vertikal skalering af tabel
Fra : christina

Dato : 15-11-02 10:58

jeg er løbet ind i et problem jeg ikke kan løse, men som jeg dog vil mene
bør kunne løses.
Håber een vil kigge på det, og se om jeg gør noget galt....?

Som eksemplet viser, har jeg 3 "bokse" som skal fyldes med indhold.
Disse skal udvide sig vertikalt alt efter mængden af indhold. Er der én boks
som har meget indhold, skal de 2 øvrige følge med.
Fint nok - Men,

Hvorfor forsvinder bunden af min venstre blå tabel når jeg lægger indhold
_ovenover_ den blå tabel? Den vil jo godt være med til at jeg fylder en
masse _indeni_ tabellen.

Er der noget jeg kan gøre så dette ikke sker, og samtidig bibeholde boksenes
evne til at udvide sig?

http://www.half-mute.com/test/ydre_inner_tabel_indhold.html
-eksempel med tabelrammer slået til

http://www.half-mute.com/test/ydre_inner_tabel_indhold2.html
-eksempel med tabelrammer slået fra

på forhånd tak

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 15-11-02 11:25

christina wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> masse _indeni_ tabellen.
>
> Er der noget jeg kan gøre så dette ikke sker, og samtidig bibeholde boksenes

Hvis det er, hvad jeg tror, du mener (!!!), så er det fordi du skal bruge % i
alle cellerne istedet for px.

Jeg ved ikke om jeg har ret, men det tror JEG det.
(Jeg er ikke særlig god til at kode HTML. Bruger programmer som Macromedia
Fireworks og andre lignende programmer. Bruger kun HTML til at rette små fejl
med!).

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : christina

Dato : 15-11-02 11:38

Tak for dit svar.
Det tror jeg også at jeg gør i alle de celler som er relateret til _højden._
Det er kun i bredden jeg har defineret pixels. Og det vurderer jeg ikke har
nogen betydning...(?)