Guppy unger
Fra : Thomas

Dato : 14-11-02 00:43

Hvor lang tid går der for at det er fuldvoksne?

Fra : Nette

Dato : 14-11-02 02:31

"Thomas" wrote
> Hvor lang tid går der for at det er fuldvoksne?

Mine sorte fisk, der hedder noget med S og som ligner Black Molly, men uden
de der lange nogen der hænger fra dem, fik unger juleaften sidste år. Den
ene af de to tilbageblevne unger, havde samme størrelse som moderen for ca.
1½ måned siden og har også allerede været med unger een gang i hvert fald.
Den anden tilbageblevne må være dværg, for den stoppe med at vokse i marts
på trods af at den spiser godt. Den er kun ca. 1,8 cm, hvor imod moderen er
ca. 5 cm.
Ved godt det ikke er gubbyer, men mon ikke de minder meget om hinanden?

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-02 16:03

Jeg kan når jeg har mine guppy unger til at gå i et akvarie for sig
selv fodre dem op til fuld udvokset på 3½-4 mdr andre kan gøre det på
kun 3 mdr. det kommer meget an på foder (kvalitet og mængde) jeg fodre
selv med afskallet artemia, de første 3 uger og derefter knust
tørfoder i 3 uger derefter kan der hakkes røde myggelarver, og ellers
fodres som hos dine voksne guppy

John

Fra : Plesner

Dato : 14-11-02 17:32

> Hvor lang tid går der for at det er fuldvoksne?

Det afhænger af flere faktorer: Mængden af affaldsstoffer i vandet,
kvaliteten af det foder de får samt temperaturen i akvariet. Alt fra 3
måneder og op efter ville være en mulighed.

Plesner

Fra : Niqo

Dato : 29-04-04 11:42

Hey Thomas .

hvis du fodre ungerne godt, og skifter 1/3 af vandet hver 14 dag, så går
det stærkt :) , der går nok ca 2 måneder. men bare efter 3 til 4 uger
efter de er blevet født kan de yngle

som sagt, jo bedre de har det , des jo hurtigere bliver de store og kan
yngle ;)

http://www.kandu.dk/