Tåget vand
Fra : Tommy Mortensen

Dato : 13-11-02 18:30

Jeg har et 525 l med en eheim intervalpumpe på , den sidste måneds tid har
mit vand været tåget efter jeg har skiftet vand jeg har skiftet 1/3 del pr
gang og det har ikke hjulpet at jeg har kommet aktivkul i filtret også , jeg
bruger kun vand fra den kolde hane når jeg skifter så det kan ikke være kalk
fra varmtvandsbeholderen , bundlaget er også blevet renset og pumpen også
men intet har hjulpet
Så er der nogen der kan hjælpe mig med hvad der kan være galt
_________________________________________ Tommy Mortensen ICQ#: 51500812

Fra : Per

Dato : 15-11-02 15:01

"Tommy Mortensen" <Tommy@mortensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men intet har hjulpet
> Så er der nogen der kan hjælpe mig med hvad der kan være galt

Det lyder som om det er infusorier, der er i vandet. De forsvinder af sig
selv med tiden.
Der findes et eller andet pulver man kan drysse i vandet, hvis du ikke kan
vente på at de forsvinder selv.
Hilsen Per.

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-11-02 19:12

Per <Den-Vaade-Arm@fjernfritid.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd4fe97$0$14995$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> selv med tiden.
> Der findes et eller andet pulver man kan drysse i vandet, hvis du ikke kan

Jeg vil tvivle på at det er infusorier, når det er alt vandet der er
tåget, men det er ganske let at finde ud af, enten ved at tage
et mikroskop og kigge på en dråbe, eller at slukke filteret og lade vandet
fald helt til ro, infusorier har det nemlig med at samle sig i
bånd gennem vandet.

Jeg tror snarere at det tåget indtryk, skyldes kalk som ikke er
bundfældet, det kan let tage et par dage for end at det er bundfældet.
Her er det igen let at finde ud af, sluk pumpen og lad vandet stå i helt
ro, for så bundfælder det stille og roligt, og vandet vil være klart
inden for et par dage.
Det kan være noget frusterende at skikfte vand, fodi det er tåget og det
"nye" vand er helt det samme.

Carsten

Fra : Per

Dato : 16-11-02 12:55

Klip

> [...]
> inden for et par dage.
> Det kan være noget frusterende at skikfte vand, fodi det er tåget og det

Det har du selvfølgelig også ret i Carsten. Jeg tænkte ikke lige på den med
kalken i første omgang.
Hilsen Per.

Fra : Simon Rasch

Dato : 18-11-02 22:30

Når jeg skifter vand er det altid meget tåget. Det er fordi der er meget ilt
i det nye vand, måske tager din slange "falsk" luft ind når der er tryk på.
Det er ihvertfald tilfældet hos mig. Min tåge forsvinder efter nogle timer,
måske en halv dag. Det afhænger af hvor meget vand jeg hælder på.

Mvh
Simon

Fra : Per

Dato : 20-11-02 01:40

"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg skifter vand er det altid meget tåget. Det er fordi der er meget
ilt
> i det nye vand, måske tager din slange "falsk" luft ind når der er tryk
på.

En slange kan ikke tage falsk luft ind, når der er tryk på den!
Trykket i slangen er højere end atmosfæretrykket ellers ville vandet ikke
løbe ud af enden på slangen.

Hilsen Per.