?: Upgrade fra Ath 700 til
Fra : [5300] pkc

Dato : 13-11-02 20:49

1300 Duron på et EP 8KTA3+

Hvad gør jeg ?

(når jeg bare sætter 1300 i vil den ikke tænde skærmen når der bootes op -
der siges "no conncetion")

Jeg har Win XP og ved ikke lige hvordan jeg får opgraderes min bios. Hvis
jeg benytter Alt F2 siger den fejl når jeg benytter den bios der er på Epox
hjemmeside.

Nogen forslag - konstruktive

pkc@boat4you.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-11-02 22:21

[5300] pkc wrote:

> (når jeg bare sætter 1300 i vil den ikke tænde skærmen når der bootes op -
> der siges "no conncetion")

Det betyder at enten er skærmstikket ikke sat ordentligt i, eller at der
på anden måde ikke er ordentlig forbindelse fra grafikkort til skærm.

Fra : [5300] pkc

Dato : 13-11-02 22:40

Det er nu ikk lige det der er årsagen.

Men ok et bud.

pkc

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-11-02 00:45

[5300] pkc wrote:
> Det er nu ikk lige det der er årsagen.

Antyder du dermed at den booter uden problemer hvis du sætter den gamle
cpu i igen?

> Men ok et bud.

Gider du venligst at svare _under_ det du svarer på?

Fra : [5300] pkc

Dato : 14-11-02 07:10

Ja det gør jeg

pkc

Fra : Leony

Dato : 14-11-02 08:39

> (når jeg bare sætter 1300 i vil den ikke tænde skærmen når der bootes op -
> der siges "no conncetion")

Prøv at resette BIOS via jumper (hvis den findes) på motherboard.
Gå så ind i BIOS og load "optimized defaults" eller "fail safe defaults".

Virker grafikkort i en anden computer?

> Jeg har Win XP og ved ikke lige hvordan jeg får opgraderes min bios. Hvis
> jeg benytter Alt F2 siger den fejl når jeg benytter den bios der er på
Epox
> hjemmeside.

Der er en ret god beskrivelse af hvordan man opdaterer BIOS på Epox'
hjemmeside:
http://www.epox.nl/english/support/bios.htm
(går ud fra at dit motherboard er et Epox). Brug bootdisk metoden.
Sæt en diskette i drevet og højreklik på a:, vælg formater, vælg at lave en
MS-DOS startdiskette. Så får du en bootable floppy disk.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : o&u

Dato : 14-11-02 09:05

On Wed, 13 Nov 2002 20:48:43 +0100, "[5300] pkc" <pkc@boat4you.dk>
wrote:

> [...]
>jeg benytter Alt F2 siger den fejl når jeg benytter den bios der er på Epox

Sæt den gamle cpu igen og få det til at køre igen. Få så en bekendt
til opdatere bios for dig. Eller håb på at en vil forklare hvordan.

Jeg skal minde om, at en mislykket biosflash nærmest ødelægger
bundkortet (bios chip skal så udskiftes, hvis ikke den er loddet på).

mvh

John