Pænt goddag.
Fra : Holm

Dato : 14-11-02 22:18

Hej derude

Min søde lille hvalp ( den ene af dem..ham jeg beholder ) er udstyret med en
lille svampe-hjerne.
Han sidder og følger med i alt hvad jeg foretager mig.....
Og så suger han det hele til sig, bid for bid...

Jeg har opdaget hvor afgørende tålmodighed er , i alt arbejde med
hunde.....kontakt , kontakt , kontakt......

Derfor lærer jeg mine hvalpe at skabe øjenkontakt , det er jo som bekendt
ikke altid rart for hunden at kigge nogen i øjnene , og på hundesprog er det
ofte en opfordring til kamp...stirren ...

Men , det er virkeligt godt at lære hvalpen , at det er OK at kigge
mennesker i øjnene, for så kan man fastholde kontakten.
Jeg gør det ved at sætte mig foran hunden ( evt. på en stol ) og så holder
jeg et par godbiddr i hænderne , bag på ryggen...når hunden så kigger på
mig, og det gør den på et tidspunkt , så får den straks godbidden.....

Bette ski´en her har forstået meningen...man får en godbid når man kigger op
på "mor"
derfor er det gået med lynets hast at lære ham basale ting som sit, dæk og
.....gi´pote.
Han sætter sig villigt og giver mig "fødderne" efter en regnvejrstur , mens
han kigger mig i øjnene...og så ligner han en der smiler og synes det er
ganske sjovt.
Han har virkelig et dejligt humør, selvtillid og harmoni.....hold op hvor er
jeg glad for mine hunde!!

Hilsen Holm

Fra : Ragna Skott

Dato : 16-11-02 12:45

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Min søde lille hvalp ( den ene af dem..ham jeg beholder ) er udstyret med
en
> lille svampe-hjerne.

Hej Dorthe!

Jeg må sige endnu engang, at det må være dejligt at være hund hos dig.
Hvis alle hundeejere interesserede sig lige så meget for at lære deres
hunde - og hvalpe - så meget, så ville der ikke være så mange frustrerede
hunde rundt omkring.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Holm

Dato : 16-11-02 14:02

Ragna Skott <rahas@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd62fc1$0$2518$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Hvis alle hundeejere interesserede sig lige så meget for at lære deres
> hunde - og hvalpe - så meget, så ville der ikke være så mange frustrerede

Mange tak Ragna!

Det er nok fordi jeg bare elsker at træne og lege med dem , det er en
passion og en livsstil.
Og så har jeg også af og til hunde-fri bare lige for at konstatere at jeg så
savner dem vildt.....!!!

Holm.