MS Windows
briani 27239
kopiere hele HD til ny pc
Fra : René Lauritsen

Dato : 14-11-02 09:06

Hej,

Er det muligt at kopiere hele HD'en fra en gammel pc til en ny ? Der er kun
C-drevet. Maskinen kører Windows 98 SE. Hvilket program er bedst til
formålet ?

Hvis ovenstående kan lade sig gøre, kan man så kopiere alle programmer fra
en Windows 98 SE maskine til en Windows XP Pro ? Jeg vil jo mene at der er
for mange forhindringer med f.eks. registreringsdatabasen og placeringen af
filer ?

På forhånd tak.

Fra : Thïngmand

Dato : 14-11-02 09:51

> Er det muligt at kopiere hele HD'en fra en gammel pc til en ny ?

Ja, du kan montere den gamle HD i den nya maskine (som slave) og ligge det
over eller gøre det over netværk aller direkte kabeltilslutning

> Hvis ovenstående kan lade sig gøre, kan man så kopiere alle programmer fra
> en Windows 98 SE maskine til en Windows XP Pro ?

Nej de skal installeres på ny

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 14-11-02 10:54

"Thïngmand" wrote:
> Ja, du kan montere den gamle HD i den nya maskine (som slave) og ligge det
> over eller gøre det over netværk aller direkte kabeltilslutning

Hvis man sætter den gamle disk i som slave, kan det hele (undtaget
swapfilen) kopieres vha stifinder. Det er nemmest med en permanent
swapfil (dvs min/max størrelse for swapfil skal være ens) for den ligger
i rodbiblioteket og kan fravælges direkte. En midlertidig swapfil er
placeret i windows biblioteket, så der er man nødt til at kopiere
windows biblioteket for sig selv.

/klaus

Fra : Wierd-Al

Dato : 14-11-02 09:55

Hej

Powerquest Drive Image kan gøre det....

Fra : LarsS

Dato : 14-11-02 15:37

René Lauritsen skrev:

> Er det muligt at kopiere hele HD'en fra en gammel pc til en ny ? Der er kun
> C-drevet. Maskinen kører Windows 98 SE. Hvilket program er bedst til
> formålet ?

Dét vil jeg ikke anbefale, jeg vil tro at windows vil konfigurere
sig selv anderledes på ny pc med andet bundkort, processor,
osv.

/LarsS

Fra : **TwN**

Dato : 14-11-02 16:33

Du kan godt bare sætte den gamle disk i den nye PC... Har selv gjort det
engang...
Men så snart du booter op første gang, skal du vente på at den installere
dit motherboard, BIOS, CPU, jaa faktisk ALT som er anderledes... Jeg vil dog
ikke anbefalde dig at gøre det på den måde...
Du skal hellere tage og kopiere de filer du vil gemme over nætværk, eller
sætte hd'en i og kopiere..
Med hensyn til programmerne; bliver du nok nødt til at installere dem igen.
Men du kan jo godt kopiere filer fra de gamle prog. over til de nye.
(så'noget som fx. "sites" filen fra FlashFXP)

**TwN**