Afdækningsplade til stik på ATX-bundkort
Fra : Lars Hjortø

Dato : 13-11-02 21:00

Hej med jer.

Den plade der sidder rundt om stikkene (seriel, parallel, USB osv.) på et
ATX-bundkort. Følger den med kabinet eller bundkort? Eller er det noget man
skal købe løst ved siden af. Det er jo ikke helt standard hvordan stikkene
sidder og hvor mange der er. Eller er det?

Venlig hilsen Lars.

---

Fra : Morten Johansen

Dato : 14-11-02 00:07

"Lars Hjortø" wrote:

> [...]
> skal købe løst ved siden af. Det er jo ikke helt standard hvordan stikkene
> sidder og hvor mange der er. Eller er det?

Pladen sidder på bundkortet, da producenten selv bestemmer, hvorledes stikkene
skal placeres. Følger man ATX-standarden, er det kun størrelsen og placeringen
af pladen, der er specificeret. Se evt.
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atx2_1.pdf

Hilsen Morten

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-11-02 00:38

Morten Johansen wrote:

> [...]
> stikkene skal placeres. Følger man ATX-standarden, er det kun
> størrelsen og placeringen af pladen, der er specificeret. Se evt.

Men et asus a7v333 er lidt specielt - da lydkorts portene sidder på tværs af
hvad de gør på de fleste andre kort. Hvor kan man købe sådan en bagplade?

Fra : Mads Madsen

Dato : 14-11-02 09:20

Michael Nielsen wrote:
> Men et asus a7v333 er lidt specielt - da lydkorts portene sidder på
> tværs af hvad de gør på de fleste andre kort. Hvor kan man købe sådan
> en bagplade?

Jeg har lige samlet ny maskine med A7V333 og der fulgte pladen med
bundkortet. (købt hos midtdata) så prøv lige at kigge i æsken en gang mere
eller ring til forhandleren.

Mvh
Mads Madsen

Fra : Leony

Dato : 14-11-02 08:25

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal købe løst ved siden af. Det er jo ikke helt standard hvordan stikkene
> sidder og hvor mange der er. Eller er det?

Synes det afhænger af producenten.
De 3 kabinetter (Chieftec, Aopen og et billigt no-name fra DataCentrum) jeg
har købt har alle været udstyret med plade, ligeså har de 2 bundkort jeg har
købt (Abit, Asus). Har dog også hørt om eksempler hvor de ikke følger med.
Hvis man har plade der passer med stikkene, så kan man nemt genbruge den i
et nyt kabinet. Det er sværere den anden vej, da producenterne placerer,
især lyden, på forskellig måde - også antallet af stik
(tilslutningsmuligheder) varierer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/