MS Windows
briani 27239
installere 98SE oveni XP ??
Fra : Johan

Dato : 14-11-02 00:55

Hejsa
Jeg vil gerne have installeret win 98SE da jeg har en formodning, at jeg kan
få min gamle scanner til at virke igen.
Mit problem er, at jeg kører med XP på et C-drev med NTFS. Jeg har prøvet at
lave en partition efter C-drevet med FAT32, men jeg kan ikke installere 98SE
på denne partition, da win98 VIL køre på det primære drev.
Jeg har prøvet at konvertere mit C-drev til FAT32 med Partition Magic, men
det ville den heller ikke.
Jeg er ikke helt stærk i det her, så jeg prøver at spørge jer: Hvordan kan
jeg nemmest få installeret win 98SE?

mange hilsner fra
Johan

Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 14-11-02 03:47

Hej Johan

Jeg tror desværre, du bliver nødt til at starte forfra med at installere
Win98 først og derefter WinXp. Du kan læse mere her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/gettingstarted/multiboot.
asp

Hilsen: Povl

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 14-11-02 09:02

Jeg har installeret Win98SE2 oven i XP - det virkede fint og multibootmenuen
kom frem som den skulle.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Nielsen

Dato : 14-11-02 06:10

Hej
Jeg mener ikke at du kan formatere til fat32, på et NTFS formateret disk.

Mvh Ole

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 14-11-02 09:01

> Jeg mener ikke at du kan formatere til fat32, på et NTFS formateret disk.

PM7+ kan sagtens - det har jeg gjort - var i samme situation som Johan.

Fra : Nielsen

Dato : 14-11-02 12:20

> PM7+ kan sagtens - det har jeg gjort - var i samme situation som Johan.

tak for oplysningen, vi lære hele livet.

Mvh Ole

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 14-11-02 12:35

> tak for oplysningen, vi lære hele livet.

Hehe, jepjep =)

Fra : Madsen

Dato : 14-11-02 19:01

Trygleren [9000] skrev:

> PM7+ kan sagtens - det har jeg gjort - var i samme situation som
> Johan.

Mener du at du har konverteret en NTFS-partition til FAT32 med PM7
uden at miste data, eller hvad?

Madsen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 14-11-02 19:56

> Mener du at du har konverteret en NTFS-partition til FAT32 med PM7
> uden at miste data, eller hvad?

Ja.

Fra : One Fat Ugly Knob

Dato : 14-11-02 08:53

Brug FDISK.EXE fra en Win98-bootdiskette, slet partition(er) i C-drevet,
opret en primær partition så formater den i FAT32, derefter installer
Windows 98.

Mvh,
OFUK

Fra : Johan

Dato : 14-11-02 18:37

Tak skal I have for svarene.
Jeg prøver "tryglerens" metode, da jeg gerne vil undgå at starte helt
forfra. Hvis ikke, er der vel ingen vej uden om.
Tak for hjælpen!!!
mvh
Johan

Fra : Edmund

Dato : 15-11-02 00:20

Johan wrote:
> Tak skal I have for svarene.
> Jeg prøver "tryglerens" metode, da jeg gerne vil undgå at starte helt
> forfra. Hvis ikke, er der vel ingen vej uden om.

Få fat i en lille harddisk til Win98 hvis "tryglerens" metode ikke
virker.

--
Mvh Edmund