Simon Juncker, Popstars manager
Fra : Jacob E

Dato : 14-11-02 19:00

Der har været en del skriveri omhandlende Jons berettigelse som vinder af
Popstars, og at det at han vandt var et udslag for, at han var det bedste
bud iht. konceptet.

Nu vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved Simon Junckers berretigelse som
manager for vinderne.

Sidste år vandt EyeQ som bekendt. De udgav 1 album, 2 singler (hvoraf den
sidste var i forbindelse med filmen "Klatretøsen"). Der blev lavet et væld
af merchandise, og de spillede i sommers på div. festivaler og
arrangementer. Dette gav en masse omtale her og nu, men jeg synes at
opmærksomheden er dalet ret kraftigt, og ret hurtigt. Da Grøn Koncert var
overstået var EyeQ så godt som glemt.

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke i den grad har malket koen, f.eks. ved at
udgive flere singler fra albummet, som ville give mere airplay i radioen.
Jeg fatter ikke hvorfor man ikke har set mere til EyeQ i såvel tv som
blade. Og jeg fatter ikke at man vælger at lancere næste kapitel nøjagtig
samtidig med, at næste udgave af Popstars stjæler al opmærksomheden. Jeg
tror simpelthen ikke på, at EyeQ for særlig stor succes med kapitel 2.

Og hvad så med Jon? Hvad sker der til sommer, når han har udgivet sine måske
to singler, solgt sine kalendre og penalhus og spillet til sine festivaler?

Er Simon Juncker en dårlig manager? Eller er det konceptet som er for smalt
til at slå igennem i Jantelovsland? Lad os få gang i debatten... mens vi
stadig kan huske hvad Popstars er.

Jacob Ekstrøm

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-11-02 19:55

Jacob E skrev:
> [...]
> på div. festivaler og arrangementer. Dette gav en masse omtale
> her og nu, men jeg synes at opmærksomheden er dalet ret kraftigt,

Det er vel naturligt nok, at der er en periode mellem albummer, hvor
der er lidt stille omkring gruppen.

> [...]
> f.eks. ved at udgive flere singler fra albummet, som ville give
> mere airplay i radioen. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke har set

Jeg kan foreslå to forklaringer udover den ene, du skitserer:

a) Almindelig eyeQ-træthed på radioerne, hos lytterne m.fl. I sådan
en situation er det da smart nok at sige med det samme, at så
trækker vi os lidt tilbage en periode og kommer stærkt tilbage.

b) Helt konkret skulle de vel have tid til at lave deres nye plade
og muligvis også til privatliv. De kan ikke rende og promovere
singler, når de skal koncentrere sig om noget nyt.

> Og jeg fatter ikke at man vælger at lancere næste kapitel nøjagtig
> samtidig med, at næste udgave af Popstars stjæler al opmærk-
> somheden.

Det kan du have ret i, men det er nu svært at bedømme foreløbig. Når
jeg lytter til P3, synes jeg, de får rigelig eksponering i
øjeblikket.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 14-11-02 20:08

In news:ar0rin$73d$1@sunsite.dk,
Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> typed:

Jeg er fuldstændig enig. Men var det ikke en ny single som EyeQ spillede til
Zulu Awards?
Jo det tror jeg nok det var, så mon ikke man kan forvente noget fra dem
indenfor de næste par måneder? (jeg gør personligt ikke)

Mvh
Rasmus
--
ICQ: 126307471
Ved svar fjern NO-SPAM i emailadressen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 14-11-02 21:49

Rasmus Hauge Hansen wrote:
> Jo det tror jeg nok det var, så mon ikke man kan forvente noget fra
> dem indenfor de næste par måneder? (jeg gør personligt ikke)

Nyt EyeQ album d.25 november......"Be okay"
....med egne sange.

/ Søren og Anette

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-11-02 21:11

In an article of 14 Nov 2002 Jacob E wrote:

> Jeg fatter ikke hvorfor man ikke i den grad har malket koen

Fordi det ikke var særlig godt?!

--
Uffe Holst

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 14-11-02 23:23

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

In an article of 14 Nov 2002 Jacob E wrote:

> Jeg fatter ikke hvorfor man ikke i den grad har malket koen

Fordi det ikke var særlig godt?!

--
Uffe Holst

Når kvæget ikke længere er rentabelt bliver det simpelthen aflivet. Sådan
gør man på bondegårdene og også i musikbranchen. EyeQ "did their duty" og
solgte 100000 for Medley eller Sony eller hvor de nu er tilknyttet - jeg kan
desværre ikke checke på coveret, for jeg har den ikke. Gudskelov.

M.v.h.
Gorm Johnsen

Fra : Rasmus

Dato : 14-11-02 21:43

"Jacob E" <not@realadress.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
smalt
> til at slå igennem i Jantelovsland? Lad os få gang i debatten... mens vi

Hvem ved måske har Simon jo allerede prøvet at få mere igennem, men i den
sidste
ende er det jo pladeselskabet der bestemmer hvad de vil sende ud. Her er det
EMI hvis
jeg ikke husker helt forkert. Simon Junker har www.musicmatters.dk

og i den tid hvor vi ikke har hørt meget fra dem, har de vel
været i studiet med nyt materiale, som jo er meget normalt for kunstnere!!

Mvh.
Rasmus

Fra : Peter E K

Dato : 16-11-02 16:46

<cut>
<cut>

Fra : Peter E K

Dato : 16-11-02 16:47

> og i den tid hvor vi ikke har hørt meget fra dem, har de vel
> været i studiet med nyt materiale, som jo er meget normalt for kunstnere!!

hehehehehehehe........ kunstnere..... hehehehehe..... haha