MS Windows
briani 27239
Xp og linux samme tid.
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 15-11-02 13:28

Hej!

Er det muligt og have Linux installeret på f.eks sit ene harddisk og Xp på
den anden, og kunne boote valgfrit?

Mvh Søren C

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-11-02 13:31

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er det muligt og have Linux installeret på f.eks sit ene harddisk og Xp på
> den anden, og kunne boote valgfrit?

Ja. Den linux (RedHat) jeg bruger installerer automatisk en bootmanager, så
man selv vælger hvilket styresystem man vil køre på.

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 15-11-02 17:00

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Ja. Den linux (RedHat) jeg bruger installerer automatisk en bootmanager,

> man selv vælger hvilket styresystem man vil køre på.

Hva så hvis jeg har en bootmenu til WinXp og Me?
Kan jeg så stadig godt få den bootmanager til linux?

Søren C

Fra : Thomas

Dato : 15-11-02 17:34

> [...]
> så

> Hva så hvis jeg har en bootmenu til WinXp og Me?
> Kan jeg så stadig godt få den bootmanager til linux?
ja. det skulle jeg mene...

der er under installationen god mulighed for at modificere bootloaderen så
den passer til dine krav.

venligst

Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-11-02 18:13

"Søren Christensen \(4200\)" <master.clio@12move.dk> skrev :

>Hva så hvis jeg har en bootmenu til WinXp og Me?
>Kan jeg så stadig godt få den bootmanager til linux?

Ja.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-11-02 17:11

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> Hva så hvis jeg har en bootmenu til WinXp og Me?
> Kan jeg så stadig godt få den bootmanager til linux?

Lilo (Linux Loader) lægger sig i MBR'en.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen