For stort stativ ?
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 14-11-02 21:53

Jeg manglede et stativ til båden og købte et brugt. Det så ganske vist lidt
stort ud, men jeg tænkte "hva' fan, det går jo nok. Hellere for stort en for
lille .....".

Men nu er jeg alligevel blevet i tvivl.

Det er et af de "gængse" galvaniserede stativer der kan justeres (højden og
"tip'et" på søjlerne). Der har stået en 34 fod Jeanneau i stativet og skal
bare have min lille 27 fods Maxi Magic (loa 8 m, lwl 6,9 meter) stående i
det. Bundrammen på stativet er 4*2,6 og selv om det kan justeres, så er der
jo stadig 4 meter mellem søjlerne.

Er der bare så problematisk at jeg lige så godt kan lade være med at prøve
?? Er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med at stille
en lille båd i et for stort stativ ??

På forhånd tak.

Bjarke