Map en folder til FTP-server
Fra : Morten Petersen

Dato : 14-11-02 21:32

Kan man det?

Mappe en folder i Windows 2000 til en FTP-server? Evt. med
trediepartssoftware.

Jeg har prøvet med My Network Places, og jeg kommer fint ind på
serveren, men kan ikke komme til at gemme filen. (You cannot save in
the folder you specified. Please choose another location.)

Pointen er at kunne gemme direkte på FTP-serveren fra alle
applikationer.

Tak

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-11-02 23:00

In article <46e859a7.0211141231.56203b0@posting.google.com>,
Morten Petersen wrote:

> Jeg har prøvet med My Network Places, og jeg kommer fint ind på
> serveren, men kan ikke komme til at gemme filen. (You cannot save in
> the folder you specified. Please choose another location.)

Det må jo være et rettighedsproblem, det kan vel nok løses.

Du vil få et problem i det øjeblik at der er blevet uploadet en fil med
ftp, da den sætter rettigheder til dens bruger, men brugeren der logger
ind via MS Network, har ikke rettigheder til at læse/skrive filen.

Det er lidt af en paradox problem stilling.

(jeg er Unix mand, så jeg har desværre ingen løsningsforslag).

Bo Simonsen