Sima kan apportere!
Fra : Gorm Johnsen

Dato : 14-11-02 04:44

Hej gruppe!
Vi har i de sidste uger lært vores killing, Sima, at apportere en tøjmus.
Hun kommer og lægger den i hånden og venter så bare på at vi kaster den et
eller andet sted i huset. Det er simpelten så sødt! Er der nogen der har
lignende erfaringinger, og måske kan fortælle hvordan vi kan "opdrage" hende
til at blive ved med denne leg? Simas mor "Bast" ligger bare og glor og
bliver federe og federe, selvom vi har sat hende på dyrlægens slankekur. Nu
skal det være slut! Skal man bare være hård, eller hvad?

M.v.h.
Gorm Johnsen
Troldelyd - Stenager 53 - 2600 Glostrup - Denmark
# (+45) 43 42 55 45 - (+45) 28 66 41 60
mail: gorm@mumiytroll.com - web: www.troldelyd.com -
www.mumiytroll.com

Fra : Alan Dickerson

Dato : 14-11-02 06:37

Hej Gorm.

Det er sjovt når man kan lære sine katte nogle tricks.

Den ene af vores katte, Banjo der er en abyssinier, er også rigtig god til
at apportere med sine tøjmus. Jeg mener ikke, at det var os der lærte ham
det, men han der lærte os det. Han er en skøn kat, med masser af energi, så
han elsker at fortsætte i det uendelige med at apportere...
Hvis Banjo vil lege med os, henter han noget af sit legetøj fx. en fjer(som
er hans yndlings legetøj) og ligger det på gulvet og sætter sig og kigger på
os, indtil vi overgiver os og leger med ham.

Desuden har Banjo også lært sig selv at åbne døre... Det er nu ikke et trick
vi er ret glæde for

Det bedste råd jeg kan give dig, hvis du fortsat vil have Sima til at
apportere er, at fortsætte med at lege den leg med hende.

mvh Gitte Rindom

Fra : Helle Nielsen

Dato : 14-11-02 09:22

"Gorm Johnsen" <gorm@mumiytroll.com> wrote in message
> [...]
Nu
> skal det være slut! Skal man bare være hård, eller hvad?

Hejsa.

Jow vores katte har også kunne gøre det der med at apportere. Det er ret
sjovt - katte er klogere end man går og regner med.

/Helle

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 14-11-02 09:49

> [...]
Nu
> skal det være slut! Skal man bare være hård, eller hvad?

Vi har også haft en hankat, der kunne apportere pelsmus, papirskugler osv.
Vi ødelagde det selv, ved simpelthen at hente papirskuglen for ham en enkelt
gang han ikke gad. Så havde vi en lang periode, hvor han løb efter tingene,
fangede dem, lod dem ligge og så måtte vi hente og smide igen. Han begyndte
dog at apportere igen senere. Katte er fantastiske trænere, og vi mennesker
er lemminger
Vores Samba kan også apportere, men hun gør det kun nogle gange.
Vi fandt en anden leg, hvor Laban lå på skabet/eller i klatretræet: Jeg
skulle så kaste mus eller papirskugler og forsøge at ramme muren bag ham.
Laban var så målmand og slog musene eller kuglerne tilbage til mig. Han var
utrolig præcis. Hvis en mus var havnet bag ham i træet, så fandt han den
selv frem og kastede den ned til mig. Nogle gange tog det lidt tid for ham,
og hvis jeg så satte mig med ryggen til foran pcen, så blev jeg næsten altid
ramt i hovedet, når han kastede musen tilbage til mig.
Ang. fedme/overvægt: jeg regner med det er Hills w/d i fodrer Bast med? Ja,
man skal nok være temmelig hård og fodre ret restriktivt ... det er lykkedes
hos os. Prøv at lege med Bast flere gange dagligt. Sugerør (sat sammen til
en lang pind) er rigtig gode at jage hen over gulvet. Der skal ganske enkelt
mere motion og færre kalorier til... det kan lade sig gøre, men det kræver
at I virkelig beslutter jer for at det skal lykkes...
-Gitte

Fra : Camilla

Dato : 14-11-02 16:35

Hejsa Gitte.
Sætter du bare en masse sugerør sammen og hvad gør du så? :)
Jeg er altid klar på nye idéer til legetøj nemlig.
Venligst,
Camilla.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 14-11-02 17:05

"Camilla" <camillan@huleboer.dk> wrote in message
> [...]
> Sætter du bare en masse sugerør sammen og hvad gør du så? :)
> Jeg er altid klar på nye idéer til legetøj nemlig.

Æh...ja, jeg tager et sugerør og trykker det sammen i den ene ende. Det
skubbes så ind i et andet sugerør, og sådan fortsætter jeg indtil det bliver
en lang sugerørshimsterigims. Ideen opstod, da jeg endnu engang havde blod
løbende ned over fingrene, fordi Samba havde fange mig istedet for et enkelt
sugerør ... begge vores katte er fuldkommen hysteriske med sugerør. Sådan et
laaangt sugerør er supergodt at motionere dem med, da man selv er på rimelig
afstand af kløerne og kattene synes det er godt at jage. Når de engang
imellem trækker det fra hinanden, så spankulerer de som regel stolt afsted
med et sugerør i munden
-Gitte

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 14-11-02 21:43

> tøjmus.

Jeg takker mange gange for alle de gode råd der er kommet.
Ingen nævnt, ingen glemt

M.v.h.
Gorm Johnsen

Fra : Leyna

Dato : 14-11-02 12:48

On Thu, 14 Nov 2002 04:43:37 +0100, "Gorm Johnsen"
<gorm@mumiytroll.com> wrote:

> [...]
>lignende erfaringinger, og måske kan fortælle hvordan vi kan "opdrage" hende

Jeg ved ikke hvordan I kan få hende til at blive ved med det, men min
mors forrige hankat gjorde det også. Hvordan han havde lært det ved vi
så ikke, for vi fik ham fra et internat, men min gamle tævehund, som
aldrig havde lært at lege (det var en mishandlet hund jeg havde
overtaget) lærte at apportere ved at kigge på katten.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk