Centrering
Fra : gecko

Dato : 13-11-02 22:23

Hej

Nogle, der kan hjælpe mig lidt

Jeg har en testside på: http://home1.stofanet.dk/rojo/test/

Her vil jeg gerne have at alt inde i midten bliver centreret i alle
opløsninger.

Jeg kan godt få det til at virke i IE og Opera, hvis jeg sætter en <center>
udenom
outerbox, men i mozilla og NS går det galt.

Hvad kan jeg gøre ??

på forhånd tak

MVH
GECKO

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-11-02 23:11

"gecko" <anonym@usynlig.dk> skrev :

>Her vil jeg gerne have at alt inde i midten bliver centreret i alle
>opløsninger.

Går ud fra at det skal kunne laves med valid kode.

Løsningen består i at smide alt ind i en ekstra div med en
angiven størrelse og så tilpasse margin ud fra denne størrelse.

Kig på <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/centrer.htm>.

Testet og virker i IE 5.+, Opera 6.05 og Mozilla 1.1 (og dermed
formentlig også i Netscape 6/7).

Virker ikke i Netscape 4.x.

Fra : Claus Høj

Dato : 14-11-02 18:41

"gecko" <anonym@usynlig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<center>
> udenom
> outerbox, men i mozilla og NS går det galt.

<align="center"> din tekst skal stå her</a>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-11-02 22:31

"Claus Høj" <claushoj@post4.tele.dk> skrev :

>"gecko" <anonym@usynlig.dk> skrev i en meddelelse

><align="center"> din tekst skal stå her</a>

Det vil det jo ikke blive centreret midt i browservinduet af og
det er htmlkode, som det ikke anbedales at bruge mere, da det er
på vej ud.