T68i - emails...
Fra : schlafen

Dato : 13-11-02 22:33

Har lige fået en T68i, men kan ikke få det til at virke i opsætningen
(meddelelser>e-mail>indstillinger)
Når jeg forsøger at hente kaldes godtnok op osv men afbrydes med melding om
server ikke fundet

Benytter TDC internet og TDC mobil

Er der en der har en vejledning "for dummies"....

Fra : S. Mik

Dato : 14-11-02 07:07

Havde selv samme problem da jeg fik min, men fandt en løsning et eller
andet sted på nettet, som jeg desværre ikke kan huske hvor, men du kan
få mit opsæt som virker ( også TDC )

Protokol = POP3
ind.g server = post??.tele.dk
indgående port = 110
postkasse = dit 12 cifrede kundenummer
password = dit password
udgående server = smtp.mail.dk
udgående port = 25

Den datakonto du har oprettet skal ringe til et nummer hos TeleDanmark
+4521210000 ( det var her jeg havde mit problem )
DNS adresse = 914.239.134.83
opkaldstype = analog
Anm. om password = fra
bruger ID og password er det samme som ovenfor nævnt.

Håber det kan hjælpe dig, eller må du vende tilbage

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : schlafen

Dato : 14-11-02 08:30

> Protokol = POP3
> ind.g server = post??.tele.dk
> indgående port = 110
> postkasse = dit 12 cifrede kundenummer
> password = dit password
> udgående server = smtp.mail.dk
> udgående port = 25

jeg har nøjagtig samme opsætning...

> [...]
> opkaldstype = analog
> Anm. om password = fra
> bruger ID og password er det samme som ovenfor nævnt.

kan ikke indtaste den DNS adresse...når jeg taster det første 4-tal skriver
den 91>255

> Håber det kan hjælpe dig, eller må du vende tilbage

her er jeg så igen

mvh

Fra : S. Mik

Dato : 14-11-02 08:58

hmm jeg ved ikke lige hvad der går galt, jeg kan uden problemer skrive
DNS adressen.

"schlafen" <huusfeldtFJERN@mail.dk> wrote:

>jeg har nøjagtig samme opsætning...

>kan ikke indtaste den DNS adresse...når jeg taster det første 4-tal skriver
> [...]

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-11-02 12:38

schlafen skrev:

>kan ikke indtaste den DNS adresse...når jeg taster det første 4-tal skriver
>den 91>255

Det er fordi den forkert.

914.239.134.83 er IKKE en korrekt IP-adresse. Hvert segment må højst
have en værdi på 255 (914 er problemet).

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : S.F. M

Dato : 14-11-02 14:12

SORRY !!!

Her er den korrekte 194.239.134.83

håber du får det til at virke nu

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Det er fordi den forkert.
>
>914.239.134.83 er IKKE en korrekt IP-adresse. Hvert segment må højst
>have en værdi på 255 (914 er problemet).

> [...]

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : schlafen

Dato : 14-11-02 14:04

"Lasse Hedegaard" skrev i en meddelelse

> 914.239.134.83 er IKKE en korrekt IP-adresse. Hvert segment må højst
> have en værdi på 255 (914 er problemet).

ja, jeg benytter 194.182.254.15 - men stadig får jeg melding om "ingen
kontakt til server"

Fra : Fischer

Dato : 14-11-02 14:48

> ja, jeg benytter 194.182.254.15 - men stadig får jeg melding om
> "ingen kontakt til server"

Har du et internetabonnement der kan benyttes til mobil-opkald?
TDC Netbasis kan ikke.

*Fischer