Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Antiscansystem pxl,.....hva´ er det ??
Fra : Jensen - Landmåler

Dato : 14-11-02 20:40

Hej

Min datter er lige blevet fotograferet i børnehaven af Jysk Børnefoto
fra Hadsten.

Vi har nu fået billederne hjem til gennemsyn og udvælgelse.

På pakken står der følgende;
Jysk Børnefoto gør opmærksom på at alle returnerede billeder bliver
kørt gennem vores "antiscansystem pxl", som fortæller os om et billede
har været scannet (piratkopieret), er det positiv, udelukker det
fotografering fremover

Mit spørgsmål er nu;
1, Findes sådan et system virkelig ??
2, Kan jeg mon ødelægge billedet, f.eks ved at ligge det i skarp
sollys, og dermed blive gjort til piratkopist ??

Jeg forstår godt at man ikke må scanne billederne. Det vil jo ødelægge
hele forretningen for Jysk Børnefoto, hvis folk begyndte på dette...og
det er jo nu engang det de lever af....men hvis det virkelig kan lade
sig gøre at afslører folk der scanner et billede, vil jeg gerne læse
lidt mere om denne teknik.
Kender nogen denne teknik??

Mvh
Jensen

Fra : Mikael

Dato : 14-11-02 21:21

Det er fis! Men de er jo nødt til at prøve at begrænse "piratscanning" da de
jo skal leve af det, det gør de så ved at skrive sådan noget ævl.

Mikael

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-02 21:50

Mikael wrote:

> Det er fis! Men de er jo nødt til at prøve at begrænse
> "piratscanning" da de jo skal leve af det, det gør de så
> ved at skrive sådan noget ævl.

Ja og 9 ud af 10 tror på den....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Pico

Dato : 15-11-02 21:10

Niels Ebbesen wrote:

> Ja og 9 ud af 10 tror på den....:)

Det er da vel løgn ? 1 ud af 10 tror måske der er noget om det.
Pico

Fra : Lars

Dato : 14-11-02 22:15

"Jensen - Landmåler" <landmaaler@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det er jo nu engang det de lever af....men hvis det virkelig kan lade
> sig gøre at afslører folk der scanner et billede, vil jeg gerne læse

Hej Jensen

Månen er lavet af grøn ost!:)

Det er ævl - eller et forsøg på at skræmme - "vi ved alt" - og burde medføre
at man ikke handler med dem - at forsøge at bilde folk en sådan historie på
ærmet er da en dirkte fornærmelse!!!

Mvh

Lars

Fra : Pico

Dato : 15-11-02 21:14

Lars wrote:
> "Jensen - Landmåler" <landmaaler@hotmail.com> wrote in message

Klip.
> Det er ævl - eller et forsøg på at skræmme - "vi ved alt" - og burde
> medføre at man ikke handler med dem - at forsøge at bilde folk en
> sådan historie på ærmet er da en dirkte fornærmelse!!!

Det synes jeg ikke. Jeg har oplevet at nogen har kopieret alle billederne
og så sendt hele pakken retur. Det synes jeg er utroligt groft.
Hvis man synes billederne er gode nok bør man også betale, det andet
er noget svineri.
Pico

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-11-02 07:02

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

- og burde medføre
> at man ikke handler med dem - at forsøge at bilde folk en sådan historie

> ærmet er da en dirkte fornærmelse!!!

Desværre kan man ikke sige sig fri, selv om man ikke ønsker det, og siger
"nej tak" når der er meddelelse med hjem. Ofte Får børnene en billedmappe
tilsendt alligevel, "Det kunne jo være fjolserne hopper på den alligevel"
godt hjulpet af gruppe-pres. Sådan en uopfordret b.pakke har jeg altså
tilladt mig at beholde, for hvorfor skal jeg have besvær med noget jeg
bevidst ikke har spurgt efter.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-11-02 08:23

Thu, 14 Nov 2002 22:14:52 +0100, skrev Lars:

> [...]

>at man ikke handler med dem - at forsøge at bilde folk en sådan historie på

Det er vel ikke mere forkasteligt (eller bare lige gyldigt) som når
hjemmesidesnedkere sætter en javascript-funktion på, for at skræmme
folk til at tro, at det er umuligt at kopiere grafik og billeder på
denne hjemmeside. De fleste hopper vel på den og dermed ahr
ophavsmanden da i det mindste forhindret en masse piratkopiering af
hans ophavsmæssigt beskyttede værker.

Hvis jeg havde en geschäft hvor piratkopiering af mine varer var
højrisiko, vil jeg da osse beskytte mig bedst muligt - om det så er
bluff eller ej.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars

Dato : 16-11-02 08:55

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
newssbtuk1thl9rmkkj69dvk4asuvoesj17o@4ax.com...

> [...]
>
> Hvis jeg havde en geschäft hvor piratkopiering af mine varer var
> højrisiko, vil jeg da osse beskytte mig bedst muligt - om det så er

Ja ja Kurt ( og andre)

Det er fair nok at beskytte sig mod piratkopierering - men på denne måde -
så er der rent faktisk tale om en diskriminering af de der ikke har teknisk
indsigt "nok" - - og det er så spørgsmålet om det er lovligt.Du
diskriminerer altså mod "de der hopper på det" !!

Moralsk er det nok til at firmaet burde bøjkottes - eller værre - Det ville
blive opfattet som en direkte fornærmelse her - og firmaet ville
formodentligt måtte flytte og have svært ved at skaffe arbejdskraft - og
slet ingen kunder have.

Det ville svare til at man - i et katolsk område - skriver på en cd at hvis
man kopierer den ender man i helvede!!.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-11-02 09:07

Sat, 16 Nov 2002 08:55:16 +0100, skrev Lars:

> [...]
>indsigt "nok" - - og det er så spørgsmålet om det er lovligt.Du
>diskriminerer altså mod "de der hopper på det" !!

At de ikke har teknisk indsigt til at gennemføre en kriminel handling,
fritager dem ikke for forsøg på modtræk.

> [...]
>slet ingen kunder have.
>
>Det ville svare til at man - i et katolsk område - skriver på en cd at hvis

Jamen, det har den katolske kirke da praktiseret i århundreder. Har
katolikkerne boycuttet kirken af den grund? Burde de gøre det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-11-02 09:16

Sat, 16 Nov 2002 09:06:45 +0100, skrev Kurt Hansen:

>Jamen, det har den katolske kirke da praktiseret i århundreder. Har
>katolikkerne boycuttet kirken af den grund? Burde de gøre det?

Nå ja, ikke bogstaveligt m.h.t. CD'er naturligvis, men ellers...

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-11-02 09:36

landmaaler@hotmail.com (Jensen - Landmåler) wrote in

> Kender nogen denne teknik??

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=
3D858967.30B5C923%40niels-ebbesen.net&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%
26ie%3DISO-8859-1%26q%3Dfoto%2Banti%2Bgroup%253Adk.fritid.foto

(samles til een linie)

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Lars

Dato : 15-11-02 09:53

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message
> [...]
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth
>

> e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Hej Kenneth

Ja det kender "vi" da - ligesom omtalte dobbeltmoral!!

Det er ikke første gang "han" vælger at gradbøje "virkeligheden" /
"ophavsretten.

Mvh

Lars

Fra : Arne Varholm

Dato : 15-11-02 12:29

Kenneth Darling Soerensen wrote:
> [...]
> 3D858967.30B5C923%40niels-ebbesen.net&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%
> 26ie%3DISO-8859-1%26q%3Dfoto%2Banti%2Bgroup%253Adk.fritid.foto

Tips bruk TinyURL.com, da blir linken denne
http://tinyurl.com/2q05

Arne

Fra : John

Dato : 14-11-02 21:02