erfaringer med CABANA buret?
Fra : Sussan S. Jensen

Dato : 15-11-02 14:47

Hej Gruppe

JEg ville bare høre om der er nogen af jer der har erfaringer med
CABANA buret ?

JEg fandt denne beskrivelse på http://www.hnb.dk

NYHED !!! Valgt som #1 af Whole Dog Journal for andet år i træk !!!

Nu behøver du ikke mere at slæbe de tunge metalbure ud og ind af
bilen. Dette bur er sammenklappeligt og kan fås med en bæretaske,hvis
man ønsker det. Det tager ikke mange minutter,at stille op.
Aluminiums-stivere (fjeder belastet) er selvjusterende og giver en
perfekt støtte hver gang. Buret er beskyttet mod UV-stråler og er
alligevel nemt,at holde rent. Bunden er af solidt vandafvisende stof,
som holder fugtighed og snavs ude.

Der fås tilbehør som ; Bæretaske,Lille taske/lomme til,at hænge
udenpå,vinyl drikke-skål.

Vi overvejer nemlig denne model:
Cabana Hundebur. Small ( L:61cm,B:46cm, H:48cm) SORT/BURGUNDY

Vores hund er en 9 mdrs (fødselsdag i dag) dværgschnauzertæve som er
helt vant til/tryg ved at være i bur.

Men vil gerne lige hører jeres erfaringer med buret?
Hvordan holder de?
Er de prisen værd?
Er i lige så glade for dem som det lyder til man "skal" være?
Nogen minusser?

Ser frem til at høre mere om disse bure!

Schnauzerdyt fra
Sussan, Tikki og Oskar
Kennel Sváva
http://schnauzers.dk

Fra : Søren Houlberg

Dato : 15-11-02 21:25

Hej Sussan!

Det er længe siden

Jeg tor ikke meget på det "bur" - for mig at se er det jo lavet af
stof......

En lille schnauzerbasse som ikk egider sidde inde i det mere kan jo bare
tygge sig ud af det.....

Så kunne man vist ligesågodt købe en sportstaske eller andet lignende.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-11-02 21:36

ssj@schnauzers.dk (Sussan S. Jensen) writes:

> JEg ville bare høre om der er nogen af jer der har erfaringer med
> CABANA buret ?
>
> JEg fandt denne beskrivelse på http://www.hnb.dk

Jeg ved intet om buret, men jeg ville ikke handle hos dem, altså hbn.
Efter hvad de skriver under deres betingelser prøver de at stille
deres kunder dårligere end reklamationsretten siger de skal. De vil
bl.a. kun bytte eller reparere en fejlbefængt vare, men ikke give
pengene tilbage og de vil kun bytte hvis det ikke medfører
uforholdsmæssige store omkostninger for dem.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Ann K.

Dato : 15-11-02 22:28

Hejsa.
Har ikke selv et Cabanabur, men kender dog nogle som har...
De er utroligt glade for det! Der har aldrig været problemer med at
hundene har forsøgt at gnave sig ud, eller at de har faret frem for at
bryde ud... Vaps ved godt at den er lukket inde ;)
Buret fylder ligeså meget som de gængse... men, hvor vi andre slææææber
afsted, så tager mine bekendte bare lige posen om på ryggen - nemt og
let *øv* Det er ikke særligt vanskeligt at slå ud og der er fin plads
inde i det (også til en madras e.lign), forudsat selvfølgelig at buret
passer til hunden ;)

Ang reklamationsretten, som Trine nævner... jeg har handlet lidt med hnb
og har hidtil kun væpret tilfreds... jeg har ikke haft problemer med at
få byttet... Og skulle du være uheldig - tja, så _er_ det jo heldigvis
sådan at der er lavet et regelsæt, som hnb altså _skal_ følge

Mvh Ann - der også vil have et Cabanabur - engang med tiden *suk*

Fra : Mari

Dato : 15-11-02 23:11

"Sussan S. Jensen" <ssj@schnauzers.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> JEg ville bare høre om der er nogen af jer der har erfaringer med
> CABANA buret ?

Jeg har sammenklappelige trådbure i to forskellige størrelser, som ligner
det bur,
der er på billederne. De koster bare kun 25% af prisen for et "Cabana",
men ser langt mere stabile ud.

Men, endnu bedre er en fast kasse "Kennel Cab". Jeg ville ikke have troet
at hundene bedre kan lide den type - men det kan de, når de selv vælger.
Jeg har begge stående åbne i dagligdagen - og de bruger Cab'en mest
som en hule. Når vi så skal ud og køre, så bliver Cab'erne flyttet ud i
bilen - og lågen bliver lukket mens vi kører.

Den er langt mere ideelt - set fra hundenes side. Og perfekt som
transportbox også fordi den er godkendt til flytransport - hvis det skulle
blive aktuelt en dag. Prisen er 33% af Cabana'en.

Cabana'en eller trådburet ville jeg aldrig bruge i bilen. De er simpelthen
for
skrøbelige - og dermed farlige for alle i bilen - under en evt. kollision.

Når jeg kører sammen med "hundevenner" til et eller andet "hundenoget",
så kan vi stable vores Kennel Cab's ovenpå hinanden, så alle hundene
(vi har tre hver) har det behageligt under kørslen og de er beskyttet mod
bilens bevægelser - og ikke mindst de har haft fred for/med hinanden.

Det der med letvægts, fjedersystem og aluminium ville jeg ikke lade
mig lokke af. Dels fordi vægten ikke betyder det store, når jeg ikke skal
bære
rundt på det ret længe (bruger en sækkevogn til den store oppakning) - og
dels lyder fjeder/alu som de skrøbelige teltstænger, der hører til vores
stævnetelte - og dem kender du nok allerede.

Mari

Fra : Sussan S. Jensen

Dato : 18-11-02 08:17

Hej alle sammen og tak for svarene!

Vi har allerede et almindeligt "trådbur" og er MEGET træt af at slæbe
rundt på det til diverse ting Det vejer jo et halvt ton!
Vi har også et stort bur til bilen(speciallavet til vores kadett), som
vi bruger ved transport af hundene!

Vi har tit handlet hos HBN og har aldrig haft problemer med ham,
snarere tværtimod, der er altid små ekstra gaver med til hundene,
venlige opkald hvis de mangler ting og god respons på
spørgsmål/ombytninger. Så vi fortsætter helt sikkert med at handle
der!

Da tikki overhovedet ikke så meget som tænker på at forsøge at komme
ud af buret, mener jeg ikke vi vil får problemer med at hun vil
forsøge at splitte det ad!

Det jeg ser som positivt ved CABANA er netop den lave vægt. Så vi
slipper for sækkevogne og alt det der når vi er ude. Men prisen er
lidt VILD ) HMMMM.... tja.... det ligger nok lidt udei fremtiden!

CennelCap'en skal vi nok alligevel have fat i, da Allan overvejer at
starte Tikki på redningshundeuddannelsen. Og der skal det være en fast
kasse.

Nå, vi tænker videre!!

Schnauzerdyt fra
Sussan og begge vovserne
http://schnauzers.dk

Fra : Rikke Andersen

Dato : 18-11-02 10:20

> JEg ville bare høre om der er nogen af jer der har erfaringer med
> CABANA buret ?

Det er rigtig godt, selvom det er hundedyrt. Men det er faktisk ganske
stabilt selvom det ingenting vejer, og når man har haft det med til bare et
eneste stævne, hvor parkering er langt fra ringen, så vil man aldrig igen
leve uden det.

Rikke Andersen