Kalenderdeling
Fra : Hans Hansen

Dato : 13-11-02 12:14

Hvilken løsning skal man vælge?

I virksomheden har vi et (efter vores egen mening meget beskedent)
behov for at kunne:
1. Booke hinanden til møder
2. Se hvornår øvrige ansatte er ledige/til møde
3. Tildele hinanden opgaver
4. Se detaljer om de opgaver som løses af de respektive medarbejdere.

Aktuelt har vi
- XP på arbejdsstationerne
- Office XP – herunder Outlook XP – på arbejdsstationerne
- Ca. 10 arbejdsstationer.

Tidligere har vi anvendt Outlook 2000 delings-funktionalitet hvilket i
princippet var ok, men denne mulighed er som bekendt fjernet i Outlook
XP.

Vi vil helst fortsætte med at anvende Outlook, men har bestemt ikke
behov for:
- Exchange-servere
- Browserbaserede (og dermed langsomme) løsninger
- Vi vil helst undgå at installere nogen som helst former for
kalender-server og klare os med klienter, der enten udveksler
informationer eller deler en/flere filer på et netværksdrev.

Jeg har surfet (en del) for finde en løsning, men har til trods ikke
fundet noget, der ligner en god løsning. Nogen der kan hjælpe mig i
den rigtige retning?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-11-02 12:54

Hans Hansen wrote:
> [...]
>
> Tidligere har vi anvendt Outlook 2000 delings-funktionalitet hvilket i
> princippet var ok, men denne mulighed er som bekendt fjernet i Outlook

Hvorfor så ikke anvende Outlook 2000?

> Vi vil helst fortsætte med at anvende Outlook, men har bestemt ikke
> behov for:
> - Exchange-servere
> - Browserbaserede (og dermed langsomme) løsninger

Indtil jeg læste ovenstående ville jeg have foreslået Tutos
(<http://www.tutos.org/>), alternativt PHProject
(<http://www.phprojekt.com/>) eller phpGroupWare
(<http://www.phpgroupware.org/>). De er dog alle browserbaserede, men
alligevel hurtige og særdeles brugbare.
Dertil er de alle gratis og giver muligheder for selv at skræddersy
jeres løsning.

Så kan jeg ikke foreslå noget.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-11-02 12:55

On 13 Nov 2002 03:13:57 -0800, hanshansen305@hotmail.com (Hans
Hansen) wrote:

> 1. Booke hinanden til møder
> 2. Se hvornår øvrige ansatte er ledige/til møde
> 3. Tildele hinanden opgaver
> 4. Se detaljer om de opgaver som løses af de respektive medarbejdere.

Det lyder som et oplagt opgave for Lotus Domino/Notes, Novell
Groupwise eller Microsoft Exchange/Outlook.

> Tidligere har vi anvendt Outlook 2000 delings-funktionalitet hvilket i
> princippet var ok, men denne mulighed er som bekendt fjernet i Outlook
> XP.

Hvorfor opgraderede I?

> Vi vil helst fortsætte med at anvende Outlook, men har bestemt ikke
> behov for:
> - Exchange-servere

Det lyder for mig netop som om, det er det, du har behov for. Det
du efterspørger er groupware-funktionalitet, og så er det oplagt
at installere noget groupware-funktionalitet.

Er det fordi, du ikke vil betale for det, at du ikke bryder dig
om den løsningsmodel?

> Jeg har surfet (en del) for finde en løsning, men har til trods ikke
> fundet noget, der ligner en god løsning. Nogen der kan hjælpe mig i
> den rigtige retning?

Jeg er nogle gange stødt på andre ting, der skulle kunne det
samme, men de har i praksis alle været kendetegnet ved at være
skod når det kom til stykket.

-A

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 13-11-02 22:02

wrote:

>Hvilken løsning skal man vælge?

Prøv at kigge her:
http://www.outlookfolders.de/Lang/English/OLWorkgroupFolders/olw1.htm

Jeg har set det anvendt i et mindre firma (8 klienter) til at dele
kundedatabaser med Office XP.

Henrik

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-11-02 22:45

In article <f369ef0a.0211130313.2ff43752@posting.google.com>, Hans Hansen wrote:

> - Browserbaserede (og dermed langsomme) løsninger

Browser baserede løsninger behøver absolut ikke at være langsomme. De
skal bare være kodet ordenlig, og bruge en hurtig database (jeg tror
desværre du tænker i MS Access baner)

Bo Simonsen