Katteejer efterlyses...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-11-02 10:35

....da mine forældre lige pludselig har fået en ekstra mund at mætte.

En voksen sort kat (-uden noget hvidt på kroppen) er kommet tilløbende og
holder nu til i mine forældres have i Skovlunde.
Mine forældre har ikke kunnet komme tæt nok på til at se om det er en han-
eller hunkat, og kan derfor heller ikke komme til at se om katten er
øremærket, da den er ret sky, men alligevel sulten og kontaktsøgende - det
lyder selvmodsigende, men den går ihvertfald og tigger mad - folk må bare
ikke komme tæt på.

Jeg har prøvet at kigge i lokalaviserne herude, samt tjekket www.dba.dk om
der var nogle der skulle savne en sort misser, men: No such luck.
Vi prøver at se efter opslag i de lokale supermarkeder i Skovlunde og
Ballerup, men hvis du bor i områderne omkring de nævnte, vil jeg blive
hammerglad hvis du/I ville kigge i jeres supermarkeder og lokalaviser om
opslag om savnede sorte katte, og derpå kontakte mig pr. mail hvis der er
'gevinst'.

Kender du denne kat, dens ejere, eller har ideer til hvor jeg ellers kan
søge efter dens ejere, bedes du maile mig på aragorn@welles.dk eller svare i
gruppen her.

Mange venlige hilsener - samt på forhånd tak for ethvert forslag og enhver
hjælp der måtte komme -

Aragorn_dk

======
,,,^..^,,,
======

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 14-11-02 10:54

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message
<snip fremlysning>

Prøv at kigge på dyrenes beskyttelses hjemmeside under efterlysninger
(www.dyrenesbeskyttelse.dk) samt på inges kattehjems side under
efterlysninger (www.inges-kattehjem.dk) samt på www.racekatte.dk,
http://www.crimecode.com/ ... lige nu kan jeg ikke komme på flere...
Mvh. Gitte

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 14-11-02 11:00

Husk også at fremlyse hos politiet og nærmeste katteinternater...
hm...
bør man mon indfange katten hurtigst muligt, så den ikke vandrer videre?
Hvis ikke den får mad, bliver den jo nødt til at søge videre, hvis den er
sulten, og på den måde er det jo enormt svært nogensinde at få katten
genforenet med ejeren.... jeg håber selv, at de første der ser mine katte,
hvis de en dag skulle smutte ud og stikke af (må det aldrig ske), vil
indfange dem prompte med henblik på at fodre, aflæse øremærke og kontakte
mig.
-Gitte

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-11-02 20:50

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> hvis de en dag skulle smutte ud og stikke af (må det aldrig ske), vil
> indfange dem prompte med henblik på at fodre, aflæse øremærke og kontakte

Hej igen.

Mine forældre fodrer den for at få den til at blive i området, i håb om at
de kan komme til at fange katten og tjekke øremærke - læs mit tidligere
indlæg i posten lige over denne.

MvH

Aragorn_dk

Fra : Gitte J. L.

Dato : 15-11-02 22:30

> [...]
> de kan komme til at fange katten og tjekke øremærke - læs mit tidligere

Fornuftigt nok ... men æh, jeg har skam læst indlægget, og der står, at I
ikke kan komme til at se om den er øremærket.
-Gitte

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-11-02 22:28

"Gitte J. L." <giloc02REMOVE@student.sdu.dk> wrote in message
> "Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message

> Fornuftigt nok ... men æh, jeg har skam læst indlægget, og der står, at I
> ikke kan komme til at se om den er øremærket.
> -Gitte

Jeg citerer lige mig selv:

Mange tak for links - nu prøver mine forældre at se om de kan komme katten
så nær at de kan komme til at tage et kig på dens øremærke - så vil jeg
tjekke Dansk Katteregister på Inges Kattehjems hjemmeside for at se om den
savnes nogen steder. Hvis den ikke har noget øremærke bliver den overdraget
til Inges Kattehjem i håb om at den får et godt hjem hos nogle søde
mennesker - mine forældre har ikke selv mulighed for at tage den ind da de
har to katte i forvejen - begge hanner - der dog har hver sin
løbe/kattegård.

MvH Aragorn_dk

Fra : Gitte J. L.

Dato : 15-11-02 23:09

> [...]
> mennesker - mine forældre har ikke selv mulighed for at tage den ind da de
> har to katte i forvejen - begge hanner - der dog har hver sin

Jeg håber du vil tage det her med en vis overbærenhed - det er ikke
manglende vilje, men formentlig bare en kommunikativ teknisk fejl...
Jeg undrede mig over, at du skrev "læs mit tidligere indlæg ...", eftersom
jeg ikke kan forstå, hvad jeg evt. skal læse igen? Har jeg misforstået
noget? Svaret på noget forkert? At dine forældre forsøger at komme til
katten osv. kan jeg jo sagtens forstå - men det står jo heller ikke i
modsætning til mit indlæg.
Jeg må indrømme, det forvirrer mig ikke mindre, når du nu citerer et af dine
senere indlæg....
Det er ikke for at "fluekneppe", men jeg er lidt forvirret og hvis du vil
skære det pænt ud i pap, hvorfor du skrev "læs mit tidligere indlæg..." uden
bare at citere et af dine senere indlæg, så kan det være jeg kan forstå,
hvor vi måske snakker forbi hinanden. Det kan jo også være, at der er et
indlæg jeg ikke kan se eller noget (er sket før).
Mvh. Gitte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-11-02 23:12

"Gitte J. L." <giloc02REMOVE@student.sdu.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg håber du vil tage det her med en vis overbærenhed - det er ikke
> manglende vilje, men formentlig bare en kommunikativ teknisk fejl...

Jeg prøver lige at rede tråde ud her. Du undrede dig over
inkonsekvensen angående øremærkningen, ikke? Altså at det ene sted
står der at den ikke er øremærket og det andet sted lyder det som om
den er det og at de bare skal tæt nok på til at se hvad der står?

Som der står i teksten ovenover, så forsøger de at komme tæt nok på
katten, til at se om den er mærket. Er den det tjekker de den i
registeret og hvis den ikke er det, så bliver den overdraget til Inges
Kattehjem.

Teksten der forvirrer er:

....kig på dens øremærke...

Så de har endnu ikke fundet ud af om den er mærket eller ej.

Jeg håber det gav lidt lys over sagen.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Gitte J. L.

Dato : 15-11-02 23:24

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
<snip>
> [...]
> står der at den ikke er øremærket og det andet sted lyder det som om
> den er det og at de bare skal tæt nok på til at se hvad der står?

Jeps - thats it.

> [...]
> katten, til at se om den er mærket. Er den det tjekker de den i
> registeret og hvis den ikke er det, så bliver den overdraget til Inges

Jeps så langt har jeg også forstået ... det eneste der forvirrer er
responsen på mit andet indlæg, fordi det virker som om jeg har misforstået
noget.

> Teksten der forvirrer er:
>
> ...kig på dens øremærke...

Jo... det er muligvis det er dog efterhånden ikke helt sikker.

> Så de har endnu ikke fundet ud af om den er mærket eller ej.

Nej det...

> Jeg håber det gav lidt lys over sagen.
> Mvh Trine

Jeg tror det på en måde... i alt fald tror jeg ganske bestemt, det er rent
kommunikativt, at den er gal... og at vide det kan jo også være nok.
-Gitte

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-11-02 23:44

> [...]
>
> Teksten der forvirrer er:
>
> ...kig på dens øremærke...
>
> Så de har endnu ikke fundet ud af om den er mærket eller ej.

Hej igen.

Trine du har fuldstændig ret - det er helt rigtigt.

Kunne være at man skulle undlade at skrive indlæg sent på aftenen når man
har været oppe siden kl. 0430...

MvH Aragorn_dk

Fra : Gitte J. L.

Dato : 15-11-02 23:55

> [...]
>
> Trine du har fuldstændig ret - det er helt rigtigt.
>
> Kunne være at man skulle undlade at skrive indlæg sent på aftenen når man

Den slags kan altid ske - også selvom man "kun" har været oppe siden 06.30

Men det er rart at dine forældre tager sig af misseren etc. - håber I finder
en ejer.
Nu vil jeg tage min "skønhedssøvn", så G'nat herfra
Gitte

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-11-02 20:48

> [...]
> <snip fremlysning>
>
> Prøv at kigge på dyrenes beskyttelses hjemmeside under efterlysninger

Hej Gitte.

Mange tak for links - nu prøver mine forældre at se om de kan komme katten
så nær at de kan komme til at tage et kig på dens øremærke - så vi jeg
[...]

Nu må vi se hvordan det går - det virker som om det muligvis er en vildkat
da den er sky af sig, men tigge mad kan den!

MvH Aragorn_dk