MS Windows
briani 27239
16 bit applikation og Windows 2000
Fra : BFF

Dato : 13-11-02 12:57

Hej gruppe

Er der nogen her der venligst kunne oplyse mig om hvad der går galt:

En bekendt af mig har fået reinstalleret sin Windows 2000 Pro. Han har før
kunne køre sit regnskabsprogram (Navision version 3.55 til DOS) under
Windows 2K og det kan går da også stadig fint bortset fra at hver gang vi
starter det kommer Win2K med en meddelelse om at "et program har forsøgt at
få direkte adgang til disken" (Direct Disk Access) og om man er sikker på
man vil fortsætte med at køre det. Denne medsked kommer i form at en
dialogboks hvori man kan trykke [afbryd] eller [ignorer]. Programmet starter
fint op ved at vælge [Ignorer], men det ville være super fint hvis der var
nogen her i gruppen der viste hvordan man fik Windows 2k overtalt til at
lade være med at komme med den meddelelse hver gang programmet starter.

Jeg har kigget rundt omkring på nettet, men det eneste jeg har kunnet finde
er at man har kunne bruge en kommando kaldet "LOCK" og "UNLOCK" i tidligere
versioner af Windows, men Win2K har, så vidt jeg kan se ikke den kommando,
og det er vel heller ikke smart at bruge den med da der er risiko for at en
virus laver ballade (kunne jeg forestille mig)

Før reinstallationen af Windows 2k kom denne besked aldrig op på skærmen, så
den må kunne fjernes på en eller anden måde.

Er der nogen der har en ide om hvad der kunne være galt??

På forhånd tak