|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tele2 rykkergebyr Fra : Palle B
 | 
 Dato :  15-11-02 11:22
 | 
 |  | Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de har
 sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, kun rykkere.
 Jeg har derfor skrevet til dem, og bedt dem slette rykkergebyrerne, da jeg
 egentlig ikke synes, at det er rimeligt at betale rykkergebyr på en faktura,
 jeg ikke har haft en chance for at betale rettidigt.
 Dette nægter de med følgende begrundelse:
 "Vi kan desværre ikke kreditere dig rykkergebyrerne, da vi har sendt din
 regning rettidigt.Vi har heller ikke fået brevet retur, så det er afleveret
 på din adresse."
 
 Dette har hensat mig i nogen undren. Jeg har ikke modtaget fakturaen, men de
 konkluderer, at jeg har fået den fordi de ikke har modtaget den retur.
 Hvad siger juristerne i gruppen til dette?
 
 Mvh. Palle
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael C. Nielsen (15-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael C. Nielsen
 | 
 Dato :  15-11-02 12:32
 | 
 |  | "Palle B" <bruselius@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:ar2hct$2j89$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de har
 > sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, kun rykkere.
 > Jeg har derfor skrevet til dem, og bedt dem slette rykkergebyrerne, da jeg
 > egentlig ikke synes, at det er rimeligt at betale rykkergebyr på en faktura,
 > jeg ikke har haft en chance for at betale rettidigt.
 > Dette nægter de med følgende begrundelse:
 > "Vi kan desværre ikke kreditere dig rykkergebyrerne, da vi har sendt din
 > regning rettidigt.Vi har heller ikke fået brevet retur, så det er afleveret
 > på din adresse."
 >
 > Dette har hensat mig i nogen undren. Jeg har ikke modtaget fakturaen, men de
 > konkluderer, at jeg har fået den fordi de ikke har modtaget den retur.
 > Hvad siger juristerne i gruppen til dette?
 
 Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.
 
 /michael
 
 
 
 |  |  | 
  Nette (15-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nette
 | 
 Dato :  15-11-02 15:44
 | 
 |  | 
 "Michael C. Nielsen" wrote
 > Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.
 Det gjrode jeg faktisk, da jeg havde været udsat for det to gange fra samme
 selskab   Nette
            
             |  |  | 
   Per Sørensen (15-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Sørensen
 | 
 Dato :  15-11-02 19:02
 | 
 |  | 
 
            Det har jeg også prøvet. Så det er åbentbart noget der sker jævnligt. Godt
 jeg kom væk.
 mvh Per
 "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3dd5083c$0$11442$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > "Michael C. Nielsen" wrote
 > > Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.
 >
 > Det gjrode jeg faktisk, da jeg havde været udsat for det to gange fra
 samme
 > selskab   >
 > Nette
 >
 >
            
             |  |  | 
    Palle B (16-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Palle B
 | 
 Dato :  16-11-02 17:16
 | 
 |  | 
 
            > "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:3dd5083c$0$11442$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > >
 > > "Michael C. Nielsen" wrote
 > > > Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.
 > >
 > > Det gjrode jeg faktisk, da jeg havde været udsat for det to gange fra
 > samme selskab   Hej
 Jo tak, jeg har da også overvejet at flytte udbyder i en fart, men
 alternativet er TDC, hvilket jeg bestemt ikke bryder mig om. (kun Tele2 og
 TDC kan tilbyde ADSL, der hvor jeg bor).
 Jeg var snarere ude efter et par juridiske argumenter - det kan da ikke
 passe, at jeg skal betale rykkergebyrer for en faktura, jeg ikke har fået en
 eneste chance for at betale rettidigt.
 Mvh. Palle
            
             |  |  | 
     Claus P. (16-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus P.
 | 
 Dato :  16-11-02 20:00
 | 
 |  | 
 > Jeg var snarere ude efter et par juridiske argumenter - det kan da
 ikke
 > passe, at jeg skal betale rykkergebyrer for en faktura, jeg ikke har
 fået en
 > eneste chance for at betale rettidigt.
 >
 > Mvh. Palle
 Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
 driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
 kommet frem.
 I praksis kunne et firma derfor springe regningen over og gå
 direkte til rykkerne (regningen skal selvfølgelig være registreret
 i deres system). Håber ikke der er nogle skumle firma'er der
 lytter med her    MVH CP
            
             |  |  | 
      Tanja Bromley (17-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tanja Bromley
 | 
 Dato :  17-11-02 12:35
 | 
 |  | 
 "Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:3dd695af$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
 > driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
 > kommet frem.
 
 Det undrer mig lidt, for jeg har oplevet det stik modsatte  -  med en pakke
 oven i købet.
 Modtagere påstod, pakken ikke var kommet frem. - Jeg havde jo kvittering og
 det hele, og efterlyste pakken hos Post DK. De kunne oplyse, at pakken
 ifølge deres system VAR udleveret til modtager (hvilket track & trace også
 viste). Men da modtager stadigvæk nægtede, ja, så udbetalte Post DK
 erstatning, efter et sagsforløb på kun 14 dage.
 
 Mon ikke det er afsenders opgave, at bevise brevet (rykkeren) er sendt ? Og
 hvordan vil de gøre dette, hvis brevet ikke er sendt med kvittering ?
 Jeg har selv stået i samme situation før (dog andre firmaer), og når jeg har
 ringet dem op og fortalt dem, at jeg altså ikke har fået den oprindelige
 regning, men kun rykkeren, så har de altid bedt mig om bare at betale det
 oprindelige beløb  -  uden rykkergebyr.
 
 /Tanja
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Claus E Beyer (18-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus E Beyer
 | 
 Dato :  18-11-02 07:05
 | 
 |  | "Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:3dd695af$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > > Jeg var snarere ude efter et par juridiske argumenter - det kan da
 > ikke
 > > passe, at jeg skal betale rykkergebyrer for en faktura, jeg ikke har
 > fået en
 > > eneste chance for at betale rettidigt.
 > >
 > > Mvh. Palle
 >
 > Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
 > driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
 > kommet frem.
 
 Hvordan kan det så være at jeg af og til får naboens breve ind ad min
 brevsprække?
 
 Claus
 
 
 
 |  |  | 
       Erik Olsen (18-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Erik Olsen
 | 
 Dato :  18-11-02 09:24
 | 
 |  | Claus E Beyer wrote:
 > "Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3dd695af$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>
 >> Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
 >> driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
 >> kommet frem.
 >
 > Hvordan kan det så være at jeg af og til får naboens breve ind ad min
 > brevsprække?
 
 ROFL
 
 Venlig hilsen
 Erik Olsen
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Teglsbo (18-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Teglsbo
 | 
 Dato :  18-11-02 17:01
 | 
 |  | 
 
            "Palle B" <bruselius@email.dk> wrote:
 > Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de har
 > sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, [...]
 Se eventuelt
 "Newsgroups: dk.teknik.telefoni.mobil
 From: "Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com>
 Subject: Tele2's rod
 Date: Mon, 18 Nov 2002 11:52:14 +0100
 Message-ID: <arah02$mdj$1@sunsite.dk>
 Jeg har igennem den sidste måned har "modtaget" breve fra Tele2 der ikke
 var til mig.
 Mønstret er det samme... fornavn og mellemnavn er mit, efternavn er et
 andet, gade og husnummer og postnummer er mit, bynavn er et andet.
 [...]"
 -- 
 Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo |  |  | 
  Palle B (21-11-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Palle B
 | 
 Dato :  21-11-02 22:57
 | 
 |  | "Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> skrev i en meddelelse
 news:2i3ituoqt1l850vtt9uad3jptdl1dbpg8t@news.image.dk...
 > "Palle B" <bruselius@email.dk> wrote:
 >
 > > Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de
 har
 > > sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, [...]
 >
 Undskyld ventetiden, men tusind tak for jeres svar.
 Jeg har netop afsendt endnu en klage til Tele2 vedr. deres praksis, der som
 påpeget i nogle af svarene er dybt betænkelig.
 Jeg tvivler på, at jeg får noget ud af klagen, men vil blot ikke finde mig i
 Tele2's praksis på området. Evt. vil jeg overveje Forbrugerombudsmanden.
 
 mvh. Palle
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |