K7SEM bundkort - har nogen et?
Fra : Ulrik Smed

Dato : 14-11-02 21:04

Hej.
Jeg er ved at forsøge at skifte processoren på sådan et kort. Den
var loddet i, og jeg har fået den ud og skal til at montere en
sokkel. Men... så opdager jeg at nogle af de små SMD komponenter
ved siden af CPU'en er røget med af, da jeg varmede printet op.
Jeg har komponenterne (de 17 ud af 19 i hvert fald), men nu ved
jeg ikke hvilke der sad hvor!

Er der nogen der har sådan et bræt liggende, og lige gider at
skrive værdierne og positionsnumrene på de 19 komponenter der
sidder mellem soklen og det skruehul tættest på printkanten?
Eller evt. ta' et nærbillede med digicam?

Ville være dejligt hvis jeg kunne få løst mit lille puslespil.

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : o&u

Dato : 15-11-02 08:51

On Thu, 14 Nov 2002 21:04:20 +0100, Ulrik Smed <ulsm@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Eller evt. ta' et nærbillede med digicam?
>
>Ville være dejligt hvis jeg kunne få løst mit lille puslespil.

http://www.ecs.com.tw/products/k7sem.htm

viser at det har en cpu sokkel. Der er sådan en pind man skal dreje
til lodret. Det er nemmere end at lodde soklen ud )

John

Fra : Jesper Sloth

Dato : 15-11-02 12:55

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.ecs.com.tw/products/k7sem.htm
>
> viser at det har en cpu sokkel. Der er sådan en pind man skal dreje
> til lodret. Det er nemmere end at lodde soklen ud )
>
> John

http://www.ecs.com.tw/products/k7sem_3x.htm

Ja og her er den med duron cpu onboard, og den er tilsyneladende loddet i
bundkortet.

Mvh

Jesper

Fra : o&u

Dato : 15-11-02 13:39

On Fri, 15 Nov 2002 12:54:34 +0100, "Jesper Sloth"
<jesper.sloth@mail1.snydt.stofanet.dk> wrote:

>"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

>http://www.ecs.com.tw/products/k7sem_3x.htm
>
>Ja og her er den med duron cpu onboard, og den er tilsyneladende loddet i
>bundkortet.

ser man det !!

John

Fra : Ulrik Smed

Dato : 15-11-02 17:25

In article <jmq9tu0ol5usntqmabn1q9uitf0j8ca1kk@4ax.com>,
o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

> ser man det !!

Ganske som jeg skrev, ikke?

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : John

Dato : 17-11-02 10:56

ROFL*

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 15-11-02 14:06

Et nyt board koster ca 600kr - det er sgu ikke værd at spilde tid på - og 9
ud af 10 gange virker det alligevel ikke bagefter!

Fra : Ulrik Smed

Dato : 15-11-02 17:31

In article <3dd4f151$0$15049$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
\(2791\) Peder <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote:
> Et nyt board koster ca 600kr - det er sgu ikke værd at spilde tid på - og 9
> ud af 10 gange virker det alligevel ikke bagefter!

Hm, nej det har du nok ret i. Det er også mest et lille 'for
sjov' projekt for en kammerat. Bare for at se om det kan lykkes.

Men jeg er stadig opsat på at prøve, hvis nogen vil hjælpe lidt.
Har også tænkt på at besøge en butik der har det, og ta' et
spionfoto. Nogen der kender en butik i Århus der har det på
lager?

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Jesper Sloth

Dato : 15-11-02 18:37

> [...]
> Har også tænkt på at besøge en butik der har det, og ta' et
> spionfoto. Nogen der kender en butik i Århus der har det på

Hej

Ja det har Compumail i Helsingforsgade 27a, så du kan cykle der over Ulrik,
og god fornøjelse.Det koster 539,-

Mvh

Jesper

Fra : Ulrik Smed

Dato : 16-11-02 01:23

In article <3dd530f9$0$773$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Jesper Sloth <jesper.sloth@mail1.snydt.stofanet.dk> wrote:

> Hej

> Ja det har Compumail i Helsingforsgade 27a, så du kan cykle der over Ulrik,
> og god fornøjelse.Det koster 539,-

Hej Jesper!

OK, udmærket forslag! Jeg troede det hed noget med PC-lageret,
men det er måske noget andet. Det bli'r først på onsdag så, så
hvis nogen lige har et digicam og det nævnte bræt, så må de da
alligevel godt lige sende mig et billede!

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Ulrik Smed

Dato : 20-11-02 14:42

In article <4b9605998fulsm@post1.tele.dk>,
Ulrik Smed <ulsm@post1.tele.dk> wrote:

> Hej Jesper!

> OK, udmærket forslag!

Øv, de havde kun den model med sokkel, og det er et andet
printudlæg. :-/

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk