Moffi tisser i min seng.
Fra : Vivet

Dato : 14-11-02 16:49

Hej..

For ca 1 års tid siden fandt jeg en kat på Enghave station. Den vaklede
rundt nede på skinnerne, så jeg forbarmede mig over det stakkels kræ og tog
den med hjem. Der var ingen tegn på andre katte i nærheden så som en mor
eller noget.. Den har vel været 3-4 uger gammel.

Moffi har aldrig rigtig fået lært at den ikke må tisse andre steder end i
bakken. Det er dog blevet meget bedre end før. Det plejer at være når jeg
lægger mig til at sove.. Så kommer den rendene og skal kæle og ind under
dynen.. fint nok.. Men nogle dage "kommer" den til at tisse og løber så sin
vej. For den ved jo godt at den ikke må.
Kan det være fordi den har problemer med at holde på det? Skal vi en tur til
lægen?
Den kan også godt gå i bakken flere gange på kort tid.
Jeg har meget svært ved at beherske mig når den gør det, og er ikke helt
klar over hvordan jeg skal reagere.

Håber I kan hjælpe..

Thomas.

Fra : Ragna Skott

Dato : 14-11-02 21:31

"Vivet" <vivetsect@hotmail.com> skrev i en meddelelse
..
> Kan det være fordi den har problemer med at holde på det? Skal vi en tur
til
> lægen?
> Den kan også godt gå i bakken flere gange på kort tid.

Når katten går på bakken flere gange i træk, kunne det tyde på en
urinvejsinfektion.
Hvis den ikke er kastreret/steriliseret, kan det også være en form for
afmærkning, og i så fald ville det være klogt at få den neutraliseret.
I alle tilfælde må I nok en tur til dyrlægen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Vivet

Dato : 14-11-02 21:47

"Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk> wrote in message
> I alle tilfælde må I nok en tur til dyrlægen.

Ok det prøver jeg... Tak for svaret.

Fra : Michael Lynge

Dato : 16-11-02 17:40

> [...]
> den med hjem. Der var ingen tegn på andre katte i nærheden så som en mor
> eller noget.. Den har vel været 3-4 uger gammel.

Hej Thomas
Det lyder som vores yngste hankat - der gik (desværre) også lang tid før vi
forstod at det kunne være noget med blæren/urinrøret og da vi så fik han til
læge og da han fik sin medicin mod urinvejsinfektion, tissede han ikke mere.
Det er fordi han holder vandet tilbage og når han så ligger i sengen slapper
han af og så sker det lille "ups..." - synd for katten og irretende for dig.
vh\m.