MS Windows
briani 27239
slettede filer tilbage?
Fra : ps

Dato : 13-11-02 20:53

Ved en fejl - godt hjulpet af Microsofts support (!) - er en harddisk blevet
til FAT32 i stedet for NFTS - med tab af filer til følge, selvfølgelig.
Spørgsmålet er, om disse filer, bl.a. fotos, musik m.m. overhovedet står til
at redde på nogen som helst måde? Findes der et firma, noget software,
FBI/CIA eller lign., som - formentlig mod betaling - kan "trylle" disse frem
igen fra harddisken - som virker fint nu, men er ganske tom at se på???
HVEM KENDER NOGEN?
hilsen Preben

--
m.v.h.

Fra : SS

Dato : 13-11-02 21:29

"ps" <psi@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
frem
> igen fra harddisken - som virker fint nu, men er ganske tom at se på???

ja der findes både firmaer og software :) kender dog ingen navne på firmaer
men
har engang selv brugt fx. Lost&Found (læs lidt om det her
http://www.melbpc.org.au/pcupdate/9906/9906article6.htm)
så vær sikker på der nok er en der også kender et firma prøv evt. at søge på
www.google.com

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 13-11-02 22:00

On Wed, 13 Nov 2002 21:28:49 +0100, "SS" <nope@DONSTWORK.dk> wrote:

> [...]
>http://www.melbpc.org.au/pcupdate/9906/9906article6.htm)
>så vær sikker på der nok er en der også kender et firma prøv evt. at søge på

Lost and Found virker næppe på NTFS partitioner.
--
Svend Olaf

Fra : ps

Dato : 13-11-02 22:44

Jeg kan se ved søgning på Google, at der findes masser af software, som
tilsyneladende kan gøre dette.
Mon ikke der er et dansk edb-firma, som har taget dette op som "speciale"?
Eller som har sådant software, og kan tilbyde det på timelønsbasis?
Preben

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 13-11-02 23:25

On Wed, 13 Nov 2002 22:44:21 +0100, "ps" <psi@vestnet.dk> wrote:

> [...]
>Mon ikke der er et dansk edb-firma, som har taget dette op som "speciale"?
>Eller som har sådant software, og kan tilbyde det på timelønsbasis?

Sikkert, men det kan blive betydeligt dyrere end at gøre det selv, og
ikke nødvendigvis bedre eller lige så godt. Alfa og Omega er at du
ikke kommer til at beskadige disken fysisk, og at du ikke kommer til
at skrive til disken.

Hvis NTFS partitionen var formatteret i Windows XP (og ikke NT/2000),
lyder det som en triviel opgave. Forklaringen er at XP ikke lægger
"Master File Table" i begyndelsen af partitionen, som efter det
oplyste kan være blevet overskrevet af en FAT.

Efter beskrivelsen er det også muligt, at partitionen slet ikke er
beskadiget, men blot ikke kan tilgås pt.

Bemærk at data, der måtte være blevet overskrevet, ikke kan gendannes.

Hvis du ønsker en mere præcis vurdering, kan du hente Findpart for DOS

http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm

udføre fra boot til diskette:

findpart all fp.txt

og indsætte (ikke vedhæfte) indholdet af fp.txt.

Da det ikke nærmere fremgår hvilke diske der er i maskinen, anbefales
det at du kun booter til diskette og sender fra en anden PC.
--
Svend Olaf

Fra : SS

Dato : 14-11-02 19:58

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote in message
> On Wed, 13 Nov 2002 22:44:21 +0100, "ps" <psi@vestnet.dk> wrote:
> Bemærk at data, der måtte være blevet overskrevet, ikke kan gendannes.

hmm bare af inter. men har hørt at man kan gendanne data som var overskrevet
7 gange
er det bare en historie så eller ?? findes der FBI programmer der kan men
som "vi" ik kan få fat på?

Fra : Lars

Dato : 13-11-02 23:02

In article <3dd2ada6$0$63891$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, psi@vestnet.dk says...
> FBI/CIA eller lign., som - formentlig mod betaling - kan "trylle" disse frem
> igen fra harddisken - som virker fint nu, men er ganske tom at se på???
> HVEM KENDER NOGEN?

Prøv nedenstående, jeg har anvendt dem med tilfredshed.

http://www.complex-data.dk/

mvh Lars

Fra : complex@pc.dk

Dato : 14-11-02 06:54

Jeg takker for de pæne ord

Med venlig hilsen, Lars Kliim
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Hille

Dato : 14-11-02 02:30

Du kan evt. prøve at se på: http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/

Jeg har med held brugt dette program til at genfinde filer på en harddisk
med Win98 der var overskrevet med Win2000

hilsen
hille