Browserbaseret lokal-netværk
Fra : 428

Dato : 13-11-02 23:02

Er ansat i mindre firma hvor ansatte har behov for - lokalt - at hente
opdateringer til bl.a. Access database m.v.
Alle har bærbar PC (Win95-98-2000-XP) med netkort, som anv. "ude i
byen"- og ofte med forskellige IP-adresser !
Kan vi lave et lokalt netværk, med en Webserver, så medarb. kan
tilslutte via RJ-45 kabel og deres web-browser, UDEN at have en
IP-adresse som matcher serverens adresse ?
Her er ikke tale om WAN, kun LAN.
Min idé er at det kan være muligt at "downloade" div. opdateringer,
programfiler mm. LOKALT - uden først at skulle ændre på IP-adr. i 12-15
bærbare PC'ere - og samtidig have en "kendt" brugerflade.
Eller er muligheden at oprette et lokalt netværksdrev på hver PC, een
gang for alle ?
På forhånd tak (Jeg er ny og har desværre kun de 20 point)
Michael (Alias 428)

http://www.kandu.dk/