Alternativ IPX-driver til Windows XP
Fra : M

Dato : 13-11-02 12:57

Jeg har nogle ældre spil som benytter sig af IPX-protokollen når der
skal
spilles over netværk. F.eks. kan WarCraft II slet ikke "se", at
IPX-protokollen rent faktisk er installeret - EA's World Cup 98 kan "se"
at den er der, men der bliver tilsyneladende ikke sendt en eneste pakke
når man forsøger, at etablere et netværksspil. Begge ting noget der
virker
upåklageligt i Windows Me/9x.

Det fik mig til at tænke om man kunne bruge en alternativ IPX-driver
til Windows XP. Jeg har løbet en del søgesider til drivere igennem samt
Google uden held. Er der noget der har set noget lignende eller evt. har
andre løsningsforslag? Man kunne selvfølgelig installere begge systemer
(Windows Me/9x og XP), men det tillader min tegnedreng ikke i
øjeblikket, og jeg synes heller ikke helt det vil være den optimale
løsning.

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 18:32

Fra : M

Dato : 13-11-02 18:32

"Jeppe Ladefoged" <j.ladefoged@NOSPAMlundbergvest.dk> wrote:

har

> Jeg har engang hørt om noget, der hedder Kali. Det skulle være et
> program/protokol, der gør at man kan spille IPX spil over TCP/IP, dvs
fx
> internet.
> Jeg ved ikke om det stadig findes, men det er måske en mulighed.

Jeg har netop samme bagtanke blot med et program der hedder "Gamer's
Internet Tunnel". Men der kræves stadig en IPX-driver til at hente
pakkerne
fra og forwarde dem videre via TCP/IP. Mon ikke det samme gør sig
gældende for Kali?