Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bøger
Fra : Frank N

Dato : 13-11-02 12:40

Hejsa,

Jeg er en smule uerfaren mht. de tekniske begreber i fotoverdenen, og brugen
heraf. Heriblandt funktioner som lukkertid, blænde, brændvidde etc. Jeg har
derfor besluttet mig at købe et par bøger om det, men er lidt i tvivl om
hvad jeg skal købe.

Den eneste bog jeg indtil videre er faldet over, er "Politikens Fotobog" af
Thomas Nykrog. Er der nogen der kan anbefale denne bog, og eventuelt et par
yderligere?

Mvh Frank

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 17:53

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 17:53

Fra : 2rb1

Dato : 13-11-02 17:53

"(4690) Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så Torben....snakker du af egen erfaring? *G*
>
> Claus

Ja Claus - jeg kunne fandme ikke få en pose objektiver ved bageren.

2rb1

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 21:21

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 13-11-02 21:21

"Lotte M" <lotte_m@mail.stofanet.dk> wrote in message
> "Frank N" <ask@me.dk> skrev i

> Ja, det er en fin bog - både for analoge og digitale fotografer!

Jeg er meget enig i det er en god bog - særlig for begyndere - men senere
hen er bogen ganske brugbar som opslagsværk. Omkring det digitale synes jeg
dog min allerede var lettere forældet da jeg købte den Min er 1. udgaven
fra 2000 - ved ikke om der er kommet en nyere.

Jeg har også Politikens "Kreativ Foto" - også af Nykrog - handler ikke om
udstyr og teknik - men om billeder - komposition, udtryk, udvikling osv.
Ganske interessant - kan vække nogle tanker som kan bidrage til ens
udvikling rent billedemæssigt.

At se billeder er også en god måde at udvikle sig på - selvom det på et
tidspunkt kan gøre en lidt kynisk - når man for tusinde gang skal se en
veleksponeret rusten cykel er begejstringen altså nævneværdig mindre end
første gang - så vil man gerne begejstres i flere år er for store dosis af
eksempelvis "Photography Yearbook" ikke anbefalelsesværdigt

På nettet er der jo massere af steder hvor du kan læse om teknik og se en
masse billeder - og mere lærerigt er det nok at give og få kritik fra
ligesindede amatørfotografer - kig ind hos www.fotokritik.dk - det kan
anbefales.

Mvh Kim

Fra : Niklas

Dato : 13-11-02 23:52

"Frank N" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse news:_RqA9.33$_d6.1334@news.get2net.dk...
> [...]
> Thomas Nykrog. Er der nogen der kan anbefale denne bog, og eventuelt et par

Jeg synes at den bog af Thomas Nykrog du selv anbefaler er glimrende
hvis du supplerer den med "Fotograf, Fotografering, Fotografi" af John Hedgecoe.

Venligst

Niklas