Hvad med en rask indsamling?
Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-11-02 17:10

Den store polamik der har været om Mortens gæld til Johnny har givet mig
en ide til en rask lille indsamling.
Vi er mange der har nydt godt af Mortens præcise og velformulerede råd
gennem årene - har sparet masser af kroner til dyr support.
Indbetalingen skal foregå til Johnny Louis - han må så fortælle os hvor
vi kan indsætte pengene.
Jeg er ret sikker på at jeg kan få firmaet til at sponsorere 500,- DKK
(ellers er sgu villig til selv at punge ud)
Morten er jo rent faktisk den person her i gruppen der kan svare på det
meste og vel at mærke forståeligt og velunderbygget.
Ham vil jeg nødigt undvære.
Der er alt for mange af de gode gamle vi ikke ser her mere - f.eks René
Erichsen (nej vi er ikke i familie)
At Morten er en fattig student der har gabt over mere end han kan klare
økonomisk skal være ham tilgivet.
Den verden vi lever i er jo fuld af fristelser
Johnny Louis er en helt all right person (det samme tror jeg Morten er )
jeg har handlet med Johnny et par gange - men Morten har åbenbart gabt
over mere end han kunne klare.
Så alle jer der har sparet en masse tid og ærgrelser ved at følge
Mortens råd - send et beløb - stort eller lille - når Johnny har meldt
ud hvordan det kan foregå.
Så hjælper vi både Johnny og Morten ud af en knibe.
Og lad det så være en lærestreg til Morten

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Peter Ursin

Dato : 14-11-02 19:23

"Villy Erichsen" <brita-villy@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> ud hvordan det kan foregå.
> Så hjælper vi både Johnny og Morten ud af en knibe.
> Og lad det så være en lærestreg til Morten

Det var da en utrolig tåbelig ide !
Hvis man ikke har råd så man vel undvære, aflevere tilbage eller lave
afdragsordning.

mvh
Peter Ursin

Fra : Storm

Dato : 14-11-02 21:41

> [...]

> ud hvordan det kan foregå.
> Så hjælper vi både Johnny og Morten ud af en knibe.
> Og lad det så være en lærestreg til Morten

Jeg har tænkt nøjagtigt det samme

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-02 02:53

Hej Nina

Her synes jeg godt nok, grænsen er nået! - Det ville være mere på sin plads
at sende Johnny en hilsen på den måde, fremfor at 'støtte' en person, der
forsøger at svindle sig til en computer - eller for den sags skyld noget
andet - ved ikke at ville betale!

Det er trods alt Johnny, der er syg og er den, har brug for at få sine
penge hjem! - At være syg er absolut ikke nogen billig fornøjelse -
tværtimod!

mvh. Erik Richard

Fra : Storm

Dato : 15-11-02 08:58

> Det er trods alt Johnny, der er syg og er den, har brug for at få sine
> penge hjem!

Det var jo faktisk også Villys forslag.

Jeg kender ikke en pind til sagen. Tænkte blot det samme som Villy.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-02 09:20

Hej Nina

- Og så skulle vi andre så betale den computer, som MRK har svindlet /
forsøger at svindle sig til?

Fra : Johnny Louis

Dato : 14-11-02 22:22

> [...]

> ud hvordan det kan foregå.
> Så hjælper vi både Johnny og Morten ud af en knibe.
> Og lad det så være en lærestreg til Morten

Det var dog en særdeles venlig tanke og hvor dog den dog på bedste vis
viser hvor venlig en person du er Villy.

Men det er jo ikke fordi jeg lider nød sådan økonomisk at jeg forfølger
denne sag så indædt det er fordi jeg syntes det er en tarvelig måde
Morten behandler min venlighed overfor ham på.

Da hans iceBook gik i stykker lånte jeg ham først den computer en G4 400
Mhz han senere købte meget billigt for kr. 5.000,- uden udebetaling
ingen renter og afdragene næsten som han selv ønskede det.

Mine planer er nu på et tidspunkt at fremlægge den korrespondance der
har været imellem Morten og undertegnede hvor han lige fra første færd
har givet mig en sludder for en sladder om den manglende betaling, alt
imens han købte ny computer og pralede med sin "billige" G4.

Derefter vil jeg sætte den på auktion herinde og sælge den for højeste
bud og håbe at en køber med "nosser" i retfærdighedens navn vil tage ud
til Morten og sparke hans dør ind og gøre krav på sin computer.

Jeg ved godt at den fremgangsmåde ikke indbringer mig de resterende kr.
3.400,- hvorfor jeg også har tilbudt Morten at ordne sagen med et mindre
engangsbeløb.

Johnny Louis

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-11-02 22:58

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Mine planer er nu på et tidspunkt at fremlægge den korrespondance der
> har været imellem M og undertegnede
Det vil ikke fremme din sag.

Omvendt kan man sige at du delvist har opnået hvad du ville, da M ikke
har svaret på dine henvendelser, hvorved "der nok er noget om snakken."

Men FUT over i dk.videnskab.jura og få en snak.
Ovenstående er stærkt inspireret af lignende sager derfra.

vh Flemming Rubini

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-11-02 00:05

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Det vil ikke fremme din sag.

Det er heller ikke for at fremme sagen men alene for at bevise over for
en ny køber at jeg og ikke Morten ejer computeren.

Johnny Louis

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-02 03:54

Hej Flemming

Når MRK selv kan tillade sig at offentliggøre den slags, så bør det vel
også være andres ret? - Jeg tænker selvfølgelig på, at han i sin tid lagde
en korrespondance mellem ham og mig op på sin hjemmeside, - vel at mærke
uden min tilladelse, hvad der juridisk set er en tvivlsom affære.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-11-02 12:39

> en korrespondance mellem ham og mig op på sin hjemmeside, - vel at mærke
> uden min tilladelse, hvad der juridisk set er en tvivlsom affære.
Det er jo det J får os ud i, hvis vi ikke er opmærksomme. Vi bidrager
til at der dannes en milliard postings med udbassunering af at MRK, har
lavet lort i den, hvilket går hen og bliver mest belastende for J af
mange grunde og lidt pinligt for os der prøver at hjælpe lidt til.
Han skulle nok vælge et mindre offentligt forum i stedet for at vælge en
gabestok fx gratis retshjælp i Kringelgangen (Kbh).

vh FR

Fra : Jan Jonasen

Dato : 15-11-02 21:23

In article <3DD461D0.F1993AA3@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard =?iso-8859-
1?Q?S=F8rensen?= (kml.ers@mail1.stofanet.dk) wrote:
> N=E5r MRK selv kan tillade sig at offentligg=F8re den slags, s=E5 b=F8r d=
> et vel
> ogs=E5 v=E6re andres ret?

Læs hvad der står, det drejer sig ikke om hvad Johnny har ret til, med hvad
der gavner hans sag.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-11-02 22:42

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Den store polamik der har været om Mortens gæld til Johnny har givet mig
> en ide til en rask lille indsamling.

Undskyld, men der er sikkert noget galt med TDCs dtext (?

Hvad er det for en tråd I taler om her?

I øvrigt kan jeg kun tilslutte mig, at Morten er en kæmpehjælp her !
Altid parat ! (tak, Morten)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-11-02 00:26

"Mich. Ottosen" wrote:

> Undskyld, men der er sikkert noget galt med TDCs dtext (?

Ja, brug dtext2.news.tele.dk istedet - og til binære news2.tele.dk

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Per Madsen

Dato : 15-11-02 10:00

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Den store polamik d...
>

> --
> Venlig hilsen
> Villy Erichsen

Seriøst..... nu må I kraft... Hvis JEG af venlighed havde lånt én min
computer, og derefter indgået en aftale om en handel, og fyren så
beholdt min computer og jeg ikke fik tilsendt mine penge, ville jeg
fand.... godt nok også gå amok. Det ville I måske ikke?
Hvis det forholder sig som Johnny beskriver, er det sgu da noget
forbandet svineri,- og dét uanset hvor gode råd jeg gennem tiden har
fået af Morten. Eller det mener I ikke?!!!

Anyway, hvis Johnny har dokumentationen, evt. vidner, i orden, så er det
da om at komme ned på stationen og få det ordnet. Hvorfor tropper du
egenligt ikke pensonligt op hos Morten, og henter den selv Johnny??

Per

Fra : jakob

Dato : 15-11-02 11:07

> [...]
> forbandet svineri,- og dét uanset hvor gode råd jeg gennem tiden har
> fået af Morten. Eller det mener I ikke?!!!

Jeg er fuldstændig enig, og også fuldstændig enig i at at mortens bidrag
til denne gruppe er og har været meget store. Jeg har da personligt
meget tit nyt godt af hans viden, og hjælpsomhed. Det har bare ikke så
meget med sagen at gøre.

Jeg vil ikke blande mig i de personlige aspekter da jeg ikke kender de
implicerede og deres bevæggrunde, men kan ikke dy mig for at sige at den
eneste logiske løsning hvis man har købt noget man ikke kan betale er at
sælge det igen, og betale sin gæld. Det er da indlysende og ikke særligt
svært.

MVH

Jakob

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-11-02 14:01

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> [...]
> fået af Morten. Eller det mener I ikke?!!!
>
> Anyway, hvis Johnny har dokumentationen, evt. vidner, i orden,

Det har jeg.

>så er det da om at komme ned på stationen og få det ordnet.

De gider ikke sådanne sager.

>Hvorfor >tropper du egenligt ikke pensonligt op hos Morten, og henter
>den selv Johnny??

Fordi Morten bor i københavn og jeg bor i Århus, og Morten er fornyligt
flyttet til en for mig ukendt adresse.

Johnny Louis

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 15-11-02 17:39

Johnny Louis wrote:

>Det har jeg.

>De gider ikke sådanne sager.

>Fordi Morten bor i københavn og jeg bor i Århus, og Morten er fornyligt
>flyttet til en for mig ukendt adresse.

Hvorfor gennem føre du ikke dit eget foreslag og sælger din fordring mod
MRK. så er sagen afsluttet for dit vedkommende. Det vil give ro her i
gruppen. ( du kan så fremlægge al korspondance og andet bevismatriale
for køber uden at offentligøre den her )
Det er ikke særligt rart at være vidne til denne sag. At MRK. er venlig
og kompetent er der ingen tvivl om, men det fritager ham vel ikke for
sine forpliktigelser over for eventuelle kreditore.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-11-02 22:19

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> gruppen. ( du kan så fremlægge al korspondance og andet bevismatriale
> for køber uden at offentligøre den her )

Enig det bliver gjort hurtigst muligt, jeg vil som det hele tiden har
været meningen, sætte den på auktion i "dk.marked.privat.edb.mac" men
jeg syntes lige Morten skulle have en rimelig frist til selv at bringe
sagen ud af verden, hvad han altså ikke har benyttet sig af.

> Det er ikke særligt rart at være vidne til denne sag. At MRK. er venlig
> og kompetent er der ingen tvivl om, men det fritager ham vel ikke for
> sine forpliktigelser over for eventuelle kreditore.

Igen enig.

Johnny Louis

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-11-02 11:41

Jeg synes heller ikke en indsamling er en god idé. Selvom jeg har
forståelse for Johnnys situation, synes jeg heller ikke rigtig det er
noget, som vedrører gruppen. Og jeg synes i særdeleshed ikke det er fedt,
at der bliver serveret den ene luns efter den anden til ERS absurde
gadecirkus af et korstog.

Vil de involverede parter ikke nok - please - løse problemet ude i den
virkelige verden?
Jeg vil meget hellere høre om folks erfaringer med 10.2.2

Mvh Ben

Fra : jakob

Dato : 15-11-02 12:09

> Vil de involverede parter ikke nok - please - løse problemet ude i den
> virkelige verden?
> Jeg vil meget hellere høre om folks erfaringer med 10.2.2
>
> Mvh Ben

Jeg siger ikke mere.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-11-02 12:13

jakob <ingen@spam.dk> writes:

> Jeg siger ikke mere.

Jo, kom nu...

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-11-02 14:20

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg synes heller ikke en indsamling er en god idé. Selvom jeg har
> forståelse for Johnnys situation, synes jeg heller ikke rigtig det er
> noget, som vedrører gruppen.

Det er i denne gruppe jeg har mødt Morten og det skyldes til dels hans
hjælp her at jeg trådte til og lånte ham en G4 da hans iceBook gik i
stykker.
Om ikke andet kan mine indlæg vel være medvirkende til at andre ikke
begår den samme dumhed som jeg har gjort.

> Vil de involverede parter ikke nok - please - løse problemet ude i den
> virkelige verden?

Som jeg ser det findes der ikke rigtigt nogen løsning i den virkelige
verden så længe Morten ikke reagerer på mine henvendelser.

> Jeg vil meget hellere høre om folks erfaringer med 10.2.2

Det håber jeg ikke mine indlæg forhindrer dig i.

Johnny Louis

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-11-02 18:20

Johnny Louis wrote:

> [...]
>
> Som jeg ser det findes der ikke rigtigt nogen løsning i den virkelige
> verden så længe Morten ikke reagerer på mine henvendelser.

Det gør der ikke umiddelbart.
Men lad os nu lige være lidt menneskelige.
Jeg er ret sikker på at Mortens problem er at han skammer sig - han følte
sig fristet af et godt tilbud - og har bygget noget op som han ikke sådan
uden videre kan slippe. Morten er student og lever sikkert af SU - og det
kan man ikke leve af (medmindre man har en rig onkel el. lign.)
At det hele så er dukket op her i hele verdens søgelys gør det ikke
nemmere.
Jeg har ikke lige de 3400 kr. det drejer sig om - men set i rellation til
de antal gange Morten har bidraget med noget jeg kunne bruge i firmaets
interesse vil det være billigt sluppet at købe omtalte maskine og forære
den til Morten.
Det kan jeg ikke på nuværende tidspunkt love noget om - men hvis jeg
anbefaler det til min chef gå det helt sikkert igennem.
I samme øjemed har jeg et par gange handlet med Johnny på firmaets vegne -
vi er aldrig blevet snydt - tværtimod så har Johnny leveret varen på vores
adresse - selv om det er normalt selv at afhente eller betale for levering.

At Johnny bliver behandlet for en alvorlig sygdom kan der ikke hewrske
tvivl om - dat kan man tydeligt se når man møder ham

Begrundelse: PAS PÅ HER KOMMER ET LANGT INDLÆG OM SUPPORT MED MERE - og
hvad det koster - samt hvad man får ud af det.
Vi startede for alvor i 1992 )på min foranledning) med et Mac anlæg til
500.000,- -og sparede indenfor samme år 800.000,- (jo det er rigtig nok -
og jeg er nok kronprins i firmaet)
Året efter fik vi udbygget med en dedikeret server + en ekstra printer en
QMS 860 - systemet var der dengang noget 7. et eller andet.Alt
installeret af sælgers firma.
Vi opgaderede til 8.0 og 8.1 (jeg købte opgraderinger til samtlige
maskiner - sælgeren undrede sig - de andr e køber da bare en og ograderrer
alle maskiner med den)
Så opstod problemet - vi kunne ikke længere printe på QMS printeren. Jeg
prøvede alt muligt og umuligt - det hjalp ikke en skid - så vi bestilte dyr
support. Der kom en fedladen fyr og dappede på sin pibe - jo vi skulle da
bare have et nyt netværk med en hub til 25.000,- + nye kabler - det købt e
vi så - hvad hjalp det? - jo vi fik et bedre og hurtigere netværk. MEN vi
kunne stadig ikke printe på QMS 860. Så blev jeg sgu sur og brugte det
meste af en weekend på at finde ud af hvad der var galt.
Det viste sig at den printerdriver der var installeret til QMS var
forkert - det var til en QMS 860+ De gamle styresystemer havde accepteret
dette men ikke 8.1
Jeg ledte så på medflg. disketter og fandt den rette.
UDGIFT I ALT 50.000,- SPARET EN LILLE SMULE NETVÆRKSTID
Næste gang gik der ged i vores mailserver - blev simpelthe blokkeret af
"spammere".
Jeg havde travlt med grafiske opgaver der bare skulle være færdige - så
ring til et firma - Jooh. det kan vi godt klare - du skal bare købe et
klippekort med 10 timer = kr. 8.000,- + et Quickmailprogram med 10
klienter- (jeg tror det var 7.500,-) så kommer vi og ordner det snarest (er
der nogen der kan bruge det til noget må i få det gratis - org. emballage
- aldrig registreret)
Betingelsen fra min (firmaets side var alt så skulle fungere udem problemer
med e-mail spammere)
Det gjorde det så ca. 14 dage. Udgift 15.500,- OG DET VIRKER STADIG IKKE.
Nå men med i puljen blev så en komplet installering- og skift af udbyder
til ADSL OG IGANGSÆTNING AF APPLESHARE IP MAILSERVER - SOM SÆLGEREN BURDE
VIDE AT DET HAVDE VI I FORVEJEN.
Og betingelsen var også her at der skulle blokkeres for "spammere" - det
holdt så et par uger - hvorefter jeg selv m åtte til at rode med opsæt
ningen - og nu fungerer det.
I relation til ovensående kan jeg da oplyse om at jeg i den forløbne uge
har prøvet at slå Virtuel hukommelse fra på alle maskiner i firmaet - jeg
ville lige teste hvad ERS erfaringer egentlig ville betyde - da den 3.
maskine frøs på grund af hukommelsesproblemer slog jeg det til igen på alle
askiner og ingen problemer siden :_)
Så tro ikke på alt hvad du læser her i gruppen - maskiner er konfigureret
forskelligt - og der er forskel på hvilke programmer man anvender - og hvor
meget ram man har i maskinen -min erfaring siger at har man r igeligt ram
i maskinen kører den bedst med Virtuel hukommelse slået til

Nå men bortset fra det så stopper jeg med at kigge på gruppen her efter
weekenden -(der er stort set ikke andet end Jaguar og beskidte indlæg med
personangreb) Men jeg vil gerne sige tak til jer der har givet jert besyv
med.
Og ha´ det nu rigtig godt allesammen.
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-11-02 21:59

> [...]

> personangreb) Men jeg vil gerne sige tak til jer der har givet jert besyv

Jeg er misundelig på dit livssyn Villy du ender garanteret ikke som en
mavesur gammel stodder med den indstilling du har, det ville jeg så
gerne kunne efterleve men jeg kan sgu ikke.
Jeg bliver så forbandet når jeg tænker på at Morten helt bevidst prøver
at snyde mig for de sidste penge på computeren selvom jeg udmærket godt
ved at det klogeste og mest rationelle bare var at glemme sagen men de
evner har jeg desværre ikke.

Ikke for at ødelægge din illusion om den fattige studerende men i den
sidste mail jeg fik fra Morten fortæller han om at han har fået
fuldtidsarbejde på en institution for udviklingshæmmede.

Johnny Louis

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-11-02 13:03

ingen@spam.dk writes:
>Jeg siger ikke mere.

<german accent>
we WILL make you talk, you schwein...
</german accent>

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-11-02 17:30

bendatafjerndette@postman.dk writes:
> [...]
>Om ikke andet kan mine indlæg vel være medvirkende til at andre ikke
>begår den samme dumhed som jeg har gjort.

Mjah, men medmindre du fremlægger beviser, så er det vel - teknisk set -
bare bagvaskelse. Du kunne jo samle noget dokumentation og blæse det ud på
en webside.

>Som jeg ser det findes der ikke rigtigt nogen løsning i den virkelige
>verden så længe Morten ikke reagerer på mine henvendelser.

Jeg kan godt se dit problem, men det her fører jo heller ikke rigtig nogen
vegne. Det er blot benzin på det bål, der brænder under ERS' galoperende
paranoia-trip.

>Det håber jeg ikke mine indlæg forhindrer dig i.

Det gør de skam ikke. Det var bare et oplæg til, hvad jeg hellere ville
bruge mactid på.
Jeg håber konflikten bliver løst.

ben

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-11-02 21:18

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Mjah, men medmindre du fremlægger beviser, så er det vel - teknisk set -
> bare bagvaskelse.

Det er vel - teknisk set - først bagvaskelse hvis Morten bestrider mine
påstande.

>Du kunne jo samle noget dokumentation og blæse det ud på
> en webside.

Ved nærmere eftertanke er det vel egentlig kun en ny køber til
computeren der har glæde af denne dokumentation.

> Jeg kan godt se dit problem, men det her fører jo heller ikke rigtig nogen
> vegne.

Jo det gør, hvis du læser mine første indlæg i "sagen" vil du se at mit
formål med indlæggene er at sætte computeren til salg herinde men jeg
vil da først give Morten en rimelig tid til selv at bringe sagen ud af
verden.

>Det er blot benzin på det bål, der brænder under ERS' galoperende
> paranoia-trip.

Du kan vel ikke klandre mig for at Morten og Erik hader hinanden.

Johnny Louis

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-11-02 20:52

> [...]
>Om ikke andet kan mine indlæg vel være medvirkende til at andre ikke
>begår den samme dumhed som jeg har gjort.

Nu har du så været uheldig. Der er da personer her der har lånt mig noget
uden at kende mig og selvfølgelig også fået det tilbage. Jeg har også fået
noget foræret, en mus af en her i gruppen, en jeg ikke kendte. Han ville
endda ikke have portopenge. Jeg har også fået noget sendende et par gange,
på kredit. Selvfølgelig har folk fået deres penge. Selv ville jeg gøre
det samme. Som regel er det sådan, at viser man folk tillid, så plejer de
at leve op til den. Jeg har haft forretning i mange år. Jeg er blevet
snydt en eneste gang for 30 kr. Men tyverier er jeg ikke blevet forskånet
for. Der er en forskel. Dem der synes det er smart at stjæle og så dem du
giver tillid. Og har mange gange udleveret noget uden af få betaling. men
selvfølgelig ville jeg ikke gøre det til gud og hver mand. Men til dem jeg
fornemmede at jeg kunne stole på. Jeg ville også uden at blinke have
turdet sende noget til Morten. Det er trist at det er gået sådan, som det
ser ud til, for Louis. Og da Morten ikke har taget til genmæle, taler det
ikke for hans sag. Jeg tror da at vi stort set ville kunne stole på
hinanden, os der kommer her jævnligt.
Så jeg synes ikke man skal lade det gå ud over en masse ærlige, fordi der
er et enkelt dårligt eksempel.
Så selvom jeg synes det er en meget kedelig sag vi hører om, så vil jeg
stadig bevare min tillid til mine medmennesker og stole på min egen
intuition

Men sandt er det at moralen er for nedadgående. Det ses hver dag i
aviserne og vi er da også her i huset blevet snydt i forretninger. Ak,
hvor er det svært at være menneske og hvor er det dumt at være uærlig for
småpenge. Er det værd? Og er det ikke mærkeligt, jo bedre vi har fået det,
jo rigere vi er blevet, des mere florerer uærlighed og og des mindre er
respekten blevet for andres. Kan vi mennesker overhovedet tåle at have det
godt?

Go' weekend til alle

Hilsen hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-11-02 16:27

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]

klip
> [...]
> Så selvom jeg synes det er en meget kedelig sag vi hører om, så vil jeg
> stadig bevare min tillid til mine medmennesker og stole på min egen
klip

Det var heller ikke sådan generelt jeg mente min advarsel for jeg vælger
også at stole på folk indtil de har bevist det modsatte.

Og som jeg før har nævnt tror jeg heller ikke at det fra starten af har
været Mortens hensigt at snyde mig, for så ville han ha' gjort det på et
langt tidligere tidspunkt og med langt større beløb evt. da han solgte
min kones iBook eller da han solgte min første Titanium.

> Go' weekend til alle

I lige måde.

Johnny Louis

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-11-02 21:11

brita-villy@adslhome.dk writes:
> [...]
>personangreb) Men jeg vil gerne sige tak til jer der har givet jert besyv

Er det ikke lidt rigeligt at forlange at folk her skal kunne svare dig
100% korrekt, når du ikke en gang har kunne få orden på sagerne ved at
købe dyr support. Jeg tror da, at alle der svarer her, prøver at komme med
forslag efter bedste evne. Og mange gange virker det jo, selvom det kan
tage sin tid, når det skal foregå via mail. Og den kan jo være så uendelig
mange muligheder for konflikter på vores kære Macdyr og også de grunde du
selv beskriver..

Men bortset fra det, så synes jeg også, at der desværre af og til sniger
sig en kedelig stemning ind, via personlig angreb. Tænk, før du taler, er
der et ordsprog der hedder. Smukt ikke? (selv har jeg svært ved at
efterleve det) men måske man her skulle tænke, før man skriver?

Lad være med at gå i vrede Villy. Lad ikke det negativ tage magten. Bliv
ved med at komme her med dine positive indlæg. Jeg synes din tanke om at
støtte op om Johnny og også Morten er fint og smukt tænkt. Det er bare
ikke brugbart. Men at se sagen fra to sider og ikke være dømmende, se det
er den rette ånd, og den er du så i besidelse af
de bedste og venligste hilsener fra Hanne

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-11-02 22:02

> [...]

> er den rette ånd, og den er du så i besidelse af
> de bedste og venligste hilsener fra Hanne

Bedre kan det ikke siges.
Johnny Louis

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 18-11-02 12:27

> [...]

> er den rette ånd, og den er du så i besidelse af
> de bedste og venligste hilsener fra Hanne

Ha - tror du Villy kan undvære os? Denne gruppe er stadigvæk kilde til
de mest begavede råd på dansk i Mac-verdenen og med de erfaringer han
har med såkaldt prof. support, såååå....

Men indrømmet - man skal have info-filteret parat, der er ualmindeligt
meget snavs i denne gruppe som slet ikke svarer til den gamle "mac-ånd".

Mange vil sikkert sige at det skyldes at visse - eller måske bare en
enkelt - personer kommer med nogle til tider ualmindeligt mærkelige råd.
Men til dem vil jeg sige, at det i lige så høj grad er dem der svarer og
konstant følger op på/med det ene mere perfide indlæg efter det andet,
der er ansvarlige for den dårlige tone.

Lad dog de mere eller mindre underlige postulater ligge, kom med egne
bud på løsninger og lad den spørgende selv vurdere, hvad han/hun vil
gribe fat i.

Gruppen her er jo til at udveksle erfaringer i og ingen kan vel påtage
sig et ansvar for hvorvidt spørgeren benytter sig af ens erfaringer og
viden eller ej.

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-11-02 14:39

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> Men til dem vil jeg sige, at det i lige så høj grad er dem der svarer og
> konstant følger op på/med det ene mere perfide indlæg efter det andet,

Jeg mener, at det er vigtigt at råd som man ikke mener virker, eller som
direkte kan være kilde til fejlbetjening _skal_ kommenteres. Hvis ikke,
få vi et fora hvor alles råd "er lige gode" og hvor en nybegynder vil
kunne smadre sit OS i løbet at nul komma fem. (Okay det kræver måske at
man er meget godtroende.) Jeg har selv søgt en del info. på usenet via
Google, og her er det afgørende at div. råd følges op at nogle indlæg om
det virker (bare to eller tre er nok

Men ja, lad os gå efter bolden (dvs. indlæggets kerne info - er det
brugbart?) og ikke manden (dvs. forfatteren).

Martin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 19-11-02 08:37

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> man er meget godtroende.) Jeg har selv søgt en del info. på usenet via
> Google, og her er det afgørende at div. råd følges op at nogle indlæg om

Det er naturligvis korrekt, men måske skulle man begrænse sig til en
enkelt feedback og så ignorere resten.

> Men ja, lad os gå efter bolden (dvs. indlæggets kerne info - er det
> brugbart?) og ikke manden (dvs. forfatteren).

Nemlig!

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 16-11-02 03:59

>Det er vel - teknisk set - først bagvaskelse hvis Morten bestrider mine
>påstande.

Det tør jeg faktisk ikke sige. Du har muligvis ret.

>Ved nærmere eftertanke er det vel egentlig kun en ny køber til
>computeren der har glæde af denne dokumentation.

Tjah. Tjoh. Det ville da få din sag til at fremstå noget bedre, når du nu
bevidst bruger dette forum.

> [...]
>formål med indlæggene er at sætte computeren til salg herinde men jeg
>vil da først give Morten en rimelig tid til selv at bringe sagen ud af

Ja, men det er du da for længst ud over? De sidste mange indlæg har ikke
nævnt salg overhovedet. Det er ren "morten-kom-nu-ud-af-busken"

>Du kan vel ikke klandre mig for at Morten og Erik hader hinanden.

Det gør jeg heller ikke. Det irriterer mig bare, at se ERS forsøge at ride
med på vognen. Men det er ganske rigtigt ikke din skyld.

Nu vil jeg tage min egen medicin og holde kæft

Mvh Ben

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-11-02 11:25

> [...]

> med på vognen. Men det er ganske rigtigt ikke din skyld.
>
> Nu vil jeg tage min egen medicin og holde kæft

Jeg vil give dig ret i at nu må festen stoppe og jeg sætter derfor omg.
computeren på auktion i "dk.marked.privat.edb.mac".

Johnny Louis

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-02 12:03

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:
> Jeg vil give dig ret i at nu må festen stoppe og jeg sætter derfor omg.
> computeren på auktion i "dk.marked.privat.edb.mac".
Tag nu forbi jura-gruppen hvis du ikke har været der.
Min påstand: du ejer ikke computeren
Mit belæg: Du har ikke lavet en kontrakt hvori indgår ejendomsforbehold
a la forbliver sælgers ejendom indtil restgæld er indfriet.

vh Flemming Rubini

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-11-02 13:02

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Min påstand: du ejer ikke computeren

Sådan da noget vrøvl, at jeg låner min computer ud, som jeg har købt og
betalt, ændrer da ikke på ejendomsforholdet.

> Mit belæg: Du har ikke lavet en kontrakt hvori indgår ejendomsforbehold
> a la forbliver sælgers ejendom indtil restgæld er indfriet.

Du kommer med "påstande" og "belæg" men har du læst mine indlæg om
hvordan Morten har "købt" computeren.

Johnny Louis

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-02 13:20

> [...]

> betalt, ændrer da ikke på ejendomsforholdet.

> Du kommer med "påstande" og "belæg" men har du læst mine indlæg om
Jeg troede at du havde givet ham en afbetalingsordning, hvorfor du
egentlig har solgt computeren til ham.

FUT: dk.videnskab.jura

vh Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-02 17:15

Hej Johnny

Se mit svar til Flemming...

Johnny Louis wrote:

> Sådan da noget vrøvl, at jeg låner min computer ud, som jeg har købt og
> betalt, ændrer da ikke på ejendomsforholdet.

Ja, du ejer din computer, _indtil_ sidste afdrag er betalt. Og du har også
ret til at overdrage / sælge din fordring til tredie part.

> Du kommer med "påstande" og "belæg" men har du læst mine indlæg om
> hvordan Morten har "købt" computeren.

Problemet med 'tredie part' er jo som jeg skrev, - at de fleste
forretninger, der sælger på kontrakt, får deres salg genfinancieret via et
financieringsselskab, og her er der lidt andre regler. Her _skal_ det stå
skriftlig, at der er 'ejendomsforbehold'.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-02 17:10

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:

> Tag nu forbi jura-gruppen hvis du ikke har været der.

Det er der for såvidt ingen grund til.

> Min påstand: du ejer ikke computeren

Jo, iflg. dansk lovgivning er et produkt, der sælges på en kontrakt, -
mundtlig eller skriftlig - _altid_ sælgers ejendom, indtil sidste afdrag er
betalt.

> Mit belæg: Du har ikke lavet en kontrakt hvori indgår ejendomsforbehold
> a la forbliver sælgers ejendom indtil restgæld er indfriet.

Det er heldigvis ikke nødvendig. - Prøv at kontakte Forbrugerstyrelsen, så
vil du få samme svar, som jeg giver ovenfor.

Normalt er ejendomsforbeholdet inkl. i de skriftlige kontrakter, fordi
forretningerne som regel har en genfinancieringsaftale, så det pludselig
kommer ud i tredie led.

Og det er det, Johnny skal passe på, da en ny køber pludselig er dette
'tredie led'., men da han har vidner på aftalen, så burde det ikke være et
problem.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-11-02 17:23

> [...]
>
> Og det er det, Johnny skal passe på, da en ny køber pludselig er dette
> 'tredie led'., men da han har vidner på aftalen, så burde det ikke være et
Det forekommer mig at dit skriv er noget svævende sofisteri som ikke har
så meget med den praktiske situation de to er i, og minder uværgeligt om
en bjørnetjeneste.

Min påstand er korrekt for så vidt der er indgået en afbetalingsaftale
uanset om den er misligholdt.

Mht. ejendomsforbeholdet spiller det ikke nogen juridisk rolle i det
spørgsmål vi diskuterer og det kan vi se bort fra.

Jeg håbede på at mit bidrag kunne mane til besindighed, så tvisten ikke
accelerer ud i at man "sælger" computeren. Den anafabet der kunne hoppe
på den, kunne jeg være tumpet på andre områder og kræve sin "ret"
overfor MRK. I sidste ende så falder det tilbage på J. Not the way to
go, pardon my french.

Som sagt de er meget dygtigere i dk.videnskab.jura

vh Flemming Rubini

Fra : Johnny Louis

Dato : 18-11-02 02:33

> [...]

> go, pardon my french.
>
> Som sagt de er meget dygtigere i dk.videnskab.jura

Dine indlæg er det mest useriøse vrøvl jeg længe har læst, du aner intet
om sagens sammenhæng og alligevel udtaler du dig med en ordflom som var
du indlagt på Mortens afdeling.

Du har så travlt med at futte mig afsted kunne du ikke selv futte videre
til "dk.vrøvl.debat".

EOD
Da det ikke har noget seriøst formål.

Johnny Louis

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-11-02 05:09

> [...]
> du indlagt på Mortens afdeling.
>
> Du har så travlt med at futte mig afsted kunne du ikke selv futte videre

Næh du har ganske uret. Mine indlæg er de mest skingrende sindsyge man
overhovedet kan læse om en handel der ikke har fundet sted. Useriøst det
er en underdrivelse. Det er rablende vandvid.

Jeg skal straks futte mig selv af, og futte videre til
dk.selvhøjtidlige.sadomasokister.debatterer

EOD

Da det ikke har noget useriøst formål.

vh Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-11-02 06:26

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:

> Det forekommer mig at dit skriv er noget svævende sofisteri som ikke har
> så meget med den praktiske situation de to er i, og minder uværgeligt om
> en bjørnetjeneste.

Al ære og respekt for, at du vil prøve at glatte ud, men lov er nu engang lov,
og så er det ligegyldigt, hvem det er, det drejer sig om. Med den nye købelov,
er også mundlige aftaler nu inkluderet på lige fod med øvrige aftaler.

> Min påstand er korrekt for så vidt der er indgået en afbetalingsaftale
> uanset om den er misligholdt.

Iflg. lov om afbetaling har sælger _ret_ til at kræve det solgte tilbage, hvis
ikke sælger inden for en frist (normalt 3 måneder) har fundet og aftalt en
løsning med sælger. Det er et krav, at sælger har påtalt over for køber i mindst
3 rykkere, at betaling ikke er erlagt.

> Mht. ejendomsforbeholdet spiller det ikke nogen juridisk rolle i det
> spørgsmål vi diskuterer og det kan vi se bort fra.

Så absolut ikke! Der er stadig fuld ejendomsforbehold - også i denne sag, - også
selvom den er indgået mundtligt og i vidners påhør.

> [...]
> på den, kunne jeg være tumpet på andre områder og kræve sin "ret"
> overfor MRK. I sidste ende så falder det tilbage på J. Not the way to

Jeg synes, du skal læse Johnnys annonce i dk.marked.privat.edb.mac og se, at han
selv foreslår en form for deponering af et nyt købsbeløb, så en evt. ny køber
ikke bliver snydt. - Så iflg. den annonce, så er der ingen ny køber, der kan
blive snydt, hvis vedkommende ikke kan få computeren fra den opr. køber - i
tilfældet her MRK.

> Som sagt de er meget dygtigere i dk.videnskab.jura

Tja, det hævder de selv ihvertfald, men det er nu ikke altid tilfældet. Du må
ikke glemme, at det er de færreste i den gruppe, der er færdige jurister /
advokater, men fortrinsvis jurastuderende.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-11-02 07:08

Hej Flemming

RETTELSE!

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> løsning med sælger. Det er et krav, at sælger har påtalt over for køber i mindst

Der skal selvfølgeglig stå, - "hvis køber ikke inden for en frist..."

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-11-02 07:43

In article <3DD879E1.9B0C3D1D@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard Sørensen wrote:
> Hej Flemming
>
> Flemming Rubini wrote:

[klip]

> [...]
> løsning med sælger. Det er et krav, at sælger har påtalt over for køber i mindst

Det var ikke sådan jeg forstod svaret i dk.videnskab.jura

> Så absolut ikke! Der er stadig fuld ejendomsforbehold - også i denne sag, - også
> selvom den er indgået mundtligt og i vidners påhør.

Det virkede ikke sådan på svaret i dk.videnskab.jura

> [...]
> blive snydt, hvis vedkommende ikke kan få computeren fra den opr. køber - i

Nej, men det kan give en masse besvær, og evt. et overfald fra MRK's side.

> Tja, det hævder de selv ihvertfald, men det er nu ikke altid tilfældet. Du må
> ikke glemme, at det er de færreste i den gruppe, der er færdige jurister /
> advokater, men fortrinsvis jurastuderende.

Nogle er, jeg kan dog ikke huske hvem der svarede.

JonB