Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg ved at I hader disse spørgsmål...
Fra : Peter

Dato : 14-11-02 17:03

....og jeg har kigget gamle indlæg igennem

Jeg er på udkig efter et digi-kamera til ca. 3000 alt i alt (inkl. 128 mb
kort m.m.)
Hvad er det bedste køb? Hvad med Canon Powershot A40 eller Samsung Digimax
230.
Er de værd at købe på. Hvordan er batteriforbruget i dem? Er der bedre
alternativer?
Mit behov er hyggefotografering, primært til skærmvisning (1024*768).

På forhånd tak
Peter

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 14-11-02 17:53

Peter skriver:

> [...]
> alternativer?
> Mit behov er hyggefotografering, primært til skærmvisning (1024*768).

Hej Peter!
Ja, de spørgsmål er vist ikke så velkomne herinde, igen igen... Men jeg har
for ikke længe siden stået i samme situation som du, så jeg vil da gerne ytre
min egen mening. Jeg købte et Canon A40 for ca. 3 måneder siden, og er meget
glad for det. Har man ikke ambitioner om professionel fotografering, synes jeg
fint det lever op til pris og forventning. Vi har taget flere tusinde billeder
med det indtil videre. Engangsbatterier er håbløse at bruge, genopladelige er
et must. Jeg har købt billige batterier og en stikoplader af mærket Camelion
hos Harald Nyborg, og det virker fortrindeligt. Nu er jeg bestemt ingen
mester-fotograf, men du er velkommen til at kigge på mit on-line album, så kan
du jo se hvad du synes.
http://www.megapixel.dk/brugere/visbruger.php?id=163

Et af mine favorit-billeder er dette:
http://www.megapixel.dk/vis/billede/21717/3//106-0654_IMG.JPG

Held og lykke med købet, du bliver garanteret vildt glad for et digi-kamera!
Dorthe

Fra : John

Dato : 14-11-02 19:09

> Et af mine favorit-billeder er dette:
> http://www.megapixel.dk/vis/billede/21717/3//106-0654_IMG.JPG
>
> Held og lykke med købet, du bliver garanteret vildt glad for et
digi-kamera!

Hej Dorthe,

Jeg ku' ik' la' vær med at slå billedet op. Godt billede, men en skam tungen
er skåret over Når du nu har gratis mulighed for at prøve igen og igen
og igen, er det en skam det ikke blev helt perfekt....men ellers pæn
kvalitet fra kameraet. Sikkert et godt køb.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 14-11-02 19:43

John skriver:

> [...]
> og igen, er det en skam det ikke blev helt perfekt....men ellers pæn
> kvalitet fra kameraet. Sikkert et godt køb.

Hej John!
Taget i betragtning at billedet er "fejl-skudt" mens jeg ruller rundt på
græsplænen med 25 + 60 kg hund nærmest over på mig, synes jeg nu det er meget
godt *smil*.
Dorthe

Fra : Peter

Dato : 14-11-02 20:12

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ytre
> min egen mening. Jeg købte et Canon A40 for ca. 3 måneder siden, og er

Tak for svaret! Har du også købt ekstra hukommelse? Hvor mange billeder i
"mellemopløsning" kan der være på de 8mb der medfølger?

Mvh. Peter

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 14-11-02 21:06

Peter skriver:

> Tak for svaret! Har du også købt ekstra hukommelse? Hvor mange billeder i
> "mellemopløsning" kan der være på de 8mb der medfølger?

Hej Peter
Jeg har ikke købt mere hukommelse endnu, men det er bestemt en nødvendighed
hvis man vil bruge kameraet på ferier o. lign. Der er 3 opløsningsniveauer og
tre kompressionsniveauer. Med 8mb er der er kun plads til 7 billeder i den
højeste opløsning, og op til ca. 90 ved den laveste ( og så er billederne kun
til net-brug).
Hilsen Dorthe

Fra : mikker

Dato : 14-11-02 23:30

> Hvor mange billeder i
> "mellemopløsning" kan der være på de 8mb der
> medfølger?

Cannon har et skema her http://powershot.com/powershot2/a40-30/specs.html
hvor der er angivet antal billeder ved forskellige
opløsninger med forskellige kort.

/Michael