Underligt problem i Opera
Fra : Peter

Dato : 14-11-02 09:28

Hej

Er der en eller anden der kan give mig et råd. I browseren Opera "folder"
min hjemmeside ud i 2 tempi. Først kommer der et "billede" midt på skærmen
(som egentlig skulle have været i venstre side) og derefter kommer "resten".
Hvad skal der rettes på?

http://www.morgenmusikken.dk

m.v.h.

Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-11-02 09:51

Peter skrev bl.a.:

> [...]
> "folder" min hjemmeside ud i 2 tempi. Først kommer der et "billede"
> midt på skærmen (som egentlig skulle have været i venstre side) og

Det er bare sådan Opera fortolker og opbygger HTML.

> Hvad skal der rettes på?
> http://www.morgenmusikken.dk

Jeg er ikke sikker, men jeg kunne forstille mig at det skyldes at det hele
er styrret at tabeller. Hvis det var placeret med CSS ville det sikkert
opføre sig noget anderledes.

--
Lars

Fra : Miccel

Dato : 14-11-02 10:44

> [...]
> (som egentlig skulle have været i venstre side) og derefter kommer "resten".

Hjemmesiden fungerer tilfredsstillende med min Opera6.04.

Hilsen Miccel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 14-11-02 12:06

Miccel <miccel@ofir.dk> wrote in news:aqvr9r$s6m$1@sunsite.dk:

> Hjemmesiden fungerer tilfredsstillende med min Opera6.04.

Samme med Opera 7

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-11-02 13:05

Andreas Haugstrup Pedersen skrev bl.a.:

> Samme med Opera 7

Ja, men de laver begge nummeret med lige at smide billedet ind på midten
indtil hele siden er hentet. Når det hele er hentet ser det jo godt nok ud.
Om man når at se det, kommer lidt an på hvor hurtig/langsom ens forbindelse
er.

--
Lars

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 14-11-02 13:36

"Lars Jørgensen" <lagojo@VARMPOST.com> wrote in

> [...]
> midten indtil hele siden er hentet. Når det hele er hentet ser det jo
> godt nok ud. Om man når at se det, kommer lidt an på hvor

Det kan du ikke ændre på medmindre du droppe dine klodsede tabeller og
bruger CSS til repræsentationen i stedet. Hvilket jeg i øvrigt kun kan
anbefale.

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Peter

Dato : 14-11-02 14:57

Hej Andreas!

Findes der "en nem" måde hvorpå mine websider kan "omkonverteres" til CSS?
(Ind i et program og derefter at "komme ud" som CSS)

m.v.h.

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-02 15:05

Peter skrev:

> Findes der "en nem" måde hvorpå mine websider kan
> "omkonverteres" til CSS? (Ind i et program og derefter at
> "komme ud" som CSS)

Topstyle 3 har en ganske udmærket "clean up"-funktion der
konverterer gamle HTML-styles til css.

Det ændrer dog ikke et tabellayout til et div-layout.

Se gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter

Dato : 14-11-02 16:46

Hej Jens!

Håber jeg gør det "på den rigtige måde" denne gang.

> Det ændrer dog ikke et tabellayout til et div-layout.

Forklar venligst lidt (mere) nærmere.

> Jens Gyldenkærne Clausen

m.v.h.

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-02 17:27

Peter skrev:

> Håber jeg gør det "på den rigtige måde" denne gang.

Det er perfekt.

> Forklar venligst lidt (mere) nærmere.

CSS-cleanup (jeg kan ikke huske præcist hvad den hedder) ændrer
styles placeret i htmltags som <body bgcolor="black" color="red"
alink="#334455"> til

body{
   color: red;
   background-color: black;
}

A:link {
   color: #334455;
}

etc.

Automatikken kan ikke se om dine tabeller bruges som tabeller
(opstilling af tabulære data) eller bare til at placere elementer i
--
Jens Gyldenkærne Clausen