Password på delte drev (w2k lan netværk)
Fra : Michael Lynge

Dato : 14-11-02 04:46

Hej NG

1.
På de gamle win98 kunne man sætte password på sine delte drev mm - hvordan
gør man det i w2k?

2.
Hvordan sikre man sig bedst på et Lokalt netværk hvor ens drev er delt?
(svar som f.eks "ta´ stikket til Internettet ud duer ikke"!) *s*

Nb:
Antivirus samt Zonealarm på alle maskiner og evt. password på alle delte
drev - såfremt man kan få det under w2k - er det det eneste man kan gøre?
Naturligvis kan man hive stikket ud - men ærligt - hvad kan der gøres for at
et windows LAN netværk er mere sikkert?

vh\m

Fra : **TwN**

Dato : 14-11-02 13:43

> [...]
> Naturligvis kan man hive stikket ud - men ærligt - hvad kan der gøres for

Du kan tilføje forskellige "windows brugere" på "permission listen"
og give dem forskellige permissions(retighedder), altsammen når du
højreklikker og vælger "Share..."

**TwN**

Fra : Michael Lynge

Dato : 15-11-02 04:46

> Du kan tilføje forskellige "windows brugere" på "permission listen"
> og give dem forskellige permissions(retighedder), altsammen når du
> højreklikker og vælger "Share..."
> **TwN**

Hej **TwN**

Det er nu ikke det jeg vil - jeg vil gerne have man skulle skrive et
password for at se indholdet på et drev som er delt på netværket.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-11-02 05:55

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev :

>Det er nu ikke det jeg vil - jeg vil gerne have man skulle skrive et
>password for at se indholdet på et drev som er delt på netværket.

Man kan ikke det.

Windows NT-systemer er baserert på brugersikkerhed, hvor de
forskellige brugere logger sig på og så kan have forskellige
rettigheder.

Ligefra de ikke må noget som helst til fuld adgang.

Om der evt. kan bruges noget tredjeparts software til det ved jeg
ikke.

Fra : Michael Lynge

Dato : 15-11-02 06:33

> [...]
> rettigheder.
> Ligefra de ikke må noget som helst til fuld adgang.

Hej Knud

Hvordan sikre man sig så at ens delte drev ikke kan ses/misbruges at andre
udefrakommende?
vh\m.