Acorp 5TX29
Fra : Morten & Mona

Dato : 14-11-02 09:48

(Ja jeg ved det er en gammel bundkort)
Er det muligt at bruge 168pin ram sammen med 72pin ram

Der er 2 sokler med 2x32Mb ,samt 4 tomme 72pin sokler
er det muligt at sætte 4x8Mb ram i
Morten

Fra : o&u

Dato : 14-11-02 11:25

On Thu, 14 Nov 2002 09:48:15 +0100, "Morten & Mona"
<Morten-johansen@post.tele.dk> wrote:

>(Ja jeg ved det er en gammel bundkort)
>Er det muligt at bruge 168pin ram sammen med 72pin ram
>
>Der er 2 sokler med 2x32Mb ,samt 4 tomme 72pin sokler
>er det muligt at sætte 4x8Mb ram i

Med Intel TX chipset ! nix.
Chipset forhindrer det.

enten edo ram eller også sdram.

Max edo ram modul størrelse er 64 Mbyte, og det er det vist også for
sdram.

Men jeg har set det virke på et pcchips med txpro chipset, hvor man
ikke havde forhindret det. PCChips hjemmebrygger chipset for at slippe
for at betale licens til Intel. Man skal gøre det på den måde, at
befolker bank 0 og 1 med edo ram (altså 2 edo ram kloder i på de 2
første pladser) og bank 2 med een sdram klods. Muligvis virker det
også omvendt, men det gjorde det ikke på M571 PCChips.
Man må altså kun besætte halvdelen af soklerne. Så det kan sjældent
betale sig. Især ikke her, hvor bundkortet har 2 sdram sokler.

Det er da iøvrigt et meget godt bundkort, der kan tage k6-2 også (dual
voltage 2.2/3.3). Men er begrænset til fsb 66, 75 MHz.

http://www.acorp.hu/man/5tx29.htm

Sætter man 2x multiplier får man 6x med de hurtige k6-2 fra 400 MHz.
Da 6x66,6=400 og 6x75=450, rækker det lidt deropad. Man kan bruge en
k6-2 500 hertil.

mvh

John

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-11-02 13:41

o&u wrote:

> Men jeg har set det virke på et pcchips med txpro chipset, hvor man
> ikke havde forhindret det. PCChips hjemmebrygger chipset for at slippe

Vel gør de ej, PC-Chips laver ikke chipsets.
TX-Pro chipsettet er et Ali chipset "i forklædning".

http://www.hardwaresecrets.com/txpro.html

Fra : o&u

Dato : 14-11-02 15:59

Nå, ok