MS Windows
briani 27239
Win 95 genstarter hele tiden
Fra : gammelpot

Dato : 15-11-02 00:34

Hej,

Jeg har fået en gammel WD harddisk på 2,5 GB foræret af en af mine venner.
Han kunne ikke få sin PC til detekte den og mente at den var defekt. Nu har
jeg fået den til at virke (ved at fjerne jumperen), og kan se at den har Win
95 som styresystem. Når jeg forsøger at boote på HD'en når jeg frem til:

Verifying dmi pool data
Windows 95 genstartes....
Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte.

Når jeg så trykker på en tast booter computeren forfra, og jeg når til samme
besked. Det sker hele tiden. er der nogen der har en idé om hvad der er
galt?

Der foresvæver mig noget om at Win 95 har et problem med AMD processorer,
men jeg kan ikke lige huske om det gælder for en K6-2 200 mhz.

Grunden til at jeg gerne vil have den op at køre og ikke bare formatterer er
at min ven meget gerne vil have fat i et par opgaver der lå på disken og som
han havde afskrevet som tabte.

Nogen gode forslag?

Gammelpot

Fra : Edmund

Dato : 15-11-02 00:46

gammelpot wrote:
> [...]
> formatterer er at min ven meget gerne vil have fat i et par opgaver
> der lå på disken og som han havde afskrevet som tabte.

Kan du ikke bare sætte disken i som disk 2 og så starte din egen windows
op og så kopiere fra disken.

Hvad med at trykke F8 (fejlsikker tilstend )under opstart, hvis der
altså er win95 på disken,
det kunne være at der bare er dos på disken, og at det er command.com
der skiver windows 95 på skærmen

--
Mvh Edmund

Fra : JH

Dato : 15-11-02 10:19

AMD problemerne med win 95 starter ved 350 Mhz og kan løses med en patch,
dette er ikke dit problem.

Problemet er at win 95 skal ominstalleres for at virke. Dette fordi at
computerkonfigurationen er ændret så væsentligt at den nægter at starte op.
Hvis du endelig er heldig at få liv i den (ved at starte i fejlsikret og
fjerne alle de drivere som er forkerte) så vil det ifølge mine erfaringer
stadig blive noget skidt. Det bedste er altid at installere 95 på den
maskine det skal bruges på.

Mit forslag:
Installer 95 ind oveni den gamle. Derved vil du være kørende igen, og
ingenting vil slettes og du vil derfor kunne finde dokumenterne.

JH

Fra : gammelpot

Dato : 15-11-02 14:53

JH skrev i meddelelsen <3dd4bc65$0$1517$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>Installer 95 ind oveni den gamle. Derved vil du være kørende igen, og
>ingenting vil slettes og du vil derfor kunne finde dokumenterne.

Tak for svaret, jeg fandt lige min gamle Win 95 installationsCD så jeg
prøver lige at knalde den i drevet og se om det hjælper.

Gammelpot