Nedsætte hastigheden på netkort
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-02 23:30

Hejsa

Jeg kører internet over et kabelmodem med tilhørende netkort. Er der
en måde jeg kan sætte max. hastigheden ned, så jeg kan "simulere" en
256/128 kbps forbindelse?

mvh Rolf

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-11-02 23:48

On Thu, 14 Nov 2002 23:29:44 +0100, Rolf Karstensen <> wrote:

> Jeg kører internet over et kabelmodem med tilhørende netkort. Er der
> en måde jeg kan sætte max. hastigheden ned, så jeg kan "simulere" en
> 256/128 kbps forbindelse?

Du fx. kan bruge Dummynet på FreeBSD.
Der er også hardware, der kan det.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-02 00:43

On Thu, 14 Nov 2002 23:47:50 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Du fx. kan bruge Dummynet på FreeBSD.
>Der er også hardware, der kan det.
>
>-A
Findes der ikke noget jeg kan køre i WinXP?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-11-02 19:19

In article <37d8tu484jshin56b10cckbnqmkvnckfbq@4ax.com>, Rolf Karstensen wrote:

> Findes der ikke noget jeg kan køre i WinXP?

Jo da. Smid VMWare på din Windows, og installer FreeBSD heri.
VMWare er en PC Emulator som kan køre på Windows så du kan have
mange virtuelle maskiner / styresystemer kørende på samme tid.

--
---

Fra : Torgeir

Dato : 15-11-02 19:21

Dette skulle jeg også gjerne hatt tak på ettersom vi utvikler mye software
på Windows-plattform som tidvis kjører over svake linjer.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-11-02 23:00

In article <3WaB9.763$8E1.15193@news4.e.nsc.no>, Torgeir wrote:
> Dette skulle jeg også gjerne hatt tak på ettersom vi utvikler mye software
> på Windows-plattform som tidvis kjører over svake linjer.

Hvad så hvis windows ikke kan? muhadada.

Bo Simonsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-11-02 22:12

On Fri, 15 Nov 2002 00:42:48 +0100, Rolf Karstensen <> wrote:

> Findes der ikke noget jeg kan køre i WinXP?

Muligvis. Hvis du havde skrevet den information i dit spørgsmål,
havde du sluppet for et ubrugeligt svar.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/