jeg fundet, to programmer på ms's side, det ene er magen til
> "Fjernskrivebord" i XP, og så html baseret, så jeg kan styre XP fra
> 2000, men jeg mangler stadig, så jeg kan styre 2000 fra XP.

Det er ikke muligt via MS Remote Desktop/Fjernskrivebord at styre en Windows
2000 maskine fra XP, det er kun muligt at styre XP fra 2000

Mvh. Jess

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-11-02 17:28

Hej

Jamen det er der da kun én ting at sige til - ØV altså..
Men ellers tak for svaret

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 15-11-02 21:07

"Jess Nygaard Pedersen" <weshleyREMOVE@REMOVEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ar358i$o9m$1@sunsite.dk...

> Det er ikke muligt via MS Remote Desktop/Fjernskrivebord at styre en
Windows
> 2000 maskine fra XP, det er kun muligt at styre XP fra 2000

det var da godt jeg ikke vidste, for så har jeg ikke lavet særlig meget det
sidste ½ år

men jeg er nu sikker på at det er det jeg gør ;(

jeg ved ikke meget om hvordan udover at jeg har aktiveret terminalsessioner
på w2Kserveren og slflg startet terminal på XPfidusen

men måske er det ikke en 2kSERVER?

finn

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 16-11-02 10:53

Du kan godt styre en Win2k server, da den har terminalservice for
administratore med som standard. Og det er egentlig den der er med i XP
workstation. her kaldes den bare fjernskrivebord i den danske udgave.

men en win2k workstation kan ikke gøre det.