instinkter
Fra : Pia J

Dato : 13-11-02 11:33

Mine killinger har længe været meget interesserede i bryggersdøren og hvor
mon hundene forsvinder hen en gang imellem. Eller de sidder i vinduerne og
iagttager os udenfor, men da de jo har nyst og hostet lidt siden jeg fik dem
ville jeg ikke lukke dem ud - og så synes jeg i øvrigt ikke det er årstiden
til at lære den slags. Ikke nok lyse timer til at lede efter en mis som ikke
kan finde hjem

Men efter at have fundet Felix siddende i den lille bakke jeg har prøvet at
dyrke kattegræs i, nærmest som om han sad og drømte om en rigtig
græsplæne... (jeg ved godt jeg fantaserer her), så tog jeg dem med ud en tur
i dag, hvor det er mildt. Deres legehus og gård har godt nok ikke meget at
klatre på endnu, men der er da et par halmballer og en enkelt hylde, taget
på løbegården er endelig intakt, så de ikke stikker af.

Uha, det var spændende... dufte - blæst i ansigtet - mærkelige ting som
bevæger sig.

Legehuset er dejlig lunt, så nu kan de gå på opdagelse derude et par timer
og jeg kan få mit tastatur for mig selv.

:Pia

Fra : Elwarth

Dato : 13-11-02 12:53

> Uha, det var spændende... dufte - blæst i ansigtet - mærkelige ting som
> bevæger sig.

Hej Pia

Ja, den første tur i løbegården er bare SÅ spændende Så gør det såmænd
ikke så meget, at der ikke er så meget legetøj endnu. Bare det at mærke
vinden i pelsen...

Dorthe

Fra : Søren Houlberg

Dato : 13-11-02 18:35

Kære Pia!

Jeg bed lige mærke i (i din dejlige fortælling) at du skriver de har nyst
lidt under opvæksten.
Jeg har nemmerlig en lille killemis som blev født i søndags (sammen med 4
andre) og den nyser en del og trækker vejret gennem munden og er lidt sølle
forkølet agtig.

Var dine også sådan? Bare så jeg kan sove roligt og ikke behøver rende
derind hele tiden for at være sikker på den lever og ellers har det godt.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Pia J

Dato : 13-11-02 21:26

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> wrote in message
> Kære Pia!
>
> Jeg bed lige mærke i (i din dejlige fortælling) at du skriver de har nyst
> lidt under opvæksten.

Opvækst og opvækst - de er ikke født hos mig, jeg fik dem som 12 uger. Da
jeg besøgte dem som 6 og 7 ugers havde de ingen problemer, men den ene ankom
nysende og i løbet af den første dag blev det til grøn snot og
øjenbetændelse, et par uger efter fulgte hans bror, dog kun med nysen. De er
nu 5 måneder, og sidste uges dyrlægebesøg viste en smule raslen i lungerne.
Men efter en kur med en anden type piller end første gang, er lyden væk. De
har på intet tidspunkt virket sløve eller sløje, ej heller haft feber.

Jeg tror du har fået en god forklaring i den anden tråd, uden at jeg dog ved
det fjerneste om babykatte. Hvis din hunkat er vaccineret, burde killingerne
være beskyttet mod de værste sygdomme.

:Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-11-02 22:05

Med en så lille killing ville jeg tage til dyrlægen omgående.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats